Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

regenwater lekkage

vragen over de T5
Plaats reactie
william 108 (T5)
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 feb 2007, 18:35
Locatie: Best

regenwater lekkage

Bericht door william 108 (T5) »

Beste weetjewellers,

Een paar weken geleden had onze T5 van nov 2004, privé gereden met 53.700 Km, spontaan een behoorlijke regenwater lekkage. :ie
Auto stond op parkeerplaats welke haaks op de rijbaan zijn aangelegd. Daardoor stond de auto met de neus lager dan met de achterwielen. Na een fikse regenbui wilde ik na het werken wegrijden en zag dat de hemel rechtsvoor bij de A-stijl drijf nat was. In het bakje in het dashboard onder de blaasmond voor de zijruit stond 1 1/2 cm water. De mat bij het rechtervoorwiel was drijfnat en er stond water in de instapbak. Het water liep ook via de zijkant van het dashboard naar beneden. De auto heeft zo'n 8 uur op de parkeerplaats gestaan.
Na enig aandringen heeft de dealer de zaak onderzocht (was net voor onze vakantie). Uiteindelijk is de navolgende reparatie uitgevoerd:
voorportierrubber uit en weer ingebouwd (niet vervangen ondanks het roestprobleem) Er is één of andere plakfolie (art nr AKL448 300 04) besteld en op maat geknipt, er is een pakking vervangen (art nr 7H0 837 761 D en 7H0 837 762 D) de leenauto (een FOX is in het kader van mobilitieit gratis verstrekt voor 1 dag).
Na mijn vakantie vond ik een rekening. 2/3 voor VW 1/3 voor mij. Ik vind dat een auto na 2 1/2 jaar nog steeds waterdicht moet zijn en wil volledige coulance. Ook de vervolg schade (de hemel vertoont nu lelijke vlekken) wil ik vergoed hebben.
Vragen:
-zijn er meer wjw-ers die soortgelijke lekkage hebben gehad?
-hoe is dit opgelost, ook eventuele vervolgschade?
-weet iemand aan de hand van de onderdeelnummers waar deze folie behoort te zitten? op de rekening staat nl een bedrag van bijna €227,- voor het op maat knippen van de folie.
Aan het eind van de maand heb ik een afspraak met de service adviseur bij de dealer en alle extra info is welkom.
Een geraadpleegde jurist raadde mij aan om ook op forums actief naar info op zoek te gaan vandaar mijn verzoek.

p.s. Ik meen dat ik bij mijn werkorder ook een brief van PON heb zien zitten waarin dit probleem beschreven is. Als iemand daar iets over weet, houdt ik me aanbevolen.
Alvast bedankt voor jullie reacties en ik houd jullie op de hoogte over de verdere gang van zaken.
voorheen: een T5 wheat beige dubbel cab 131 pk diesel 6 handgeschakeld uit 2004 (T5 fotogalerij nr 108)
huidig: een Caravelle (omgebouwd naar dubbel cab) 150pk 2.0 diesel automaat uit 2021.
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Bericht door Kobus »

Een auto van 2005 die niet waterdicht is waarvan Pon vindt dat jij er nog kosten aan moet meebetalen; je gelooft het toch bijna niet.... Ze staan ook echt voor 100% achter hun produkt.

Snel rekensommetje: € 227 tegen een werkplaatstarief van € 65 ex per uur (waarschijnlijk nog een stagiair die zich het plakken en knippen van de lagere school nog het meest herinnert), da's dan 3,5 uur knippen. Dat zal een beste lap folie geweest zijn.

Ik ben benieuwd hoe VW haar auto's in bergachtige gebieden verkoopt: "altijd waterpas parkeren, meneer".......
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Bericht door Kobus »

Sorry, 2004....
Eelco151
Berichten: 57
Lid geworden op: 14 jan 2007, 10:47

Lekkage

Bericht door Eelco151 »

Goedenavond William,

Volgens de Etka versie die ik heb, en die is 2 jaar oud kost die folie in de btw € 18,09. E staan geen afmetingen bij. Dia andere 2 nummers kan ik niet terugvinden in mijn versie van Etka en Etos, maar het lijken me gezien de artikelrange afdichtingen voor de ruiten of het voorportier en die mogen volgens mij ook niet meer kosten dan een € 25,-. Ik hoop dat je iets met deze gegevens kunt.

Eelco
william 108 (T5)
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 feb 2007, 18:35
Locatie: Best

re: lekkage

Bericht door william 108 (T5) »

Hoi Eelco,

bedankt voor je reactie. Je prijslijst is nog aardig actueel denk ik, folie staat vermeld voor €21,90 bruto.
Ik hoop uiteraard nog meer reacties te krijgen op de vragen.
voorheen: een T5 wheat beige dubbel cab 131 pk diesel 6 handgeschakeld uit 2004 (T5 fotogalerij nr 108)
huidig: een Caravelle (omgebouwd naar dubbel cab) 150pk 2.0 diesel automaat uit 2021.
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Bericht door Kobus »

Je stelt dat VW 2/3 wil betalen en jij 1/3. Met dergelijke folie/knip/plak-prijzen heb jij misschien al wel de gehele rekening betaald en krijgt coulance een heel andere betekenis....
william 108 (T5)
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 feb 2007, 18:35
Locatie: Best

re lekkage

Bericht door william 108 (T5) »

Hoi Kobus,

Bedankt voor je reactie. Dit idee was ook al bij me opgekomen, maar voordat ik echt helemaal verdrietig ga worden, wil ik eerst wat meer info hebben. Ik hoop nl dat er wjw-ers zijn met kennis van zaken die dit kunnen uitleggen. Ik weet dat er een werkbeschrijving bij de folie hoort. De auto moest nl een tweede keer terug omdat de beschrijving voor hen niet online te raadplegen was. Zonder beschrijving durfde men er niet aan te beginnen.
voorheen: een T5 wheat beige dubbel cab 131 pk diesel 6 handgeschakeld uit 2004 (T5 fotogalerij nr 108)
huidig: een Caravelle (omgebouwd naar dubbel cab) 150pk 2.0 diesel automaat uit 2021.
Plaats reactie