Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Alternatief draaiende vulpijp van watertank California

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Robert 99T4CA
Berichten: 94
Lid geworden op: 06 mei 2019, 23:07
Locatie: Haarlem

Alternatief draaiende vulpijp van watertank California

Bericht door Robert 99T4CA »

Hoi allemaal,

Voor onze Cali ben ik bezig geweest een praktische lade te maken voor de bagageruimte achterin.
Hier zit een zee van ruimte maar de spullen achterin kan je nooit goed bij.
Dus ik heb alles exact ingemeten, technische tekeningen (die volgen hier ook) gemaakt met AutoCAD, onderdelen waaronder ladegeleiders besteld, multiplex op maat laten zagen, enz. enz. enz. Ruimte voor de gasdeur in acht genomen.
:yes
Toen we echter bezig waren met de 'assemblage' van het geheel viel me op dat ik maar EEN klein maar HEEL significant dingetje vergeten ben.
De vulpijp van de watertank! :bonk
Deze draait nu tegen de lade aan! :muur Zie foto's.

Wie weet een goede oplossing hiervoor? Ik dacht eraan misschien de pijp de vervangen door een flexibele slang met draaidop of de pijp geheel te vervangen voor een draaidop ofzo.

Ik wilde wel graag de watertank juist op deze plek laten want daar is de lade precies op ontworpen :bifun

Ik hoor het graag mocht er iemand creatieve oplossingen hebben!
IMG_3799.jpg
IMG_3800.jpg
1999 Volkwagen California, 2.5TDI AJT, 130 pk, 270 Nm, 380.000+ km
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2031
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: Alternatief draaiende vulpijp van watertank California

Bericht door chv »

Ik heb dat bij mijn vorige bus opgelost door die vulpijp te vervangen door een dop zoals op een buitenopening met een aansluitpunt voor een garden klik systeem. Was wel een aardig gepiep om de aansluiting te bevestigen met een dik passtuk van nylon. En een verlengingsslangetje naar binnen omdat de waterdop achterovervalt. Heb daar alleen geen foto's van.
Wel een link naar die waterdop van HEOS:
https://www.obelink.nl/heos-universele- ... ector.html

Wat je ook zou kunnen doen is die vulpijp een stuk verkorten op de een of andere manier.

Met vriendelijke groet,
Charles
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4825
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Alternatief draaiende vulpijp van watertank California

Bericht door Hanz »

Als je de vulpijp omhoog draait en dan zover inkort dat hij net voorbij de bedplank komt dan kan de klep volgens mij nog goed dicht. Je kan de pijp inkorten door een stuk tussen de dop en de bocht bij het draaipunt weg te halen. Het gedeelte met de dop kan je dan op het overgebleven korte stompje lijmen. In de bouwmarkt kan je kijken naar een kunststof pijp die er als mof omheen kan.
Alleen moet je dan wel voorzichtig vullen omdat eventueel gemorst water dan in de auto valt en niet meer op de bumper zoals bij de originele vulpijp. Want daarom is die pijp zo lang en draaibaar.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Plaats reactie