Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
TDI timing niet zichtbaar in grafiek-nu wel-maar nieuwe problemen
- Endebendebus
- Berichten: 934
- Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
- Locatie: Midden Nederland
TDI timing niet zichtbaar in grafiek-nu wel-maar nieuwe problemen
Beste mensen,
Ben erg aan het klooien met mijn pomptiming helaas. Het valt erg tegen zo nauwkeurig. Met meetklokje exact 0,55 mm inspuitnok ingesteld. Vanalles geprobeerd.
Afijn de motor loopt, rookt blauw en stinkt. Met vag com lees ik een waarde (met vrijwel warme motor) in measuring blocks van 48 (schommeld een beetje) maar nu als ik naar bassic settings ga, blijft de motor wel (eindelijk) lopen maar is er in de grafiek niets te zien en geeft de timing een waarde aan van 000. Hoe kan dit????
Is er iemand die dit begrijpt en wellicht een oplossing heeft?
Soms zijn oplossingen zo simpel en dichtbij, maar zie je ze niet
Vast bedankt!!
Ben erg aan het klooien met mijn pomptiming helaas. Het valt erg tegen zo nauwkeurig. Met meetklokje exact 0,55 mm inspuitnok ingesteld. Vanalles geprobeerd.
Afijn de motor loopt, rookt blauw en stinkt. Met vag com lees ik een waarde (met vrijwel warme motor) in measuring blocks van 48 (schommeld een beetje) maar nu als ik naar bassic settings ga, blijft de motor wel (eindelijk) lopen maar is er in de grafiek niets te zien en geeft de timing een waarde aan van 000. Hoe kan dit????
Is er iemand die dit begrijpt en wellicht een oplossing heeft?
Soms zijn oplossingen zo simpel en dichtbij, maar zie je ze niet
Vast bedankt!!
Laatst gewijzigd door Endebendebus op 16 mei 2017, 23:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
- Endebendebus
- Berichten: 934
- Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
- Locatie: Midden Nederland
Re: TDI timing niet zichtbaar in grafiek
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
- Endebendebus
- Berichten: 934
- Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
- Locatie: Midden Nederland
Re: TDI timing niet zichtbaar in grafiek
Niemand?
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Re: TDI timing niet zichtbaar in grafiek
The TDI Timing Checker works only as a “plug-in”. You must start it using the [TDI Timing] button in VCDS/VCDS-Lite. Starting it any other way will result in error messages and it won’t work.
onderaan: http://www.ross-tech.com/vag-scope/TDIGraph.html
grt, peter
onderaan: http://www.ross-tech.com/vag-scope/TDIGraph.html
grt, peter
Re: TDI timing niet zichtbaar in grafiek
Voor zover mij bekend zie je in een vakje onder de grafiek de waarde van de timing. Dat kan een waarde zijn welke buiten de grafiek valt en dus niet wordt getoond.
000 is erg laat. Je motor start waarschijnlijk erg slecht.
Succes,
Richie
000 is erg laat. Je motor start waarschijnlijk erg slecht.
Succes,
Richie
- Multivan Generation
- Berichten: 33876
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: TDI timing niet zichtbaar in grafiek
Meetklokje is slechts een indicatie.
Starten en motor warmrijden.
Daarna measuring blocks en daarna tdi timing.
Dan terwijl de motor draait, de spanrol aan achterzijde voorzichtig verdraaien terwijl je continu naar de waarde op het scherm kijkt.
Succes.
Starten en motor warmrijden.
Daarna measuring blocks en daarna tdi timing.
Dan terwijl de motor draait, de spanrol aan achterzijde voorzichtig verdraaien terwijl je continu naar de waarde op het scherm kijkt.
Succes.
- Endebendebus
- Berichten: 934
- Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
- Locatie: Midden Nederland
Re: TDI timing niet zichtbaar in grafiek
Heren bedankt voor jullie reacties.
Het is na diverse pogingen nog niet gelukt ook maar iets in het bereik van de grafiek te krijgen. Mbv meetKlokje is leuk om ergens in de buurt te komen (veeeel te laat) en niet zonder hulp te starten.
Nu eerst de nokkenas kering pompzijde weer vervangen (lekt ondanks de nieuwe keering) , dus pompriem weer los.
Nu de pomp exact op merktekens gezet en straks de krukas halve tand verder (=vroeger) met dank aan Wim en zijn zoon.
Kijken of ik verder kom
Het gekke is dat ik wel een waarde had op gegeven moment in measuring blocks hokje 2 van 48 of zo, maar zo gauw ik op TDI timing drukte en de computer stopte met compenseren ik geen waarde meer had.
Loop ik even stuk
Wordt vervolgd
Het is na diverse pogingen nog niet gelukt ook maar iets in het bereik van de grafiek te krijgen. Mbv meetKlokje is leuk om ergens in de buurt te komen (veeeel te laat) en niet zonder hulp te starten.
Nu eerst de nokkenas kering pompzijde weer vervangen (lekt ondanks de nieuwe keering) , dus pompriem weer los.
Nu de pomp exact op merktekens gezet en straks de krukas halve tand verder (=vroeger) met dank aan Wim en zijn zoon.
Kijken of ik verder kom
Het gekke is dat ik wel een waarde had op gegeven moment in measuring blocks hokje 2 van 48 of zo, maar zo gauw ik op TDI timing drukte en de computer stopte met compenseren ik geen waarde meer had.
Loop ik even stuk
Wordt vervolgd
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
- Endebendebus
- Berichten: 934
- Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
- Locatie: Midden Nederland
Re: TDI timing niet zichtbaar in grafiek
Pfieeeeuw gelukt!!!Na veel gestel en de methode van Wim en zoon nagelopen heb ik de diesel op tijd gekregen
De volgende sypthomen doemden op met warm rijden, helaas gaat niet alles in een keer goed ...
