Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Deur: spiegel sloten ramen

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bernhard
Berichten: 59
Lid geworden op: 03 mei 2014, 19:07

Deur: spiegel sloten ramen

Bericht door Bernhard »

Hallo!

Mijn t4 uit 1999 heeft al vanaf dat wij hem hebben een jaar of 2 terug dat de electrische verstelbare spiegels niet reageren op de knopjes. Enkel hoorde je een klikje ik denk in de spiegels.

Tevens, begon er een slot aan uit probleem te ontstaan, ik begrijp dat dit voor kan komen door slechte bedrading (linker deur?)
Ik heb het linker slot van de draadboom losgekoppeld omdat het voorkwam dat de sleutel in de auto opgesloten werd, niet zo leuk..
Rechterdeur blijft ook zichzelf opslot zetten, én nu is ook 't rechter raam ineens niet meer te bedienen. (in ieder geval niet van links af. Maar ik meen ook niet van rechts)

Bij het openen van de bekleding links zag ik dat er al eens gerommeld is en via een of andere route verkeerde aansluitingen met continue stroom (met zekering) is aangelegd naar de verwarming van de spiegels. Daar zit een kapotte zekering in.
Deze zekering heb ik eens vervangen, de verwarming van spiegels werkt dan. Máár, de auto, eenmaal gestart, kan ik dan niet meer uitzetten... Zelfs niet door accu los te maken. (dat bleek later dus door die 'geïmproviseerde zekering, zonder zekering, gaat de motor gewoon aan en uit met contact sleutel.)

Solderen van losse draden zie ik niet zo zitten, omdat dat er aardig wat zijn en ik alles zou moeten doen want heel wat storingen.
Evt nieuwe draadboom, bijv voor linker portier, daar zie ik bijv op ebay of elders wel voorbeelden van, maar hoe krijg ik de juiste?

Ik wil het eventueel ook wel laten doen maar dat zal wel heel wat kosten...

Nb standkachel wil ik ook nog eens laten repareren, en ook nog eens een nieuwe huishoudaccu, vorige eigenaar heeft er een gewone en kleine accu in gezet en die doet niets meer.

Voor de huishoud accu zou ik ook graag tips zien, het gaat om een 99 t4 2.5, maar het interieur van een oude california. Bijv Philips/westfalia acculader kwam rechtstreeks uit mijn vorige 92 originele california t4 2.4.
Deze auto heeft dan ook de 2 accu posities achterin. Ik meen dat dat oorspronkelijk 1of2 x 80Ah zou zijn (sonnenschein etc) , maar wat zou ik er nú in kunnen plaatsen?)

Alvast dank voor alle tips
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Deur: spiegel sloten ramen

Bericht door Multivan Generation »

Nee voor je bekabelingsprobleem eens contact op met Oskar 725 van hier op het forum.
Hij repareert kabelbomen, weet ook wel veel van standkachels en is autotechnicus van beroep..

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Bernhard
Berichten: 59
Lid geworden op: 03 mei 2014, 19:07

Re: Deur: spiegel sloten ramen

Bericht door Bernhard »

Dank voor je reactie Peter,

Voor de strandkachel had ik, ik denk in december, al eens contact met hem opgenomen, maar nog niet toe komen komen om eens daar heen te gaan/een afspraak te maken. Misschien voor het geheel toch maar eens kijken of we naar hem kunnen rijden een keer..

Groeten,
Bernhard
Gebruikersavatar
Bernhard
Berichten: 59
Lid geworden op: 03 mei 2014, 19:07

Re: Deur: spiegel sloten ramen

Bericht door Bernhard »

Ondertussen is alles opgelost dankzij Oskar!
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3252
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Deur: spiegel sloten ramen

Bericht door J vd Pal »

:yes :yes
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Deur: spiegel sloten ramen

Bericht door Multivan Generation »

Mooi zo..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie