Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Een aantal vraagjes mbt T5 GP 2011

vragen over de T5
Gebruikersavatar
Vince Lankhorst
Berichten: 67
Lid geworden op: 19 feb 2017, 15:21
Contacteer:

Een aantal vraagjes mbt T5 GP 2011

Bericht door Vince Lankhorst »

Hallootjes,

Ik heb eens het forum afgezocht en kon naar mijn mening niet helemaal vinden wat ik wilde, daarom maar dit topic.

Ik ben opzoek naar een RNS315 of RNS510, na ongeveer 1 week lang elke avond minimaal 3 uur zoeken op internet ben ik er wel klaar mee. Daarom de vraag iemand die mij een redelijk aan de prijs adres kan geven voor een RNS315 / RNS510? Of wellicht hier iemand die er eentje verkoopt?

Vraagje nummero 2, Ik ben van plan om binnenkort parkeersensoren te installeren en aangezien ik mijn bumpers wit ga laten spuiten, bestel ik een nieuwe bumper met PDC gaten in de primer, Orginele PDC sensoren maar dan, is er toevallig niet ergens los zo'n kabelboompje te verkrijgen? Zodat ik eventueel zelf kan installeren? (Scheelt gemiddeld, aldus internet, zo'n 200 tot 400 euro)

Daarnaast erger ik me behoorlijk aan het feit dat ik geen "lock knopje" heb. Om van binnen de bus te vergrendelen en te ontgrendelen. Nu heb ik laatst hier ergens daar iets over voorbij zien komen dat het vrij makkelijk te installeren is op een bus uit 2008 als ik me niet vergis. Maar heeft iemand er ervaring en eventueel een how-to voor mijn bus uit 2011?

En dan de laatste vraag, ik heb ook gelezen dat als de bus nog nooit een RNS of RCD systeem heeft gehad dat je dit moet laten inleren, en de kosten hiervan zijn naar mijn inzien belachelijk (Vagparts vraagt hier zo'n 350 euro voor) Ook moet als de bus nog nooit PDC heeft gehad worden ingelezen. Is er iemand die dit kan, in de buurt van Limburg? Wellicht hebben jullie meer ervaring ermee!

En ohja, VCDS of Vag-Com, ik zag dat nog al wat mensen dat hier hebben. Iemand daar enig advies over mbt, aanschaf, gebruik e.d. Want ik wordt helemaal :bonk :bonk :bonk van mijn "Lamp kapot" lampje op mijn dashboard. En na een fortuin aan canbus weerstanden blijft het gewoon aan... Is dit uit te zetten voor de gehele verlichting van de bus?

Zo... Als er nog iets is dan zal ik het zeker erbij zetten.

Ik hoor graag van jullie en alvast bedankt!
T5 GP 2011 140pk / VLShowSolutions
Gebruikersavatar
Ralph Bakker
Berichten: 268
Lid geworden op: 25 dec 2015, 15:15
Locatie: Uden

Re: Een aantal vraagjes mbt T5 GP 2011

Bericht door Ralph Bakker »

Vince Lankhorst schreef:Hallootjes,

Ik heb eens het forum afgezocht en kon naar mijn mening niet helemaal vinden wat ik wilde, daarom maar dit topic.

Ik ben opzoek naar een RNS315 of RNS510, na ongeveer 1 week lang elke avond minimaal 3 uur zoeken op internet ben ik er wel klaar mee. Daarom de vraag iemand die mij een redelijk aan de prijs adres kan geven voor een RNS315 / RNS510? Of wellicht hier iemand die er eentje verkoopt?

Adviseer een RNS315 met bluetooth. Waarom? veel minder jatgevoelig dan de RNS510 die altijd een losse bluetooth module nodig heeft en vergeet voor beide systemen de gps niet.

Vraagje nummero 2, Ik ben van plan om binnenkort parkeersensoren te installeren en aangezien ik mijn bumpers wit ga laten spuiten, bestel ik een nieuwe bumper met PDC gaten in de primer, Orginele PDC sensoren maar dan, is er toevallig niet ergens los zo'n kabelboompje te verkrijgen? Zodat ik eventueel zelf kan installeren? (Scheelt gemiddeld, aldus internet, zo'n 200 tot 400 euro)

Bumpers kun je in primer bestellen. Uit eigen ervaring weet ik dat de gaten zelf erin gemaakt moeten worden. Bij mijn toenmalige Caddy heb ik eerst alles laten spuiten en met een speciale stans-tool de gaten voorzien. PDC sets (sensor-houder-kabelboom) zijn bij carsystems.pl te verkrijgen.