Rauw lopen, en blauwe rook, geen foutmeldingen. De timing is tussen 57 en 60 dus daar kan het niet aan liggen.
verstuivers? Heb ik niet laten afpersen, heb alleen de kool eraf geveegd. Waar zou ik aan moeten denken?
De volgende sypthomen doemden op met warm rijden, helaas gaat niet alles in een keer goed ...
Rauw lopen, en blauwe rook, geen foutmeldingen. De timing is tussen 57 en 60 dus daar kan het niet aan liggen.
verstuivers? Heb ik niet laten afpersen, heb alleen de kool eraf geveegd. Waar zou ik aan moeten denken?
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Re: TDI timing niet zichtbaar in grafiek-nu wel-maar nieuwe problemen
Rookte die voor de tijd niet?
Brandstoffilter vervangen (check luchtfilter), injectoren laten controleren, anders injectiepomp (met redelijk wat km op de teller).
Brandstoffilter vervangen (check luchtfilter), injectoren laten controleren, anders injectiepomp (met redelijk wat km op de teller).
- Endebendebus
- Berichten: 934
- Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
- Locatie: Midden Nederland
Re: TDI timing niet zichtbaar in grafiek-nu wel-maar nieuwe problemen
Nee rookloos stilgezet. Wel koppakking, turbo en alles wat er aanhangt vernieuwd.
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
- Pascal-141
- Berichten: 10826
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: TDI timing niet zichtbaar in grafiek
"De kool eraf geveegd"Endebendebus schreef: ↑08 mei 2017, 16:54 Pfieeeeuw gelukt!!!Na veel gestel en de methode van Wim en zoon nagelopen heb ik de diesel op tijd gekregen
De volgende sypthomen doemden op met warm rijden, helaas gaat niet alles in een keer goed ...
Rauw lopen, en blauwe rook, geen foutmeldingen. De timing is tussen 57 en 60 dus daar kan het niet aan liggen.
verstuivers? Heb ik niet laten afpersen, heb alleen de kool eraf geveegd. Waar zou ik aan moeten denken?
hoe heb je dat gedaan ? Verstuiver nozzles zijn heel gevoelig , het minste tikje ertegen kan het inspuitbeeld al stevig beinvloeden
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Endebendebus
- Berichten: 934
- Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
- Locatie: Midden Nederland
Re: TDI timing niet zichtbaar in grafiek
Oeps met een doekje wasbenzineIk dacht toen nog ergens stemmetje in mijn hoofd "afblijven" maar je bent dan ijverig aan het poetsen he (schaam)Pascal-141 schreef: ↑08 mei 2017, 21:11"De kool eraf geveegd"Endebendebus schreef: ↑08 mei 2017, 16:54 Pfieeeeuw gelukt!!!Na veel gestel en de methode van Wim en zoon nagelopen heb ik de diesel op tijd gekregen
De volgende sypthomen doemden op met warm rijden, helaas gaat niet alles in een keer goed ...
Rauw lopen, en blauwe rook, geen foutmeldingen. De timing is tussen 57 en 60 dus daar kan het niet aan liggen.
verstuivers? Heb ik niet laten afpersen, heb alleen de kool eraf geveegd. Waar zou ik aan moeten denken?
hoe heb je dat gedaan ? Verstuiver nozzles zijn heel gevoelig , het minste tikje ertegen kan het inspuitbeeld al stevig beinvloeden
Zal ze laten afpersen. Zijn dit de reviseerbare types?
Nog een vraag: heb nu voor de tweede keer de nokkenaskeerring vervangen pompzijde voor een origineels vw keering maar het blijft lekken. De as is zuiver en het gat ook. Er zitten geen braampjes aan oid. Die vw keering is van dat harde plastic type en ik monteer hem met een stukje op maat geknipt messing lagerfolie, soort conisch tuutje en dan met een beetje olie glijd hij zo op de as over de lineaal uitsparing. Is het misschien beter om een ander type keering te gebruiken dan die k@&te veel te dure vw keerring. Wat is jullie ervaring?
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Re: TDI timing niet zichtbaar in grafiek-nu wel-maar nieuwe problemen
Thomas, geen folie gebruiken. wat lagervet in de bedding van de keering (daar waar de as in draait) en dan gewoon over de as schuiven en in het gat kloppen (recht).
Waarschijnlijk beschadig je onbedoeld met de folie toch de keerring.
Waarschijnlijk beschadig je onbedoeld met de folie toch de keerring.
Groet, Oskar.
Re: TDI timing niet zichtbaar in grafiek-nu wel-maar nieuwe problemen
Hoi Thomas , wat betreft de keerring heb ik de zelfde ervaring ,beide kanten 2 keer vervangen ,heb toen
revisieman gevraagd ,die zei toen dat hij dergelijke keeringen altijd monteerde met zuurvrije vaseline .
En de keerring moet een x aantal uren ongebruikt op de plek zitten ,zonder dat de motor draait.
revisieman gevraagd ,die zei toen dat hij dergelijke keeringen altijd monteerde met zuurvrije vaseline .
En de keerring moet een x aantal uren ongebruikt op de plek zitten ,zonder dat de motor draait.
- Endebendebus
- Berichten: 934
- Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
- Locatie: Midden Nederland
Re: TDI timing niet zichtbaar in grafiek-nu wel-maar nieuwe problemen
Ok bedankt voor de tips! Die pokke dingen kosten ook nog eens dik 20 euro. Das een duur dingetje steeds. De distributie zijde is een makkie. Conische as glijd er zo op. De pompzijde is een motherfucker vierkante as.
Jammer van mijn verstuivertjes ( misschien)
Jammer van mijn verstuivertjes ( misschien)
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.