Hallo,
T4, 94 westfalia.
2.4 D AAB blok
Na een wintertje stilstaan blijkt mijn dieselpomp ineens te lekken. Niet bij het asje, maar daar waar het vierkante hogedruk blok op het pomphuis zit gemonteerd.
Ik heb na een zoektocht op internet geconcludeerd dat de grote O ring kapot is en vervangen moet worden. (nummer 51 op de exploded view)
https://www.google.nl/search?q=04604850 ... Tygixz53M:
Op Youtube heb ik verschillende filmpjes gezien van mensen die de o-ring vervangen door de brandstofleidingen te demonteren en dan voorzichtig het vierkante blok rustig los te draaien totdat de o ring zichtbaar is. Leek mij een goede methode zonder dat de hele pomp gedemonteerd moet worden van het motorblok. https://youtu.be/8nmejMSaXLA
Nu heb ik net een nieuwe O ring gehaald bij een diesel service in Den Haag, maar daar meldde ze dat deze methode niet werkt en dat je pomp zeker kapot gaat als je het zo aanpakt.
Nu twijfel ik uiteraard. Heeft iemand ervaring met het verwisselen van de grote o ring zonder de gehele pomp te demonteren van het blok?
Ik hoor graag jullie ervaring
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
dieselpomp lekkage
Re: dieselpomp lekkage
Het lijkt er op dat mijn pomp ook daar lekt. Heb al een nieuwe O-ring besteld. Vroeg me af of het gelukt is om deze te vervangen zonder de pomp te demonteren? Hoor het graag
Re: dieselpomp lekkage
Hallo,
Tijd om ook ook eens een bedrage te leveren aan dit forum.
Ik had precies dezelfde o-ring lek (Nummr 51). Deze gisteren zelf vervangen.
Als je een beetje handig bent prima te doen. gewoon rustig aan en even noteren wat doet
Zelf heb ik de solenoïde laten zitten, o-ring past er wel over heen. (had meerdere oringen mocht ie al knappen of uit rekken)
Is mij gelukt maar geen garantie dat dit atijd goed gaat natuurlijk.
Groet,
Klaas
Tijd om ook ook eens een bedrage te leveren aan dit forum.
Ik had precies dezelfde o-ring lek (Nummr 51). Deze gisteren zelf vervangen.
Als je een beetje handig bent prima te doen. gewoon rustig aan en even noteren wat doet
Zelf heb ik de solenoïde laten zitten, o-ring past er wel over heen. (had meerdere oringen mocht ie al knappen of uit rekken)
Is mij gelukt maar geen garantie dat dit atijd goed gaat natuurlijk.
Groet,
Klaas
Re: dieselpomp lekkage
Toch nog een uitkomst, bij mij was het niet gelukt. Kreeg een beugel er niet af. Toen eenmaal open sprong de pomp uit elkaar waarna ergens in het proces van terug in elkaar zetten er een piston oid krom/scheef was geworden waardoor de pomp niks meer deed.
Heeft me helaas ook een startmotor gekost om hier definitief achter te komen. Want
Dus achterop de fiets met die pomp naar de specialist.
Pomp er weer terug onder gezet, afgesteld, loopt sindsdien als een zonnetje.
Maar de schade was wel echt enorm in retrospectief, want een half jaar later viel mn blok 5cm naar beneden. De ophanging was helemaal los gebeukt van al het rammen dat de motor heeft gedaan in de tijd dat deze zo slecht liep.
Gelukkig was dit met wat bloed zweet en tranen redelijk vlot verholpen en rijdt de bus nog heerlijk door.
Heeft me helaas ook een startmotor gekost om hier definitief achter te komen. Want
Dus achterop de fiets met die pomp naar de specialist.
Pomp er weer terug onder gezet, afgesteld, loopt sindsdien als een zonnetje.
Maar de schade was wel echt enorm in retrospectief, want een half jaar later viel mn blok 5cm naar beneden. De ophanging was helemaal los gebeukt van al het rammen dat de motor heeft gedaan in de tijd dat deze zo slecht liep.
Gelukkig was dit met wat bloed zweet en tranen redelijk vlot verholpen en rijdt de bus nog heerlijk door.