Daarnaast erger ik me behoorlijk aan het feit dat ik geen "lock knopje" heb. Om van binnen de bus te vergrendelen en te ontgrendelen. Nu heb ik laatst hier ergens daar iets over voorbij zien komen dat het vrij makkelijk te installeren is op een bus uit 2008 als ik me niet vergis. Maar heeft iemand er ervaring en eventueel een how-to voor mijn bus uit 2011?

Geen idee

En dan de laatste vraag, ik heb ook gelezen dat als de bus nog nooit een RNS of RCD systeem heeft gehad dat je dit moet laten inleren, en de kosten hiervan zijn naar mijn inzien belachelijk (Vagparts vraagt hier zo'n 350 euro voor) Ook moet als de bus nog nooit PDC heeft gehad worden ingelezen. Is er iemand die dit kan, in de buurt van Limburg? Wellicht hebben jullie meer ervaring ermee!

350 euro is wel veel idd.

En ohja, VCDS of Vag-Com, ik zag dat nog al wat mensen dat hier hebben. Iemand daar enig advies over mbt, aanschaf, gebruik e.d. Want ik wordt helemaal :bonk :bonk :bonk van mijn "Lamp kapot" lampje op mijn dashboard. En na een fortuin aan canbus weerstanden blijft het gewoon aan... Is dit uit te zetten voor de gehele verlichting van de bus?

After market spul erin? zo ja gewoon weer orgineel erin dan ben je van je probleem af. Simpel

Zo... Als er nog iets is dan zal ik het zeker erbij zetten.

Ik hoor graag van jullie en alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Vince Lankhorst
Berichten: 67
Lid geworden op: 19 feb 2017, 15:21
Contacteer:

Re: Een aantal vraagjes mbt T5 GP 2011

Bericht door Vince Lankhorst »

Inmiddels al een adres gevonden die mij gaat voorzien van een RNS315, vandaag heeft de bus aan de VagCom gehangen en is elke mogelijke terugkoppeling van lampen uitgevinkt... Maar mijn irritante oranje lampje blijft branden...
T5 GP 2011 140pk / VLShowSolutions
Gebruikersavatar
Vince Lankhorst
Berichten: 67
Lid geworden op: 19 feb 2017, 15:21
Contacteer:

Re: Een aantal vraagjes mbt T5 GP 2011 *velgen*

Bericht door Vince Lankhorst »

Ik heb eens wat op internet rondgeneusd en vond helaas enkel een afbeelding van deze velgen :

Afbeelding

Aangezien ik meteen verliefd werd :nuts en ook deze variant tegenkwam (zwart) Wil ik eens kijken of ik ze kan uithalen. Wellicht kunnen jullie me helpen met de naam de velg te achterhalen en de gegevens en misschien zelfs wel waar te bestellen!
Afbeelding

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
T5 GP 2011 140pk / VLShowSolutions
Gebruikersavatar
Pim 328
Berichten: 983
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:01
Locatie: Midden-Limburg

Re: Een aantal vraagjes mbt T5 GP 2011

Bericht door Pim 328 »

Controle lampje van de lampen blijft altijd omdat dit verplichte lichten zijn en is hierdoor niet uit te zetten. Heb er uren mee zitten stoeien met mijn eigen passat. blijft branden.
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Gebruikersavatar
otzie
Berichten: 514
Lid geworden op: 15 jan 2013, 23:27
Locatie: brabant

Re: Een aantal vraagjes mbt T5 GP 2011

Bericht door otzie »

wat betreft de rns 310/315:

de rns 310/315 hebben geen harddisk!

wij hebben zelf de rns310 deze werkt perfect, inderdaad goede navigatie voor een "normale gebruikte prijs" doet alles wat ie moet doen.
alleen kaartupgrade is wel mogelijk, alleen maar via de dealer (nieuwe sd-kaart),
dus als je gehecht bent aan steeds de laatste kaarten op je navigatie, wordt dit een dure.
ik kocht de rns met een wat oudere versie, via internet kun je hem updaten tot maximaal versie 3 of 4 en daarna houdt het op,
voor ons is dit goed genoeg.

de rns 315 wordt geleverd met en zonder bluetooth module! dus even opletten als je er een wilt kopen.

rns510 is inderdaad diefstalgevoelig, maar eindeloze mogelijkheden, ook qua kaartmateriaal en updates,
met een abonnement bij car-glas zeker een aanrader! je hebt ook speciale sloten "rns navi-lock" dat je radio en de ruiten erin blijven zitten.

persoonlijk zou ik nog wel willen upgraden naar een rns315 met bluetooth, de rns510 is een dikke radio,
maar zolang de bus voor de deur staat ipv in een garage houden we het hierbij

succes! otzie
all rights reserved all wrongs reversed
-T5gp Kombifornia DSG -T6 werkbus -Caddy Life -Old Bastard '68 bug-
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Een aantal vraagjes mbt T5 GP 2011 *velgen*

