Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
groot onderhoud t4
- de smederij
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 25 dec 2011, 16:02
- Locatie: lopik/drenthe
groot onderhoud t4
een tijdje geleden besloten om mijn oude bus te schorsen en groot onderhoud uit te voeren.
na 22 jaar en 543000 km had hij wat aandacht nodig .
en dit ging niet zonder slag of stoot
het laswerk
wielkasten voor links rechts
dorpels voor links rechts
instapbak rechts
laad vloer diversen gaten
wielkasten laadbak links en rechts
wielkasten achter.
achter de voorspatborden
eigenlijk teveel om op te noemen.maar we hebben het gered.
en ook maar plaatwerk uit een donorbus gehaald want al die golfjes kloppen had ik geen zin in
technisch had ik hem altijd wel bijgehouden en daar was eigenlijk weinig aan de hand.
2 remleidingen op de raagarmen achter nog vervangen putcorrosie
remdruk regelaar oud en werkte niet goed meer
rubber hoezen
en fuseekogels onder
mijn andere bus is weer een t4 2.5 tdi acv iets jonger en luxer
die acv blokken doen het echt altijd .
inmiddels meer daN 300.000 KM GEREDEN MET DIE BLOKKEN .nooit echt iets geks gehad.
en als er toevallig wel iets geks was ,wisten de mensen op het forum wel raad (al deze kennis bij elkaar en met elkaar houdt de bussen op de weg)
elke 10-12.000 km nieuwe olie erop
op tijd zn filters
en de eerste kilometers kalm aan .
daarna fluiten de bussen er rustig op los en ze doen hun ding.
kreeg er niet meer foto,s bij zal dat later nog proberen
voorlopig weer een nieuwe apk en gaan door naar de 600,000 km
gr ronald
na 22 jaar en 543000 km had hij wat aandacht nodig .
en dit ging niet zonder slag of stoot
het laswerk
wielkasten voor links rechts
dorpels voor links rechts
instapbak rechts
laad vloer diversen gaten
wielkasten laadbak links en rechts
wielkasten achter.
achter de voorspatborden
eigenlijk teveel om op te noemen.maar we hebben het gered.
en ook maar plaatwerk uit een donorbus gehaald want al die golfjes kloppen had ik geen zin in
technisch had ik hem altijd wel bijgehouden en daar was eigenlijk weinig aan de hand.
2 remleidingen op de raagarmen achter nog vervangen putcorrosie
remdruk regelaar oud en werkte niet goed meer
rubber hoezen
en fuseekogels onder
mijn andere bus is weer een t4 2.5 tdi acv iets jonger en luxer
die acv blokken doen het echt altijd .
inmiddels meer daN 300.000 KM GEREDEN MET DIE BLOKKEN .nooit echt iets geks gehad.
en als er toevallig wel iets geks was ,wisten de mensen op het forum wel raad (al deze kennis bij elkaar en met elkaar houdt de bussen op de weg)
elke 10-12.000 km nieuwe olie erop
op tijd zn filters
en de eerste kilometers kalm aan .
daarna fluiten de bussen er rustig op los en ze doen hun ding.
kreeg er niet meer foto,s bij zal dat later nog proberen
voorlopig weer een nieuwe apk en gaan door naar de 600,000 km
gr ronald
Re: groot onderhoud t4
Mooi werk.
Re: groot onderhoud t4
Yep!
Mooi dat hij er straks weer lekker tegenaan kan.
Het is even wat werk, ‘wat’ is natuurlijk zacht uitgedrukt, maar het houdt je van de straat en de T4 op de straat.
Mooi!
Odorf
Mooi dat hij er straks weer lekker tegenaan kan.
Het is even wat werk, ‘wat’ is natuurlijk zacht uitgedrukt, maar het houdt je van de straat en de T4 op de straat.
Mooi!
Odorf
Had een VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 1994
>>projecten<<
>>projecten<<
- Henk-1
- Site Admin
- Berichten: 4477
- Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
- Locatie: Stadskanaal
- Contacteer:
Re: groot onderhoud t4
na 22 jaar en 543000 km
Leuk om te lezen dat je je T4 zo lang hebt en zoveel km hebt gereden.
Je kunt ook op je eigen topic reageren, dan kun je weer 3 foto's plaatsen.
Je kunt helaas niet meer foto's plaatsen in een topic omdat het automatisch verkleinen dan niet meer werkt.
Leuk om te lezen dat je je T4 zo lang hebt en zoveel km hebt gereden.
Je kunt ook op je eigen topic reageren, dan kun je weer 3 foto's plaatsen.
Je kunt helaas niet meer foto's plaatsen in een topic omdat het automatisch verkleinen dan niet meer werkt.
