Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Multivan Allstar vragen!

vragen over de T4
Gebruikersavatar
multivanapeldoorn
Berichten: 67
Lid geworden op: 03 aug 2007, 21:35
Locatie: Apeldoorn

Multivan Allstar vragen!

Bericht door multivanapeldoorn »

Beste T4 & T5 liefhebbers :toppie

Ik zal me ten eerste even voorstellen aangezien ik hier nieuw ben.

Ik ben Ricardo 20 jaar oud en had naast mijn audi cabrio mijn Multivan allstar erbij gekocht voor mijn scooterhandel. Aangezien ik de waarde van de multivan nog niet inzag gebruikte ik de banken ed. voor het vervoeren van scooters en onderdelen :bonk erg dom! Maar dat komt weer helemaal goed. Ik begon te zoeken naar forums voor de t4 en kwam hier terecht. Ineens zag ik het licht :lach audi weg en de multivan helemaal netje's maken! :yes

Genoeg over mij nu. Ik heb een aantal vragen waar ik nu mee zit.

1.Mijn t4 is van '93 en is op kenteken kampeerauto dus heb gebeld naar de belastingdienst en betaalde dus een kwarttarief. In eens kreeg ik een inspecteur aan de deur om even naar mijn "kampeerauto" te kijken. Ze twijvelde dus of het wel echt een kampeerauto is. Er zit een keukentje in maar ik heb GEEN hefdak! Blijft hij nou kamper of moet ik voor geel gaan betalen?

2.Ik ben nu aan het uitzoeken wat het gaat kosten om leer in mijn bus te krijgen maar welke kleur zouden jullie doen. Aangezien die van mij Two-Tone is (rood met grijs onder) ik dacht zelf aan creme leer. Graag jullie mening.

3.Welke sturen kunnen er zo in mijn bus aangezien het stuur nu een vrachtwagen stuur lijkt :lach . Ik bedoel dan originele VW sturen bv Polo, Passat ed. van welke bouwjaren weten jullie dat hij zo past?

4.Ik ben op zoek naar 17" velgen met banden wie heeft er een supersetje liggen voor een leuk bedrag zo rond de 350 a 400 euro.

Allemaal alvast bedankt!! :happy
Gebruikersavatar
Henk-1
Site Admin
Berichten: 4457
Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Bericht door Henk-1 »

Hoi Ricardo ,
Welkom op weetjewel :toppie

Ik kan je misschien 1 tip geven , 17 inch banden zijn duur (maar staat natuurlijk wel mooi)
Misschien is 16 inch velgen beter, daar zijn de banden ook goedkoper

En vind het raar dat je een camper kenteken hebt zonder hefdak

De belastingdienst gaan steekproefsgewijs de campers ff checken :gif
Groetjes webmaster Henk-1 :wjwnl VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Bericht door Egbert&Manon »

Hoi Ricardo.

Vanaf 1995 of 1996 werd stahoogte of een hefdak verplicht om in aanmerking voor camper te komen.
Is jou bus voor die tijd al als camper geregistreerd, than you're a lucky guy :happy :happy .

Groetjes Egbert
Gebruikersavatar
Dirk/970
Berichten: 1042
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:57
Locatie: Eerbeek

Bericht door Dirk/970 »

Hoi Ricardo, welkom bij de club! :toppie
Wat het camper-deel betreft, een camper-kenteken wordt afgegeven door de RDW, na keuring door de RDW. Om ook voor het kwarttarief in aanmerking te komen moet de camper tevens voldoen aan de (strengere) eisen van de douane (die vallen onder de belastingdienst). Ik denk dat je daar en probleem zou hebben. Ben niet bekend met de regel die Egbert noemt, maar in dat geval ben je spekkoper!
:zwaai T4 TDI 75kW Kombi LWB bj 2002
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
Campert4
Berichten: 38
Lid geworden op: 27 jun 2007, 08:10

Bericht door Campert4 »

Op de site die uitleg geeft over kwartaal tarief staat inderdaad een opmerking
over Volkswagen T4 dacht ik tot bj. ca. 1994/1995.

Onder de huidige omstandigheden zou de camper niet goedgekeurd zijn,
als jou T4 inderdaad een camper is moet dat vermeld staan op het kentekenbewijs op het autodeel, daar staan de goedkeurings eisen.

Inderdaad staat 17 inch of groter zeeeer mooi, maar de banden zijn ook duur en ik heb negatieve ervaringen met gaten in de weg en stoep randen.
Bij dagelijks gebruik wil bij een groot gat in de weg de velg nog wel eens
beschadigd raken, en een stoeprand is zo wie zo fataal door de geringe band hoogte.

15 of 16 inch is veel beter te betalen en meer keuze.

Wat leer betreft, er zijn veel bedrijfjes die je T4 heel mooi kunnen bekleden,
zelf heb ik beige leer in combinatie met grijze buiten kleur, daar moet je van
houden........ Zelf vind ik twee kleuren leer ook heel erg gaaf, maar moet dan
wel passen bij de buiten kleur, ieder zijn smaak.
Gebruikersavatar
Dirk/970
Berichten: 1042
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:57
Locatie: Eerbeek

Bericht door Dirk/970 »

moet dat vermeld staan op het kentekenbewijs op het autodeel
Is niet altijd zo, op het kentekenbewijs van mijn bus staat nergens een vermelding van de camperinrichting of het camperkenteken. Dat staat dan alleen zo in de database van de RDW, en dan nog niet eens bij de gegevens die je via internet kan opvragen middels het kenteken. Daar kom je dan alleen achter door de RDW te bellen en er naar te vragen :groteogen Maar dan weet je het ook in alle gevallen zeker :knipoog
Heb nog speciaal gevraagd of er ook iets op het kentekenbewijs moet staan, en dat hoeft dus inderdaad niet zo te zijn, volgens de RDW.
Voor het aanvragen van een camperverzekering is dat nog wel eens lastig, die bellen niet allemaal graag naar de RDW voor die info (als die al wordt gegeven ivm privacy). Ben nu gunstig collectief verzekerd bij Centraal Beheer, die geloofden mij op m'n woord :toppie
:zwaai T4 TDI 75kW Kombi LWB bj 2002
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
Campert4
Berichten: 38
Lid geworden op: 27 jun 2007, 08:10

Bericht door Campert4 »

Die dirk weet toch wel erg veel......

