Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Draaicirkel draaistoel

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Mansje
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 okt 2020, 14:06

Draaicirkel draaistoel

Bericht door Mansje »

Hi allemaal,

Om het interieur goed te kunnen vormgeven, zou ik graag willen weten hoeveel ruimte een draaistoel (bijrijdersstoel) nodig heeft tijdens het draaien ervan. Oftewel: hoeveel ruimte moet ik leeg laten in de laadruimte (schuin) achter de bijrijdersstoel, zodat er in de toekomst een draaistoel kan draaien aan de bijrijderskant?

Ik heb deze stoel nog niet, maar ik wil m'n interieur nu alvast zo toekomstbestendig mogelijk maken.

Ik hoor graag van jullie. Alvast bedankt! 😊
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4776
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Draaicirkel draaistoel

Bericht door Hanz »

Bij een California moet je de bijrijdersstoel een stukje naar voren schuiven om bij het draaien vrij van de deur te blijven. In die stand steekt hij omgedraaid maar een klein stukje in de 'laadruimte' (leefruimte). Ik heb de camper nu niet bij de hand dus kan het niet nameten maar de zitting zal niet meer dan zo'n 15 centimeter voorbij de B-stijl komen. Maar houd er rekening mee dat je ook nog je benen kwijt wilt als je op die stoel zit en je wilt ook nog door de schuifdeur naar buiten kunnen. Het is dus niet handig om dicht bij de stoel de camper vol te bouwen met andere inrichting.
De schuifdeur is ongeveer 125 cm breed, ik zou daarvan minimaal de helft vrijhouden en liever nog iets meer.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2028
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: Draaicirkel draaistoel

Bericht door chv »

Ik begrijp de vraag niet zo goed. Als je de stoel hebt gedraaid moet je toch ruimte hebben om in en uit de stoel te kunnen komen?
Dus je kampeer gedeelte achter de stoel moet toch sowieso vrij zijn?

Met vriendelijke groet,
Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Plaats reactie