Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

USB aansluiting in de deur

vragen over de T4
Plaats reactie
leonguit
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 jun 2017, 20:32

USB aansluiting in de deur

Bericht door leonguit »

Beste weetjewellers,

Vorig jaar heb ik een inbouw USB aansluiting achter de chauffeurstoel gemaakt boven het gewone stopcontact en de DIN aansluiting. Stroom simpel afgetapt van de DIN aansluiting die we nauwelijks gebruiken. Nu wil ik ook 2 USB aansluitingen maken op of in de buurt van het dashboard en denk de ideale plek te hebben gevonden. Ik heb elektrische ramen en op de plek waar normaal de raamslinger is gemonteerd zit een dop. Als ik deze verwijder past een ronde USB aansluiting perfect in de deur. Het deurpaneel is er inmiddels af maar nu vraag ik me af......
Waar kan ik het beste stroom vandaan halen? Het is niet noodzakelijk dat er constante spanning op staat.
Hoop snel bericht te krijgen.
Groetjes, Leon
NLinGER
Berichten: 82
Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:30

Re: USB aansluiting in de deur

Bericht door NLinGER »

Ik zou persoonlijk gewoon een kabel richting je accu trekken. Aansluiten op de klemmen en klus geklaard. Dat is nog geen 50cm verder weg als onder het dashboard.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: USB aansluiting in de deur

Bericht door Multivan Generation »

Je zou dat van de connector van de elektrische ramen af kunnen halen.
Maar of het handig is om een USB-connector in je bewegende deur te hebben,
moet je jezelf natuurlijk wel afvragen.

Ik zelf heb het in de B-stijl bekleding gedaan maar bij een T4 california zou ik het in de hemellijst maken.
Dan heb je er in het hefdak ook nog wat aan,
en kun je met gedraaide stoel er ook nog gemakkelijk bij.

Enne, heb je de diepte ook gecontroleerd met de ramen half naar beneden, dat het dan niet raakt? :knipoog

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
leonguit
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 jun 2017, 20:32

Re: USB aansluiting in de deur

Bericht door leonguit »

Bedankt voor de eerste reacties!!!
Zeker een goed plan om te kijken of het lukt met de ramen Peter, ga ik zeker eerst checken.
Het gaat voornamelijk om het laden van onze telefoons die tijdens het laden in de deurvakken liggen. Handig toch!?! Connectoren van de elektrische ramen lijkt me op zich een goed plan, alleen even achterhalen waar de spanning op staat. Anders inderdaad gewoon op de accu. Mochten er nog meer suggesties zijn hoor ik het graag. Gr. Leon
Plaats reactie