Bericht door Multivan Generation »

Vince Lankhorst schreef:Ik heb eens wat op internet rondgeneusd en vond helaas enkel een afbeelding van deze velgen :

Afbeelding

Aangezien ik meteen verliefd werd :nuts en ook deze variant tegenkwam (zwart) Wil ik eens kijken of ik ze kan uithalen. Wellicht kunnen jullie me helpen met de naam de velg te achterhalen en de gegevens en misschien zelfs wel waar te bestellen!
Afbeelding

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Dat zijn audi rotor velgen.
Te krijgen in 17 tot 20 inch.

Groeten Peter
Gebruikersavatar
Vince Lankhorst
Berichten: 67
Lid geworden op: 19 feb 2017, 15:21
Contacteer:

Re: Een aantal vraagjes mbt T5 GP 2011

Bericht door Vince Lankhorst »

Pim 328 schreef:Controle lampje van de lampen blijft altijd omdat dit verplichte lichten zijn en is hierdoor niet uit te zetten. Heb er uren mee zitten stoeien met mijn eigen passat. blijft branden.
Een nagel door 't lampje slaan zou ook de oplossing zijn :bonk :bonk :nuts :nuts
T5 GP 2011 140pk / VLShowSolutions
fiddler
Berichten: 162
Lid geworden op: 19 feb 2014, 20:11

Re: Een aantal vraagjes mbt T5 GP 2011

Bericht door fiddler »

Ralph Bakker schreef: 21 feb 2017, 22:41 .... geen "lock knopje" heb. Om van binnen de bus te vergrendelen .... Nu heb ik laatst hier ergens daar iets over voorbij zien komen dat het vrij makkelijk te installeren is op een bus uit 2008 als ik me niet vergis. Maar heeft iemand er ervaring en eventueel een how-to voor mijn bus uit 2011? ....
Da's iets waar ik ook mee geconfronteerd werd bij mijn GP uit 2014. Proefrijden bij VW zat het erop, en het was mij niet verteld dat het geen standaard is. Heb toen een uitgebreidere raam-lock-spiegel bediening besteld, voor het portier, maar die is groter, en het gat in je linker deur is dan te klein. Dus ben ik toen niet verder gegaan, en er is ook de kans is dat de bedrading niet aanwzig is. Je kan wel inprogrammeren (bij die van mij door VW bij oplevering gedaan) dat de deuren op slot gaan als je 5 a 10 km per uur rijdt.

Ik doe de deuren etc wel eens van binnen uit op slot als ik onderweg ben, en even 10min wil tukken op een parkeerplaats, met mijn alarm; DEFA, dat heeft een knopje waar door je de binnen-ruimte sensor uitschakelt. Bedoeld voor achtergelaten hond enzo ... moet je wel niet vergeten eerst het alarm uit te zetten voor je start. Wor je pas echt wakker. Mijn alarm inbouwer heeft wel in de achteklep een extra deur-open knopje gemaakt, voorals ik eens in mijn achter bak slaap op een camping, blijkt heel handig in de praktijk. F
Gebruikersavatar
Vince Lankhorst
Berichten: 67
Lid geworden op: 19 feb 2017, 15:21
Contacteer:

Re: Een aantal vraagjes mbt T5 GP 2011 (Velgen vraagje)

Bericht door Vince Lankhorst »

fiddler schreef: 09 mar 2017, 18:02
Ralph Bakker schreef: 21 feb 2017, 22:41 .... geen "lock knopje" heb. Om van binnen de bus te vergrendelen .... Nu heb ik laatst hier ergens daar iets over voorbij zien komen dat het vrij makkelijk te installeren is op een bus uit 2008 als ik me niet vergis. Maar heeft iemand er ervaring en eventueel een how-to voor mijn bus uit 2011? ....
Da's iets waar ik ook mee geconfronteerd werd bij mijn GP uit 2014. Proefrijden bij VW zat het erop, en het was mij niet verteld dat het geen standaard is. Heb toen een uitgebreidere raam-lock-spiegel bediening besteld, voor het portier, maar die is groter, en het gat in je linker deur is dan te klein. Dus ben ik toen niet verder gegaan, en er is ook de kans is dat de bedrading niet aanwzig is. Je kan wel inprogrammeren (bij die van mij door VW bij oplevering gedaan) dat de deuren op slot gaan als je 5 a 10 km per uur rijdt.

