Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Waterpompje onder de radiator blijft lopen.

vragen over de T4
Plaats reactie
jaapschaap
Berichten: 36
Lid geworden op: 30 jan 2017, 10:09

Waterpompje onder de radiator blijft lopen.

Bericht door jaapschaap »

Help, net een nieuw waterpompje gemonteerd onder de radiator, de vorige was van de week verbrand. Net op tijd de accuklemmen eraf, stekker van de pomp was aan het branden. Bedrading net vernieuwd en een pompje dus vervangen, nu blijft het pompje lopen, dat was ook de oorzaak van het brandje waarschijnlijk. Stekker er weer uit, maar wat nu? Sensor? Pompje werkt volgens mij alleen op de naloop met de ventilator. Ik hoor graag of iemand dit al een keer gehad heeft, en liever, wat de oplossing evt. is. Alvast bedankt. Er is geen foutmelding op de kast. Gaat op een T4 Caravelle, uit 1999.
STEGMA
Berichten: 252
Lid geworden op: 30 sep 2019, 18:14

Re: Waterpompje onder de radiator blijft lopen.

Bericht door STEGMA »

Pumpe V51 t4-wiki ff :google . :toppie
Golf XXL
Berichten: 59
Lid geworden op: 30 apr 2017, 16:24

Re: Waterpompje onder de radiator blijft lopen.

Bericht door Golf XXL »

Dat is die 4 polige sensor op je thermostaat huis die doorgeslagen is , heb ik vorig jaar ook gehad, goed kijken welke je nodig hebt , de meest simpele geeft alleen een seintje naar de meter op je dashboard en het naloop pompje , maar ze zijn er ook met schakelfuncties voor een airco.de ventilators hebben een eigen sensor.
Zelf maken , ja natuurlijk!
jaapschaap
Berichten: 36
Lid geworden op: 30 jan 2017, 10:09

Re: Waterpompje onder de radiator blijft lopen.

Bericht door jaapschaap »

Bedankt voor de reactie, ik had de wiki al geraadpleegd, maar daar hebben ze het over het niet lopen van de pomp. Er wordt niets gezegd over het doorlopen. Of mijn Duits is niet meer wat het geweest is. Ik zal en nieuwe thermosschakelaar bestellen, dan meld ik me weer even met het resultaat.
Nogmaals dank!!!
Plaats reactie