Als ik mijn stuur een klein beetje naar links of rechts draai dan hoor ik "gezoem". Kan dit de stuurpomp zijn, zo ja, moet deze dan vervangen worden. Het gaat om een 102 pk'er bj 1998.
Mvg, Mevlut
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Stuurpomp
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
tja, kan het kwaad...
gezoem duid wel op een probleem met de stuurpomp, in hoeverre dit een echt probleem is of dat ie gewoon ietsjes geluid maakt is (zoals rené al zei) moeilijk te beoordelen zo via het forum.
Een lichte zoem is niet echt alarmerend, wel op blijven letten of het erger wordt.
Een forse zoem kan duiden op (forse) slijtageverschijnselen in de pomp, de pomp is niet echt te repareren, dus moet vervangen worden, als ie stuk gaat heb je geen stuurbekrachtiging meer maar daar is wel nog mee te rijden als het echt moet. Als je heel erg pech hebt zou het asje kunnen breken bij een vastloper en daarbij je multibelt eraf lopen zodat je geen dynamo en airco meer hebt.
Grootste probleem is het eventuele slijpsel dat door vergevorderde slijtage in je systeem kan komen en strakjes de nieuwe pomp ook weer kan beschadigen (en je stuurhuis is er ook niet echt blij mee)
Mijn advies, laat iemand die er echt wat van weet eens naar kijken voor je veel gevolgschade hebt.
gezoem duid wel op een probleem met de stuurpomp, in hoeverre dit een echt probleem is of dat ie gewoon ietsjes geluid maakt is (zoals rené al zei) moeilijk te beoordelen zo via het forum.
Een lichte zoem is niet echt alarmerend, wel op blijven letten of het erger wordt.
Een forse zoem kan duiden op (forse) slijtageverschijnselen in de pomp, de pomp is niet echt te repareren, dus moet vervangen worden, als ie stuk gaat heb je geen stuurbekrachtiging meer maar daar is wel nog mee te rijden als het echt moet. Als je heel erg pech hebt zou het asje kunnen breken bij een vastloper en daarbij je multibelt eraf lopen zodat je geen dynamo en airco meer hebt.
Grootste probleem is het eventuele slijpsel dat door vergevorderde slijtage in je systeem kan komen en strakjes de nieuwe pomp ook weer kan beschadigen (en je stuurhuis is er ook niet echt blij mee)
Mijn advies, laat iemand die er echt wat van weet eens naar kijken voor je veel gevolgschade hebt.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
- Multivan Generation
- Berichten: 34502
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer: