Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

een vraagje ?!?!?!?!?!

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
navi16
Berichten: 219
Lid geworden op: 11 aug 2007, 23:38
Locatie: Zoetermeer

een vraagje ?!?!?!?!?!

Bericht door navi16 »

Hallo allemaal,

Allereerst gecondoleerd met jullie collega Mario.


Sinds 2 weken ben ik de trotse eigenaar van een VW transporter comfortline dubbel cabine met 130pk aan boord.
Ik heb op internet gekeken wat de topsnelheid van deze bus is, alleen wordt ik daar niet veel wijzer van.
Zelf heb ik nog geen tijd gehad om naar Duitsland te gaan om dit te testen.
Heeft een van jullie weleens op topsnelheid van deze bus gereden???????
Niet dat, dat zo belangrijk is want ik ben niet van plan om met mijn bus te gaan racen, maar gewoon uit nieuwsgierigheid.
Medus@
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 feb 2007, 15:59
Locatie: Zwolle

Bericht door Medus@ »

Ikzelf ben niet in het bezit van een transporter, maar ik heb wel gelezen dat 190 a 200 moet kunnen, voordat de begrenzer ingrijpt. Misschien dat iemand anders hier meer over weet...
Gebruikersavatar
Schildertje
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 mei 2007, 18:21
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Bericht door Schildertje »

Medus@ schreef:Ikzelf ben niet in het bezit van een transporter, maar ik heb wel gelezen dat 190 a 200 moet kunnen, voordat de begrenzer ingrijpt. Misschien dat iemand anders hier meer over weet...
Zou inderdaad misschien tot de mogelijkheden behoren Erik. Ik heb vanmiddag op de GPS 182 gereden met 4700 km op de teller, dus als de motor compleet los is komen er misschien nog een paar km's bij.......
T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
Medus@
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 feb 2007, 15:59
Locatie: Zwolle

Bericht door Medus@ »

Nou 182km/h op de GPS is toch wel tegen de 200km/h aan lijkt me Richard? Hoeveel pk en nm heeft die van jou nou op de rollerbank? Kan JD ook nog wat aan de schakeltijden doen?
Gebruikersavatar
maartent5
Berichten: 262
Lid geworden op: 17 mar 2007, 16:16

Bericht door maartent5 »

http://www.youtube.com/watch?v=xvbOq9cx ... ed&search=

helemaal niet verkeerd vind ik.....
Gebruikersavatar
Schildertje
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 mei 2007, 18:21
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Bericht door Schildertje »

Medus@ schreef:Nou 182km/h op de GPS is toch wel tegen de 200km/h aan lijkt me Richard? Hoeveel pk en nm heeft die van jou nou op de rollerbank? Kan JD ook nog wat aan de schakeltijden doen?
Erik, ik heb maar een hele kleine tellerafwijking. 140 op de teller is bijv. 137 op de GPS en dit is eigenlijk over het hele bereik. Rollen is nog niet gebeurd, ik wacht wel op de volgende meeting van SO. Of de schakeltijden gemodificeerd zijn weet ik niet, ik heb de standaard software die JD voor alle 130 pk TDI tiptronic gebruikt.
T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: een vraagje ?!?!?!?!?!

Bericht door vaniac »

navi16 schreef:Hallo allemaal,

Allereerst gecondoleerd met jullie collega Mario.


Sinds 2 weken ben ik de trotse eigenaar van een VW transporter comfortline dubbel cabine met 130pk aan boord.
Ik heb op internet gekeken wat de topsnelheid van deze bus is, alleen wordt ik daar niet veel wijzer van.
Zelf heb ik nog geen tijd gehad om naar Duitsland te gaan om dit te testen.
Heeft een van jullie weleens op topsnelheid van deze bus gereden???????
Niet dat, dat zo belangrijk is want ik ben niet van plan om met mijn bus te gaan racen, maar gewoon uit nieuwsgierigheid.
Je treft de spijker op de kop, topsnelheid is inderdaad voor de meeste personen niet het belangrijkste. De officiële topsnelheid wordt gemakkelijk gehaald en onder gunstige omstandigheden ook ruim overschreden.
Doorgaans is 190 km/u zo'n beetje het maximum. Dit heeft niet zozeer met het aantal pk's te maken maar met de motorkarakteristiek. Bij 190 km/u draait de motor in de zesde versnelling 3600 omw/min. Boven de 3600 omw. neemt het motorvermogen sterk af en is een hogere snelheid nauwelijks haalbaar.
Wat veel belangrijker is, is de elasticiteit van de motor. Door het hoge koppel over een breed toerenbereik heb je altijd veel trekkracht ter beschikking. Zo kun je vlot meekomen met de snelle jongens zonder veel te hoeven schakelen.
Medus@
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 feb 2007, 15:59
Locatie: Zwolle

Bericht door Medus@ »

Schildertje schreef:
Medus@ schreef:Nou 182km/h op de GPS is toch wel tegen de 200km/h aan lijkt me Richard? Hoeveel pk en nm heeft die van jou nou op de rollerbank? Kan JD ook nog wat aan de schakeltijden doen?
Erik, ik heb maar een hele kleine tellerafwijking. 140 op de teller is bijv. 137 op de GPS en dit is eigenlijk over het hele bereik. Rollen is nog niet gebeurd, ik wacht wel op de volgende meeting van SO. Of de schakeltijden gemodificeerd zijn weet ik niet, ik heb de standaard software die JD voor alle 130 pk TDI tiptronic gebruikt.
Oei das mooi weinig afwijking ja :groteogen

Ik zou em wel op maat laten tunen denk ik voor die paar euro extra, maar goed het moet natuurlijk wel in verhouding wat extra opleveren...
Plaats reactie