Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
stuurbekrachtiging lekt (hard)
stuurbekrachtiging lekt (hard)
Hoi,
Na een ritje van 10 minuten voel ik het stuur een beetje trillen bij het inpakreren. En vlak daarna wat rook vanuit de motorkap.
Gelijk boel uit gezet. Flink vloeistof lek links voor vanuit 2 plekjes onderop.
Vloeistof bruin maar doorzichtig. Lijkt sterk op de vloeistof van de stuurbekrachtiging. Die ook ver onder niveau zit.Mijn leken conclusie is dat de stuurbekrachtiging installatie plots een lek heeft.
Een paar vragen:
Op dit moment stuurt het nog wel. Rij ik nu zelf naar een garage met risico dat bekrachtiging uitvalt en het opeens heel zwaar word. of bel ik pechhulp en laat hem slepen?
Enig idee waarom dit plots zou gebeuren?
alvast bedankt weer:
Na een ritje van 10 minuten voel ik het stuur een beetje trillen bij het inpakreren. En vlak daarna wat rook vanuit de motorkap.
Gelijk boel uit gezet. Flink vloeistof lek links voor vanuit 2 plekjes onderop.
Vloeistof bruin maar doorzichtig. Lijkt sterk op de vloeistof van de stuurbekrachtiging. Die ook ver onder niveau zit.Mijn leken conclusie is dat de stuurbekrachtiging installatie plots een lek heeft.
Een paar vragen:
Op dit moment stuurt het nog wel. Rij ik nu zelf naar een garage met risico dat bekrachtiging uitvalt en het opeens heel zwaar word. of bel ik pechhulp en laat hem slepen?
Enig idee waarom dit plots zou gebeuren?
alvast bedankt weer:
2000 California techno blue.
- Multivan Generation
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: stuurbekrachtiging lekt (hard)
Ik weet niet hoe handig je bent,
maar je kunt eventueel een multiriem er af halen en zonder stuurbekrachtiging verder rijden naar bijvoorbeeld een garage.
Dan heb je constant dezelfde situatie.
Ik ben voor het gemak even uitgegaan van een 2.5 TDI, omdat je geen motorcode vermeld had.
Groeten Peter
maar je kunt eventueel een multiriem er af halen en zonder stuurbekrachtiging verder rijden naar bijvoorbeeld een garage.
Dan heb je constant dezelfde situatie.
Ik ben voor het gemak even uitgegaan van een 2.5 TDI, omdat je geen motorcode vermeld had.
Groeten Peter
- Pascal-141
- Berichten: 10818
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: stuurbekrachtiging lekt (hard)
Als het zo hard lekt , niet zomaar mee verder rijden want als de pomp droog loopt gaat ze kapot , waarbij dan metaalslijpsel ook nog eens in het stuurhuis terecht komt .
Eerst uitzoeken wat er precies lekt :
-stuurbekrachtigingspomp
-slangen
-stuurhuis
Eerst uitzoeken wat er precies lekt :
-stuurbekrachtigingspomp
-slangen
-stuurhuis
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Multivan Generation
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: stuurbekrachtiging lekt (hard)
Als je de multiriem er af haalt, dan wordt de stuurbekrachtigingspomp ook niet meer aangedreven toch en loopt dan ook niet droog.Pascal-141 schreef: ↑28 mei 2017, 19:10 Als het zo hard lekt , niet zomaar mee verder rijden want als de pomp droog loopt gaat ze kapot , waarbij dan metaalslijpsel ook nog eens in het stuurhuis terecht komt .
- Pascal-141
- Berichten: 10818
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: stuurbekrachtiging lekt (hard)
Ja , weet ik . Maar niet iedereen is technisch genoeg om onderweg de riem eraf te halenMultivan Generation schreef: ↑28 mei 2017, 19:38Als je de multiriem er af haalt, dan wordt de stuurbekrachtigingspomp ook niet meer aangedreven toch en loopt dan ook niet droog.Pascal-141 schreef: ↑28 mei 2017, 19:10 Als het zo hard lekt , niet zomaar mee verder rijden want als de pomp droog loopt gaat ze kapot , waarbij dan metaalslijpsel ook nog eens in het stuurhuis terecht komt .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: stuurbekrachtiging lekt (hard)
ik ben helaas nergens kundig genoeg om de riem eraf te halen.
gelukkig was het voor het huis en word hij door de garage gesleept straks.
gelukkig was het voor het huis en word hij door de garage gesleept straks.
2000 California techno blue.
- Multivan Generation
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: stuurbekrachtiging lekt (hard)
Viel binnen de interval service garantie van VW (onze bus gaat naar camper centrum amersfoort normaal) nu bij ons in de buurt.
is uiteindlijk lekkage geweest, voor 285 euro gerepareert:
(met 20% korting vanwege de vw service garantie denk ik).
mijn vriendin heeft hem opgehaald, anders had ik wel gevraagd waarom de uitlaat steun hierbij vervangen moest worden. Jullie enig idee?
is uiteindlijk lekkage geweest, voor 285 euro gerepareert:
(met 20% korting vanwege de vw service garantie denk ik).
mijn vriendin heeft hem opgehaald, anders had ik wel gevraagd waarom de uitlaat steun hierbij vervangen moest worden. Jullie enig idee?
2000 California techno blue.