Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Caravelle 45-VN-VB Nieuw interieur, Hot Chocolate van Mini, Olielekkage hulp gevraagd

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bossbus
Berichten: 30
Lid geworden op: 19 feb 2019, 22:25

Caravelle 45-VN-VB Nieuw interieur, Hot Chocolate van Mini, Olielekkage hulp gevraagd

Bericht door bossbus »

Hallo allemaal,

Inmiddels weer wat verder gegaan met de oude bus van Die Bruine.
Caravelle interieur erin gemaakt, met armsteuntjes en velours stof, heel gaaf geworden.
Nieuwe gaten geboord door de bodem, dit met borgmoeren vastgezet, weet iemand of deze ook gelast moeten worden voor de keuring? Ze zitten wel in de u-strip onder de auto en een borgmoer met Loc-tite.
Nieuwe hemel in de bus gemaakt en voorin W8 binnenverlichting! Genieten in het donker!

Alarm weer werkend gekregen, wat kunnen mensen daar een zooitje van maken zeg.
Nieuwe speakers erin gemaakt, alle losse speakers/filters/draden uit het dashboard gevist, gewoon 2 werkende filters van MTX, dan vraag je jezelf af waarom knip je dit af en waarom doe je dit? Hetzelfde geldt voor het alarm trouwens.

12V aansluiting mogelijkheden naar achteren gemaakt, voor de kinderen USB-aansluitingen, wel handig.
Een derde remlicht welke vol staat met water doet het niet, dus hier op forum gevonden dat je daar eenvoudig een led-strip in kan maken, advies opgevolgd en zie een werkend remlicht! Heel gaaf anders had ik de spoiler niet terug op gezet.

Maar waar het natuurlijk omgaat is dat de Caravelle een andere kleur krijgt.
En wel Hot Choclate van MIni, de bus staat op dit moment bij de spuiter, alle ramen eruit, deuren eruit, schades en roest wordt weggewerkt! Dus ik heb straks een gloednieuwe bus!
https://www.t4-zentrum.de/projekt/multi ... chiebetuer en dan die BRUINE!
Vet toch?

Wil nog heel graag andere velgen, zou dit passen? http://link.marktplaats.nl/m1557491137 De bus is verlaagd met Bilstein schokdempers.

Olielekkage: Dit is een blijvend probleem met deze bus, oliefilterhuis inclusief oliekoeler vervangen, daarna de distributieriem vervangen omdat het leek alsof hij achter de distributie lekte, nu de kleppendeksel extra gekit? Het komt achter de motor vandaan, maar wel hoog, het is best veel de oprit ligt al vol met olie....heeft iemand hier de gouden tip?
Bijlagen
WhatsApp Image 2020-06-09 at 19.54.14.jpeg
WhatsApp Image 2020-06-12 at 00.24.45 (1).jpeg
WhatsApp Image 2020-06-20 at 00.30.43.jpeg
Laatst gewijzigd door bossbus op 27 jun 2020, 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Caravelle T4 111KW, 2000, Chocolate Brown (MINI), personenbus, oud kenteken 45-VN-VB (Die Bruine) :T44EVER
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Caravelle 45-VN-VB Nieuw interieur, Hot Choclate van Mini, Olielekkage hulp gevraagd

Bericht door Snautzer »

Krukas keerring ?
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Caravelle 45-VN-VB Nieuw interieur, Hot Choclate van Mini, Olielekkage hulp gevraagd

Bericht door sgsdebruijn »

Hoog aan de achterkant, zijkant (distrizijde)? je moet iets specifieker wezen

Oliepomp(pakking)
Nokkenaspakking(en)
Turboleiding (olie)


Mooie kleur hoor, gaat er mooi uitzien.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: Caravelle 45-VN-VB Nieuw interieur, Hot Choclate van Mini, Olielekkage hulp gevraagd

Bericht door odorf »

Borgmoer en lock-tite is al dubbelop. Ook nog eens lassen is wel erg veel van het goede. Als je gaat lassen verbrand het plastic van de borgmoer. En de lock-tite ook.

Ik zou het niet doen.

En wellicht wat bodembescherming er op ofzo.
Laatst gewijzigd door odorf op 07 jul 2020, 21:19, 2 keer totaal gewijzigd.
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Gebruikersavatar
bossbus
Berichten: 30
Lid geworden op: 19 feb 2019, 22:25

Re: Caravelle 45-VN-VB Nieuw interieur, Hot Choclate van Mini, Olielekkage hulp gevraagd

Bericht door bossbus »

Bedankt Odorf, dat ga ik dan nog doen inderdaad. Even mat-zwart spuiten.
Caravelle T4 111KW, 2000, Chocolate Brown (MINI), personenbus, oud kenteken 45-VN-VB (Die Bruine) :T44EVER
Gebruikersavatar
bossbus
Berichten: 30
Lid geworden op: 19 feb 2019, 22:25

Re: Caravelle 45-VN-VB Nieuw interieur, Hot Chocolate van Mini, Olielekkage hulp gevraagd

Bericht door bossbus »

Het begint erop te lijken, van de week wordt de bus 4x gespoten, zaterdag ophalen en volgende week dinsdag naar de keuring.
En dan shinen! Welke velgmaat adviseren jullie? 17 of 18inch, hij is wel verlaagd.

Bedankt voor de tips van de olielekkage, ik ga proberen iets specifieker te zijn en misschien wat foto's te uploaden, zodra de bus weer in mijn bezit is.
Bijlagen
Knipsel.PNG
T4.PNG
Caravelle T4 111KW, 2000, Chocolate Brown (MINI), personenbus, oud kenteken 45-VN-VB (Die Bruine) :T44EVER
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2702
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: Caravelle 45-VN-VB Nieuw interieur, Hot Chocolate van Mini, Olielekkage hulp gevraagd

Bericht door Erdem50 »

Dat gaat het gaaf uitzien in die kleur!

Qua velgen: mijn zomerset is 18 inch en ik vind dit voor de looks echt de beste maat voor onder een T4. Mijn winterset is 17 inch en ik vind de banden te ‘dik’.

Voor het comfort zou ik zeker voor 17 inch gaan, je merkt duidelijk verschil in 17 of 18 inch.
T4 California Generation 2.5TDI 202pk/409nm
Bij nood 215pk/423nm 😉
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Gebruikersavatar
bossbus
Berichten: 30
Lid geworden op: 19 feb 2019, 22:25

Re: Caravelle 45-VN-VB Nieuw interieur, Hot Chocolate van Mini, Olielekkage hulp gevraagd

Bericht door bossbus »

20200702_220909.jpg
Bijna klaar! :T44EVER
20200702_220909.jpg
Bijlagen
20200702_220954.jpg
Caravelle T4 111KW, 2000, Chocolate Brown (MINI), personenbus, oud kenteken 45-VN-VB (Die Bruine) :T44EVER
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Caravelle 45-VN-VB Nieuw interieur, Hot Chocolate van Mini, Olielekkage hulp gevraagd

Bericht door Multivan Generation »

Ik zou voor 17 inch gaan met 225--50-17.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
brecht
Berichten: 242
Lid geworden op: 31 jul 2017, 21:32

Re: Caravelle 45-VN-VB Nieuw interieur, Hot Chocolate van Mini, Olielekkage hulp gevraagd

Bericht door brecht »

Dat wordt een hele vette kleur!
Plaats reactie