Ik doe de deuren etc wel eens van binnen uit op slot als ik onderweg ben, en even 10min wil tukken op een parkeerplaats, met mijn alarm; DEFA, dat heeft een knopje waar door je de binnen-ruimte sensor uitschakelt. Bedoeld voor achtergelaten hond enzo ... moet je wel niet vergeten eerst het alarm uit te zetten voor je start. Wor je pas echt wakker. Mijn alarm inbouwer heeft wel in de achteklep een extra deur-open knopje gemaakt, voorals ik eens in mijn achter bak slaap op een camping, blijkt heel handig in de praktijk. F
Ik heb inmiddels een "veiligheidsschakelaar" zoals dat dingetje officeel heet, succesvol zelf ingebouwd :jump En hij werkt!

Meteen weer een vraagje, heeft er iemand enig idee waar ik deze "sjiekere" naafdoppen kan krijgen voor veeeel minder geld als deze?! 92,95 :ie :ie voor een setje van 4!!
Afbeelding
http://www.vagshop.nl/products/Originel ... eldop.html
Ik zag de velgen van Henk1 en wauwie... Ik ben verliefd! Alleen ik wil ze wit hebben en deze bovenstaande mooie naafdopjes op. Ik ga er proberen vaart achter te zetten! Mocht iemand nog 17" stalen multivan velgen hebben liggen dan hoor ik het heel graag!
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Vince Lankhorst op 09 mar 2017, 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
T5 GP 2011 140pk / VLShowSolutions
fiddler
Berichten: 162
Lid geworden op: 19 feb 2014, 20:11

Re: Een aantal vraagjes mbt T5 GP 2011

Bericht door fiddler »

Vince Lankhorst schreef: 09 mar 2017, 18:15 Ik heb inmiddels een "veiligheidsschakelaar" zoals dat dingetje officeel heet, succesvol zelf ingebouwd :jump En hij werkt!
Ben benieuwd wat je daar voor moest doen, hardware en software matig vooral .... F
Gebruikersavatar
Vince Lankhorst
Berichten: 67
Lid geworden op: 19 feb 2017, 15:21
Contacteer:

Re: Een aantal vraagjes mbt T5 GP 2011

Bericht door Vince Lankhorst »

fiddler schreef: 09 mar 2017, 18:30
Vince Lankhorst schreef: 09 mar 2017, 18:15 Ik heb inmiddels een "veiligheidsschakelaar" zoals dat dingetje officeel heet, succesvol zelf ingebouwd :jump En hij werkt!
Ben benieuwd wat je daar voor moest doen, hardware en software matig vooral .... F
Software matig verbazingwekkend genoeg helemaal NIETS! Hardware matig betrof het de bestaande kabelboom aanpassen (lees draad bij solderen) Dat moest 2x, 1x op een bestaande aftakking erbij gesoldeerd en 1x een eigen aftakking gemaakt. Een draad van 0.5mm2 trekken door de deur naar het blok multistekkers in de kabine (boven de pedalen) Deze insteken en op het connectortje maken die op de schakelaar schuift. En de deurlijst aanpassen (lees zagen en vijlen)
T5 GP 2011 140pk / VLShowSolutions
Gebruikersavatar
Vince Lankhorst
Berichten: 67
Lid geworden op: 19 feb 2017, 15:21
Contacteer:

Re: Een aantal vraagjes mbt T5 GP 2011 (Verwarming)

Bericht door Vince Lankhorst »

Hallotjes,

Nu ik de bus een maandje heb ben ik erachter gekomen dat mijn temperatuurregeling een eigen wil heeft... De ene keer is 18 graden (geheel naar links ijskoud) en 1 tandje naar rechts bloedheet... De andere keer kan ik hem op 28 zetten en wordt hij maar niet warm...

Ik heb er wel het een en ander over gelezen maar nergens echt een oplossing gevonden... Iemand een oplossing voor dit irritante probleem?
T5 GP 2011 140pk / VLShowSolutions
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: Een aantal vraagjes mbt T5 GP 2011

Bericht door Egbert&Manon »

Mogelijk hetzelfde probleem als de T6?
viewtopic.php?f=15&t=54346

Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Gebruikersavatar
Vince Lankhorst
Berichten: 67
Lid geworden op: 19 feb 2017, 15:21
Contacteer:

Re: Een aantal vraagjes mbt T5 GP 2011

Bericht door Vince Lankhorst »

Ik heb geen idee... Maar het is knap irritant... Hij wordt of niet warm en als die warm is lijkt het alsof je standje crematorium aan hebt... En anders lijkt het net een koelwagen :vraagteken

Wellicht licht het aan de kachelweerstand? Iemand ideeën? :bonk
T5 GP 2011 140pk / VLShowSolutions
Plaats reactie