Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

VW T5 Multivan positief

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Flaterik
Berichten: 94
Lid geworden op: 21 jan 2020, 15:51
Locatie: NL & Spanje

VW T5 Multivan positief

Bericht door Flaterik »

Hallo allemaal,

ik kom veel negatieve berichten tegen op verschillende forums m.b.t. de T5. Cillinderkoppen die ovaal worden, steekassen die er onderuit vallen, tandempompen die lekken, injectoren die het niet meer (goed) doen, elektrische problemen etcetc. Ik vraag me dan ook af of er ook positieve verhalen zijn? zijn er mensen die "probleemloos" rijden met hun T5? Wat is jullie rijstijl, heb je de bus nieuw gekocht of tweedehands? Gebruik je een trekhaak? Sleep je veel? Belaad je hem zwaar? Trap je hem veel op zn staart? Zijn er verschillen tussen een Transporter of Multivan (gaan Multivans langer mee omdat het gebruik vaak anders is)? rijdt je veel stadsverkeer of juist alleen maar snelweg kmters? Ververs je de olie + filters veel eerder dan aangegeven wordt (doe ik wel met mijn Seat - 310dkm zonder een druppie te gebruiken!).
ik zou graag eens verhalen willen horen van mensen die ook een andere kant kennen. En daar misschien nog iets van kunnen opsteken. Hoe met zo'n bus om te gaan. Hoor het graag van jullie! Gr Yuri
Don't follow, take the lead
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10818
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: VW T5 Multivan positief

Bericht door Pascal-141 »

Flaterik schreef: 22 jan 2020, 22:10 Hallo allemaal,

ik kom veel negatieve berichten tegen op verschillende forums m.b.t. de T5.
Dat komt omdat mensen hun negatieve ervaringen graag delen op forums , en hun woede zo uiten .
De positieve reacties dan komen vaak niet op een forum terecht .

Er zijn inderdaad veel problemen geweest met de oude T5-en , maar er zijn er ook velen die vrolijk +500.000km gedraaid hebben hoor
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Arie023
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 okt 2017, 10:06
Locatie: Velserbroek

Re: VW T5 Multivan positief

Bericht door Arie023 »

Beste Weetjewellers,
Hier een positief bericht, Ik ben eigenaar van een T5GP uit 2012, gesloten transporter. Bijrijdersbank en bestuurdersstoel vervangen door lederen zetel. Tussenschoteruit gehaald. 140PK getuned naar 180PK, gekocht in nov 2017 op 162K km. Nu na alleen regulier onderhoud de 256K km aangetikt. Ik rij meestal niet zwaar beladen, heb geen trekhaak, maar trap hem wel op zijn staart tot 180 km p/hr. oppassen voor oom Agent anders: :huilen
Ben een trotse Buschauffeur :T54LIFE
brecht_van
Berichten: 62
Lid geworden op: 29 dec 2019, 20:51

Re: VW T5 Multivan positief

Bericht door brecht_van »

Je mag niet vergeten dat het natuurlijk ook een heel populaire bestelwagen/bus is. Hoe meer er rond rijden hoe meer er natuurlijk zullen zijn met problemen. Ikzelf ben van mening dat veel van die gevallen ook voorkomen door gebrekkig onderhoud en te lange service intervallen. En zaken zoals cardanassen, injectoren en pompen zijn en blijven natuurlijk wel onderdelen die gevoelig zijn voor slijtage dus er kunnen daar wel eens problemen mee zijn. Ik ben in ieder geval tevredener van mijn transporter dan van de vito die ik ook op mijn zaak heb. Gelukkig kan ik er zelf aan sleutelen maar ik moet er toch wat teveel aan sleutelen en de kostprijs van de onderdelen is ook wel niet te vergelijken met volkswagen.
Plaats reactie