Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Dashboard reset

vragen over de T5
Plaats reactie
peterwas
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 feb 2018, 23:27
Locatie: Biddinghuizen

Dashboard reset

Bericht door peterwas »

Hoi allen,

Heb een vervelend probleempje met mijn T5.
Het dashboard reset zichzelf. Garage heeft er afgelopen dinsdag naar gekeken. Massa gechecked en zekeringen zijn vervangen. Storingen ook uit gelezen en eruit gehaald. Stond echter niks in over dit probleem. Tot net geen enkel probleem en in 1 keer uit het niets weer.

Iemand hier ervaring mee?

https://youtu.be/LugOudRxHaM
t5elaar
Berichten: 59
Lid geworden op: 24 mei 2015, 23:07

Re: Dashboard reset

Bericht door t5elaar »

Als je er niet uitkomt weet misschien garage Wout Bouman in Wijk en Alburg in de buurt van Waalwijk een oplossing.Ik had ook problemen met mijn tellerunit, dealer dacht aan massa probleem en stelde voor een speurtocht te gaan doen. Ik vond op internet een artikel over een electrisch probleem bij een vw eos . Gebeld met bovenstaande garage deze vertelde dat het probleem mogelijk in de printplaatjess in de tellerunit zat. Het bleek zo te zijn probleem op gelost .
fietsensloper
Berichten: 156
Lid geworden op: 17 aug 2013, 14:28
Locatie: Ruinerwold

Re: Dashboard reset

Bericht door fietsensloper »

Klopt, heb hetzelfde probleem gehad en was ook opgelost na het vervangen van de condensators op de tellerklok :yes
Geld lijkt op vet. Van beide is er genoeg, maar altijd op de verkeerde plaatsen
peterwas
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 feb 2018, 23:27
Locatie: Biddinghuizen

Re: Dashboard reset

Bericht door peterwas »

Top, dank voor de reacties.

Is het vervangen van die condensators veel werk?

Mijn huidige garage wil het dashboard opsturen en dat kost wel een beetje..
fietsensloper
Berichten: 156
Lid geworden op: 17 aug 2013, 14:28
Locatie: Ruinerwold

Re: Dashboard reset

Bericht door fietsensloper »

Valt wel mee. Even iemand vinden die handig is met elektronica. Die kan dat wel voor je doen.
Tellerklok uit de auto halen, plastic ruit eraf halen, wijzers eraf halen, en ik geloof nog een paar schroeven voor de printplaat. Dan heb je de printplaat uit de behuizing en kun je de nieuwe condensators er in solderen.
Geld lijkt op vet. Van beide is er genoeg, maar altijd op de verkeerde plaatsen
peterwas
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 feb 2018, 23:27
Locatie: Biddinghuizen

Re: Dashboard reset

Bericht door peterwas »

Iemand hier die voor een leuke vergoeding mij hier mee wilt helpen?
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Dashboard reset

Bericht door heemskerk »

peterwas schreef: 30 mei 2018, 13:11 Iemand hier die voor een leuke vergoeding mij hier mee wilt helpen?
Omdat je 'wilt' met een 't' schrijft gok ik op Zuid-Holland? :knipoog Stuur Multivan Generation eens een pb-tje, misschien heeft hij zin/tijd? Hij zit in die regio..
peterwas
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 feb 2018, 23:27
Locatie: Biddinghuizen

Re: Dashboard reset

Bericht door peterwas »

heemskerk schreef: 30 mei 2018, 22:38
peterwas schreef: 30 mei 2018, 13:11 Iemand hier die voor een leuke vergoeding mij hier mee wilt helpen?
Omdat je 'wilt' met een 't' schrijft gok ik op Zuid-Holland? :knipoog Stuur Multivan Generation eens een pb-tje, misschien heeft hij zin/tijd? Hij zit in die regio..
Hehe, nee origine achterhoek.. nu Flevoland, Biddinghuizen.
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Dashboard reset

