Welkom op het weetjewel forum, van en voor Transporter rijders.
Wil je geen advertentie blokken zien in het forum, dan moet je inloggen.
Dan verdwijnen ze.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

connector LMM

vragen over de T5
freek
Berichten: 532
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 23:14

connector LMM

Bericht door freek »

Ik zag bij toeval dat in de stekker die op de LMM gaat bij mijn 174pk AXE motor 1 van de 5 aansluitingen ontbreekt (de meest rechter op de foto). Klopt dit of is dit kapot. Verder is namelijk het plastic een beetje afgebrokkeld. Als deze aansluiting er hoort te zitten, weet iemand wat de functie van deze pin is?
Bijlagen
lmm.jpg
T4 tdi AXL syncro 2003, >600.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >400.000km
Citroen CX turbo2 1986
Gebruikersavatar
Olaf
Berichten: 542
Lid geworden op: zo aug 18, 2013 22:30
Locatie: Hengelo (ov)

Re: connector LMM

Bericht door Olaf »

Hoeveel pinnen zitten er op de lmm zelf?
Kan zijn dat er 1 terug gedrukt is in de stekker, even de isolatie boven op los halen.
Vw T5 GP 2.0 180-(220)pk 10-2010 highline
VW Kever 1679cc bj 1959
Fiat 500s 2015
Berini eitje M13 +/-1955
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 29509
Lid geworden op: zo jan 14, 2007 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: connector LMM

Bericht door Multivan Generation »

Als je geen probleem hebt, dan beste er van af blijven.

En een basis elektrisch schema van je motor bekijken
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
freek
Berichten: 532
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 23:14

Re: connector LMM

Bericht door freek »

Olaf schreef: vr aug 07, 2020 19:12 Hoeveel pinnen zitten er op de lmm zelf?
Kan zijn dat er 1 terug gedrukt is in de stekker, even de isolatie boven op los halen.
5. Maar dat type LMM wordt voor veel meer VAG auto's gebruikt. Hoopte dat iemand het wist.
Heb namelijk wel een probleem. Al vrij lang gaf de auto soms bij de koude start een wolk rook gedurende 1 sec. Geen pijl op te trekken. Heel zelden ook na bv een half uur stilstand. Een half jaar geleden had ik de stekker losgehad en toen is het probleem een maand weggeweest.
Omdat ik toch de verstuivers verdacht heb ik die onlangs laten testen, afstellen en reinigen door een dieselspecialist. Helaas heeft dit niet geholpen.
Erger na een paar weken begon hij ook zwarte rook uit te braken bij flink optrekken. Omdat een LMM niet veel kost heb ik er gisteren een nieuwe op gezet. En zag toen de stekker met de 4 pinnen. Nu op weg naar zuid frankrijk merk je wel dat hij veel minder 'bokkerig' is bij gas los en er weer op. De nieuwe LMM is niet voor niets. Maar de zwarte wolkjes zijn er nog steeds bij optrekken. RaRa. Misschien is er toch een verstuiver niet helemaal 100%
T4 tdi AXL syncro 2003, >600.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >400.000km
Citroen CX turbo2 1986
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 29509
Lid geworden op: zo jan 14, 2007 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: connector LMM

Bericht door Multivan Generation »

Ik zou gezien je zwarte rook verhaal, eens een blik op je interkoeler werpen.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
freek
Berichten: 532
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 23:14

Re: connector LMM

Bericht door freek »

Multivan Generation schreef: za aug 08, 2020 8:34 Ik zou gezien je zwarte rook verhaal, eens een blik op je interkoeler werpen.
Je denkt aan een lek? Interkoeler is 3 jaar oud. Waar ik ook nog aan zat te denken: bij de verstuiveroperatie is veel gedemonteerd, waaronder egr en inlaatspruitstuk
Misschien foutje bij montage inlaattraject.
Wat is de technische verklaring? Geeft een te arm mengsel roet? Ik dacht juist te rijk.
T4 tdi AXL syncro 2003, >600.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >400.000km
Citroen CX turbo2 1986
freek
Berichten: 532
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 23:14

Re: connector LMM

Bericht door freek »

Ik snap het: door de turbo heerst er overdruk in het inlaattraject. Door een lek is er een overmaat aan diesel en dus onvolledige verbranding. Ik ga het bekijken. Je schijnt het met een rookmachine te kunnen onderzoeken of speuren naar vette plekken. In ieder geval bedankt voor de tip!
T4 tdi AXL syncro 2003, >600.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >400.000km
Citroen CX turbo2 1986
freek
Berichten: 532
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 23:14

