Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Even voorstellen en vraag over spiegel en geur

vragen over de T4
Plaats reactie
FlorisMulder
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 dec 2017, 10:32
Locatie: Noordlaren
Contacteer:

Even voorstellen en vraag over spiegel en geur

Bericht door FlorisMulder »

Hoi,

Sinds gisteren zijn wij eigenaar van een mooie (al zeg ik het zelf) VW Transporter T4 2.4 LWB uit 1996. Deze auto gaan wij gebruiken voor het bedrijf van mijn vrouw (Flowers and Living) en willen hem in de vakantie's gebruiken als soort van camper. Gelukkig geeft Pinterest vele voorbeelden weer hoe het kan. Erg leuk om mee te starten.

Nu heb ik hem gisteren naar huis gereden en toen schudde de linker (bestuurderszijde) spiegel behoorlijk. Niet heel vervelend maar de andere spiegel staat zo mooi stil, dat ik denk, dit hoort niet. Kan je deze afstellen? Hoe haal je de spiegel eruit?

De auto ruikt naar diesel, heb vandaag een pak vers gemalen koffie er in gestooid, lang leve google voor de tip (hoop ik). Hoe kan ik controleren dat de tank lek is, volgens de verkoper is dit niet het geval, maar wil zelf toch even onderzoeken. Heb geen brug

Voor de rest eerst geen vragen. Hebben jullie tips dan zijn deze uiteraard zeer welkom.

Foto's zal ik later oploaden. Heb ze inmiddels verkleint, maar moet nog even leren hoe ik ze van de macbook op het forum kan plaatsen...

Groet, Floris
Laatst gewijzigd door FlorisMulder op 06 dec 2017, 19:25, 2 keer totaal gewijzigd.
FlorisMulder
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 dec 2017, 10:32
Locatie: Noordlaren
Contacteer:

Re: Even voorstellen en vraag of spiegel

Bericht door FlorisMulder »

Afbeelding

Het is gelukt, hierbij de foto (nog afkomstig van marktplaats. Zodra hij schoon is, een update..
Bijlagen
IMG_2861.JPG
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Even voorstellen en vraag over spiegel en geur

Bericht door Snautzer »

Hoi en welkom. Spiegel huis zit vast met bouten in de deur. Kan zijn dat je die moet aandraaien. Of dat de lijm van de spiegel in het huis los heeft gelaten. Zachtjes eens aandrukken. Diesel lucht kan op verschillende manieren komen. Kijk eens om te beginnen of je misschien iets ziet lekken. Als je op het board zoekt op diesellucht kom je vanzef pointers tegen waar je even naar zou kunnen kijken. search.php?keywords=diesellucht
RoelandZ
Berichten: 552
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:26
Locatie: Veldhoven

Re: Even voorstellen en vraag over spiegel en geur

Bericht door RoelandZ »

Hoi Floris,

Bedoel je het spiegel glas? Dat heb ik ook met een caddy, t5 en t4 gehad.. :lach
FlorisMulder
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 dec 2017, 10:32
Locatie: Noordlaren
Contacteer:

Re: Even voorstellen en vraag over spiegel en geur

Bericht door FlorisMulder »

RoelandZ schreef: 06 dec 2017, 17:31 Hoi Floris,

Bedoel je het spiegel glas? Dat heb ik ook met een caddy, t5 en t4 gehad.. :lach
Klopt, deze trilt de behuizing zit vast

Ben benieuwd hoe jij dit hebt opgelost
PieterT4a
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 jul 2015, 19:17

Re: Even voorstellen en vraag over spiegel en geur

Bericht door PieterT4a »

Heb ik ook gehad bij passagiersspiegelglas. Ik was nalatig. Uiteindelijk vond ik hem kapot op de grond.

los halen en opnieuw vast (laten) lijmen is mijn advies.

succes
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33840
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Even voorstellen en vraag over spiegel en geur

Bericht door Multivan Generation »

Heb je de motorkap al open gedaan om eventueel te kunnen zien waar er diesellekkage optreedt.?
Anders alvast eens een spuitbusje met remmenreiniger kopen en het blok met wat oude doeken en dat spuitbusje eens goed schoonmaken.

Beruchte plekken voor diesel lekkage bij een 2.4 zijn de retourslangetjes die van verstuivers naar verstuivers lopen, en deksel van brandstofpomp daar waar het as je doorheen komt.

Succes

Groeten Peter
FlorisMulder
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 dec 2017, 10:32
Locatie: Noordlaren
Contacteer:

Re: Even voorstellen en vraag over spiegel en geur

Bericht door FlorisMulder »

Dank voor jullie reacties

De geur is helemaal verdwenen. De geur zat hem in de laadruimte waar de vorige eigenaar een tank met diesel had laten lekken. Via google het ik de tip gevonden versgemalen koffie er in te strooien. Na 2 pakken, ruikt de auto nu een beetje naar koffie, maar dat verdwijnt wel.

De spiegel krijg ik er niet uit, dus dat laat ik eerst even zo, die blijft wel zitten.

Groet, Floris
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4830
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Even voorstellen en vraag over spiegel en geur

Bericht door Hanz »

Trillend spiegelglas is een bekend euvel van de T4. Hier een tip om de (elektrisch bedienbare) spiegel vast te zetten http://www.weetjewel.com/tips_en_trucs/ ... iegels.htm en hier nog informatie hoe de spiegel in elkaar steekt http://www.t4-wiki.de/wiki/Au%C3%9Fenspiegel
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
FlorisMulder
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 dec 2017, 10:32
Locatie: Noordlaren
Contacteer:

Re: Even voorstellen en vraag over spiegel en geur

Bericht door FlorisMulder »

Hanz schreef: 12 dec 2017, 13:58 Trillend spiegelglas is een bekend euvel van de T4. Hier een tip om de (elektrisch bedienbare) spiegel vast te zetten http://www.weetjewel.com/tips_en_trucs/ ... iegels.htm en hier nog informatie hoe de spiegel in elkaar steekt http://www.t4-wiki.de/wiki/Au%C3%9Fenspiegel
Dank je, ga ik proberen :jumpklap
Plaats reactie