Bericht door heemskerk »

peterwas schreef: 30 mei 2018, 22:40
heemskerk schreef: 30 mei 2018, 22:38
peterwas schreef: 30 mei 2018, 13:11 Iemand hier die voor een leuke vergoeding mij hier mee wilt helpen?
Omdat je 'wilt' met een 't' schrijft gok ik op Zuid-Holland? :knipoog Stuur Multivan Generation eens een pb-tje, misschien heeft hij zin/tijd? Hij zit in die regio..
Hehe, nee origine achterhoek.. nu Flevoland, Biddinghuizen.
Gewoon ff deurdonderen naar Zeeland dan maar ;-) (wordt het misschien toch nog te prijzig)..
peterwas
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 feb 2018, 23:27
Locatie: Biddinghuizen

Re: Dashboard reset

Bericht door peterwas »

Oh dat is niet zo'n probleem gok ik. Zal hem eens een PB'tje gaan sturen. Thx!
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Dashboard reset

Bericht door Multivan Generation »

Misschien kun je het aan die mensen vragen die met bovenstaande informatie komen. Blijkbaar is het niet zo moeilijk.

Je kunt het ook vragen aan HenkK die woont veel dichter in jouw buurt ( Purmerend).

Ik heb hiervoor geen tijd..

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
HenkK
Berichten: 808
Lid geworden op: 16 jun 2010, 21:49
Locatie: Amsterdam- 06.26888522
Contacteer:

Re: Dashboard reset

Bericht door HenkK »

Ik knutsel niet in de auto zelf, maar als jij de teller unit uitbouwt, vervang ik de condensatoren wel even. Dit soort onderdelen heb ik allemaal
op voorraad liggen.

Heb ook je berichtje beantwoord.
Reparatie van analoge elektronica - westfalia voedingen\laders en buizenradio's.
www.hrwerkplaats.nl
peterwas
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 feb 2018, 23:27
Locatie: Biddinghuizen

Re: Dashboard reset

Bericht door peterwas »

Vandaag tripje gemaakt naar HenkK. Lekker in de regen en dit betekende dat het dashboard meerdere malen zichzelf gereset heeft op de heenweg.
Eenmaal aangekomen het dashboard uit de auto gehaald. Dit viel overigens nog reuze mee (al had ik wat langer gereedschap gehad het nog makkelijker was). Vervolgens het dashboard uit elkaar gehaald in zoverre het kon zonder de wijzers los te halen. Ik kreeg deze niet los, iemand voor de volgende keer een tip hoe de wijzers los te halen zijn?

HenkK heeft vervolgens 2 van de 3 condensators weten te vervangen en de oude even doorgemeten. Ze waren niet slecht maar ook niet bepaald goed. Enfin alles weer terug gebouwd en lekker door de regen terug gereden. Dashboard heeft geen enkele keren zichzelf een reset gegeven. Nu maar hopen dat het zo blijft!

Nogmaals bedankt HenkK!
Laatst gewijzigd door peterwas op 08 jun 2018, 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
peterwas
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 feb 2018, 23:27
Locatie: Biddinghuizen

Re: Dashboard reset

Bericht door peterwas »

black bulli schreef: 08 jun 2018, 16:44 Zekeringen of condensators?
Hehe, condensators.. even aangepast :bifun
fietsensloper
Berichten: 156
Lid geworden op: 17 aug 2013, 14:28
Locatie: Ruinerwold

Re: Dashboard reset

Bericht door fietsensloper »

peterwas schreef: 08 jun 2018, 15:53 Vervolgens het dashboard uit elkaar gehaald in zoverre het kon zonder de wijzers los te halen. Ik kreeg deze niet los, iemand voor de volgende keer een tip hoe de wijzers los te halen zijn?

Nogmaals bedankt HenkK!
Dit kan door ze door hun aanslag heen te draaien. De wijzer komt dan los van het asje
Geld lijkt op vet. Van beide is er genoeg, maar altijd op de verkeerde plaatsen
Plaats reactie