Re: connector LMM

Bericht door freek »

Het mooie van internet is dat je eigenlijk altijd kan vinden wat je zoekt. Bij tdi's wordt de 5e pin inderdaad niet gebruikt. Deze is voor de luchttemperatuursensor maar die wordt bij de intercooler gemeten.
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=242996
T4 tdi AXL syncro 2003, >600.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >400.000km
Citroen CX turbo2 1986
freek
Berichten: 532
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 23:14

Re: connector LMM

Bericht door freek »

Probleem gevonden. De aansluiting van de drukslang naar de intercooler heeft veel speling en de slang ligt er bijna af. Schijnt te komen doordat de aluminium nokjes op de slang slijten. Rondom is ook oliedamp uit de aansluiting gekomen. Helaas kan je hier slecht bij en zal ik het front deels moeten demonteren.
T4 tdi AXL syncro 2003, >600.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >400.000km
Citroen CX turbo2 1986
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 29509
Lid geworden op: zo jan 14, 2007 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: connector LMM

Bericht door Multivan Generation »

Goed zo , dus zat hem inderdaad in interkoeler traject en niet in je LMM..?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
freek
Berichten: 532
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 23:14

Re: connector LMM

Bericht door freek »

klopt. Slang besteld bij Autodoc. Ik had eerder al een inlaatslang nodig en toen toch ook even de dealer de prijs gevraagd: 134,- .
Bij Autodoc, waar eigenlijk alles koop, 48,- inclusief verzendkosten. Gewoon van Gates. Dealer is dus 180% duurder voor dezelfde kwaliteit. Enige nadeel van Autodoc is dat je soms een week moet wachten voordat je weer verder kan.
T4 tdi AXL syncro 2003, >600.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >400.000km
Citroen CX turbo2 1986
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 1861
Lid geworden op: zo sep 21, 2014 18:18
Locatie: Limmen

Re: connector LMM

Bericht door Erdem50 »

freek schreef: vr sep 04, 2020 13:34 klopt. Slang besteld bij Autodoc. Ik had eerder al een inlaatslang nodig en toen toch ook even de dealer de prijs gevraagd: 134,- .
Bij Autodoc, waar eigenlijk alles koop, 48,- inclusief verzendkosten. Gewoon van Gates. Dealer is dus 180% duurder voor dezelfde kwaliteit. Enige nadeel van Autodoc is dat je soms een week moet wachten voordat je weer verder kan.
Gates is inderdaad echt top kwaliteit..........😒
T4 California Generation 2.5TDI 182pk/362nm
Passat variant W8
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
freek
Berichten: 532
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 23:14

Re: connector LMM

Bericht door freek »

jij vind dus blijkbaar van niet? Waar baseer je dat op? Kan me niet voorstellen dat zij slechte kwaliteit leveren. Grootste firma in automaterialen ter wereld, in 1911 gestart en de uitvinder van de V-snaar.
T4 tdi AXL syncro 2003, >600.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >400.000km
Citroen CX turbo2 1986
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 1861
Lid geworden op: zo sep 21, 2014 18:18
Locatie: Limmen

Re: connector LMM

Bericht door Erdem50 »

freek schreef: vr sep 04, 2020 14:33 jij vind dus blijkbaar van niet? Waar baseer je dat op? Kan me niet voorstellen dat zij slechte kwaliteit leveren. Grootste firma in automaterialen ter wereld, in 1911 gestart en de uitvinder van de V-snaar.
Er is een verschil tussen slechte, goede en topkwaliteit.

De info van grootste of uitvinder in 1911 zeg niks over de kwaliteit van nu.

Snaren monteer ik bijv nooit van Gates, multiriemen al helemaal niet. Drogen snel uit en hebben snel last van bijgeluiden. Dit is dus niet mijn mening maar een constatering.
T4 California Generation 2.5TDI 182pk/362nm
Passat variant W8
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
brecht_van
Berichten: 62
Lid geworden op: zo dec 29, 2019 20:51

Re: connector LMM

Bericht door brecht_van »

Hier toch ook meer fan van contitech dan van gates voor riemen. Gates durft nogal snel te gaan piepen.
Plaats reactie