Groetjes webmaster Henk-1 VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
- de smederij
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 25 dec 2011, 16:02
- Locatie: lopik/drenthe
Re: groot onderhoud t4
zelf heb ik er ruim 3 ton mee gereden.
bus gaat het kalmer aan doen en ik ook maar gelijk
hou hem erbij als boodschappen wagen voor het werk en de vakantie .
ik wil de dubbel cabine eruit halen en vervangen voor een klapbank die ik ook naar voren kan schuiven ivm de ruimte .
dan heb ik meer laadruimte en kunnen er toch mensen mee als dat gewenst is.
maar dit is me afgeraden door het apk station ivm bpm enzo
hij zij dat ik er dan beter een camper van kan maken .
wie weet raad dit is weer zo,n groot grijs circuit ben ik bang
gr ronald
bus gaat het kalmer aan doen en ik ook maar gelijk
hou hem erbij als boodschappen wagen voor het werk en de vakantie .
ik wil de dubbel cabine eruit halen en vervangen voor een klapbank die ik ook naar voren kan schuiven ivm de ruimte .
dan heb ik meer laadruimte en kunnen er toch mensen mee als dat gewenst is.
maar dit is me afgeraden door het apk station ivm bpm enzo
hij zij dat ik er dan beter een camper van kan maken .
wie weet raad dit is weer zo,n groot grijs circuit ben ik bang
gr ronald
Re: groot onderhoud t4
Hangt er van af of je de bus zakelijk of prive rijd.
Prive : als je de cabine eruit haalt en een bank erin zet moet je naar de rdw. Je maakt nl van een bestelbus een persoon bus. Komt dan bijtelling bij maar die zal in de tientjes lopen. Ook als je er een kamper van maakt geld dit alleen kan je dan na keuring rdw bij de belasting kwart tarief aanvragen.
Prive : als je de cabine eruit haalt en een bank erin zet moet je naar de rdw. Je maakt nl van een bestelbus een persoon bus. Komt dan bijtelling bij maar die zal in de tientjes lopen. Ook als je er een kamper van maakt geld dit alleen kan je dan na keuring rdw bij de belasting kwart tarief aanvragen.
- de smederij
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 25 dec 2011, 16:02
- Locatie: lopik/drenthe
Re: groot onderhoud t4
na veel sleutelen en lassen
is het einde in zicht de lak moet nog een keer dunnetjes over nog wat punten op de i .
eerst de binnenkant maar want de vakantie komt in zicht.
de motor is weer afgesteld en loopt weer perfect .
de extra paarden zijn ook in de maak .
verse apk erop
nieuw rubber eronder
op naar de 600.000 km
allen dank weer voor de raad en daad
groet ronald
is het einde in zicht de lak moet nog een keer dunnetjes over nog wat punten op de i .
eerst de binnenkant maar want de vakantie komt in zicht.
de motor is weer afgesteld en loopt weer perfect .
de extra paarden zijn ook in de maak .
verse apk erop
nieuw rubber eronder
op naar de 600.000 km
allen dank weer voor de raad en daad
groet ronald
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 17 jan 2018, 19:09
Re: groot onderhoud t4
Welke velgen en maat van velgen zijn dit? Ziet er echt fraai uit!de smederij schreef: ↑28 mei 2019, 23:53 na veel sleutelen en lassen
is het einde in zicht de lak moet nog een keer dunnetjes over nog wat punten op de i .
eerst de binnenkant maar want de vakantie komt in zicht.
de motor is weer afgesteld en loopt weer perfect .
de extra paarden zijn ook in de maak .
verse apk erop
nieuw rubber eronder
op naar de 600.000 km
allen dank weer voor de raad en daad
groet ronald
- de smederij
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 25 dec 2011, 16:02
- Locatie: lopik/drenthe
Re: groot onderhoud t4
velgmaat is 15 inch ik dacht 7j en et 28 bandenmaat is 205.65.15
komen onder een Mercedes vandaan jaren 80 of het origineel is weet ik niet .zat wel een logo op de doppen.nu niet meer
heb er wel lang naar gezocht.
maar misschien is het regulier ook wel te koop.
et waarde mag iets hoger maar rijdt verder prima.
komen onder een Mercedes vandaan jaren 80 of het origineel is weet ik niet .zat wel een logo op de doppen.nu niet meer
heb er wel lang naar gezocht.
maar misschien is het regulier ook wel te koop.
et waarde mag iets hoger maar rijdt verder prima.
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 17 jan 2018, 19:09
Re: groot onderhoud t4
Bedankt, ik zoek ook iets in die aard in 15 inch, maar stuit telkens op het probleem van draagvermogen.de smederij schreef: ↑29 mei 2019, 23:26 velgmaat is 15 inch ik dacht 7j en et 28 bandenmaat is 205.65.15
komen onder een Mercedes vandaan jaren 80 of het origineel is weet ik niet .zat wel een logo op de doppen.nu niet meer
heb er wel lang naar gezocht.
maar misschien is het regulier ook wel te koop.
et waarde mag iets hoger maar rijdt verder prima.
Hoe dan ook staan ze heel fraai onder je bus.