Op mijn autodeel staat keurig vermeld alle type goedkeuringen tbv
kampeerwagen inrichten en eisen, dus bepaalde type goedkeuring
nummers.....
Gebruikersavatar
francisco
Berichten: 819
Lid geworden op: 14 jan 2007, 19:59
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Bericht door francisco »

welkom op het forum en heel veel plezier hier en met je t4 :happy
Gebruikersavatar
Dirk/970
Berichten: 1042
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:57
Locatie: Eerbeek

Bericht door Dirk/970 »

Die dirk weet toch wel erg veel
:bifun Toen ik m'n T4 kocht werd ik ook ni gehinderd door enige kennis :bonk
Maar der is op internet zo'n forum weetjewel :happy
Toevallig heb ik vanwege mijn eigen ombouwcamper over dit onderwerp e.e.a. ondervonden.
:zwaai T4 TDI 75kW Kombi LWB bj 2002
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
Gebruikersavatar
appie310-winschoten
Berichten: 139
Lid geworden op: 16 jun 2007, 22:25
Locatie: WINSCHOTEN

Bericht door appie310-winschoten »

WELKOM OP WEETJEWEL

de maat velgen zou ik ook niet verder mee gaan dan 15 tot 16

de kleur leer tja das ieder zijn smaak,,ik zelf zou 2 kleuren leer doen.

mvg appie 310 winschoten
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Bericht door Egbert&Manon »

De verplichte hoogte wordt besproken in de wet MB 94. Daarvoor (1 jan 1994) was het volgens mij nog niet verplicht. En was je lage bus al een kampeerwagen, dan hoeft hij nu geen hefdak.
Het was daarvoor een "beetje"rommelig met de eisen.
zie voorbeeld
http://www.ombudsman.nl/rapporten_db/vo ... D+19980580
Groetjes Egbert
Gebruikersavatar
multivanapeldoorn
Berichten: 67
Lid geworden op: 03 aug 2007, 21:35
Locatie: Apeldoorn

Bericht door multivanapeldoorn »

Allemaal heel erg bedankt voor de informatie.

Ik was er vergeten bij te zeggen dat hij al vanaf 1993 op kenteken een kampeerwagen is. Dus ik denk geluk te hebben :knipoog (hoop ik).

Hoe dan ook verkopen doe ik hem niet ik heb de onderkant en bumpers opnieuw de originele kleur grijs laten spuiten en maak hem nu ook af ook!

Even over de wielen jullie hebben gelijk over de dure banden ed. Maar het is gewoon supermooi onder een T4 dus dat zie ik nog wel even.

Over het leer. Heeft iemand van jullie een link oid. met een mooi voorbeeld van kleuren die bij rood passen ik dacht zelf aan creme.

Allemaal nogmaals bedankt! :jumpklap
leon
Berichten: 123
Lid geworden op: 19 jan 2007, 21:39
Locatie: Landgraaf
Contacteer:

Bericht door leon »

zie mijn onderstaand bericht
Laatst gewijzigd door leon op 10 aug 2007, 01:38, 2 keer totaal gewijzigd.
leon
Berichten: 123
Lid geworden op: 19 jan 2007, 21:39
Locatie: Landgraaf
Contacteer:

Bericht door leon »

Volkswagen type Transporter
Voor motorrijtuigen van het merk Volkswagen type Transporter waarbij de motor van fabriekswege achterin is geplaatst, geldt het volgende: als de 'datum van eerste toelating tot de weg' die de RDW heeft toegekend, vóór 1 januari 1994 valt, kunnen de criteria voor de binnenruimte worden toegepast alsof de motor niet achterin is bevestigd. De 'datum van eerste toelating tot de weg' kan een vroegere zijn dan de datum van kentekenbewijs deel I. Denk hierbij aan ingevoerde motorrijtuigen.

Overgangsregeling
De eis van het rechthoekige blok van 170 x 200 x 90 cm is niet van toepassing als de Belastingdienst al vóór 1 mei 2002 een beschikking voor de kampeerauto heeft verstrekt voor toepassing van het kwarttarief. Het motorrijtuig moet wel voldoen aan de overige inrichtingseisen, die op het moment van de afgegeven beschikking van toepassing zijn.

Met deze overgangsregeling kan bij houderschapwisseling ook de nieuwe houder in aanmerking kan komen voor het kwarttarief, op basis van de beschikking die vóór 1 mei 2002 is afgegeven. Als na het verstrekken van de beschikking blijkt dat deze op basis van de criteria die op het moment van de aanvraag golden ten onrechte is afgegeven, wordt de beschikking alsnog ingetrokken. In dat geval is de overgangsregeling niet van toepassing.
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Bericht door Egbert&Manon »

Het stukje van Leon kom je regelmatig tegen, soms met iets andere woorden of met de leestekens anders geplaatst. Dit is de aangepaste MB 94 (in 2001).
Bijzonder is dat je nog steeds een T1 en T2 om kunt bouwen tot camper.
Want met een hefdak zouden ze nog niet aan de eisen kunnen voldoen.

Groetjes Egbert
Plaats reactie