Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Bed maken achterin m'n T4, mag dat?

vragen over de T4
Harm
Berichten: 333
Lid geworden op: 06 jul 2007, 21:19
Locatie: Apeldoorn

Bed maken achterin m'n T4, mag dat?

Bericht door Harm »

Ik heb vandaag twee schuiframen in m'n T4 laten inbouwen bij een bedrijf dat busjes ombouwt naar campers.

Deze man vertelde me dat het niet toegestaan is een vast bed in te bouwen in de laadruimte. Het schijn ook zo te zijn dat als je een keurig kastje om je wielbak maakt dat deze als zitplaats kan worden gezien. Als je wordt gesnapt moet alsnog BPM worden betaald.
Ik zou echter erg graag een goed bed willen inbouwen voor het bezoeken van meetings van mijn hobby, modelzweven.
Ik rij m'n bus grijs particulier. Ik heb alleen twee zitplaatsen voorin, heb het metalen tussenschot weggehaald en het is een lange wielbasis T4.

Wie kan mij vertellen wat wel mag en wat niet.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

je kunt het ook als lading vervoeren he :knipoog

is maar een idee hoor..
Tijdens het rijden naar de zijkant klappen, en ben je op je plaats van bestemming, dan effe goed klappen en je kunt slapen :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Harm
Berichten: 333
Lid geworden op: 06 jul 2007, 21:19
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Harm »

Dat er trucjes zijn om wel een bed te hebben dat je pas ter plaatse in elkaar zet begrijp ik, komt echter mij heel slecht uit.

Waar kan ik de regels hiervoor vinden, bij de belastingdienst of de RDW?

Harm
Gebruikersavatar
the sandman
Berichten: 914
Lid geworden op: 26 jun 2007, 20:27
Locatie: bij Zwolle

Bericht door the sandman »

lijkt mij geen probleem (je richt de bus niet in voor personen vervoer)en je bouwt hem niet om van dubbele cabine naar camper.je betaald al voor particulier gebruik. dus maakt op kenteken geen verschil.laadruim is laadruim en wat je er in zet moet je zelf weten, als je er maar geen inrichting voor personen te vervoeren(stoelen dus,wielkast aftimmering is wel er ver gezocht als zitplaats heb ik nog nooit van gehoord.?? (niet bij apk en ook niet bij rdw.)kijk even bij t5 gallery 259 van jan (zoiets bedoel je begrijp ik uit je uitleg)zie je het tussen schot hoort er volgens mij wel in als het op kenteken staat.dacht niet dat dat er uit mag (is een inringting)zelfde als b.v dubele cabine of personenvervoer.
Vriendelijke, Groeten
" The Sandman 835 "
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Bericht door matje86 »

natuurlijk mag je een bed achterin maken!
alleen mag je niet in een bus slapen,volgens de regels
dus niet op de openbare weg (wel op een camping)

en sta je op een camping en de beheerder ziet het dan mag je gewoon camper sta geld betalen
Laatst gewijzigd door matje86 op 26 aug 2007, 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
Adri626
Berichten: 2291
Lid geworden op: 12 jan 2007, 23:56
Locatie: Zaanstreek

Bericht door Adri626 »

je betaald al voor particulier gebruik. dus maakt op kenteken geen verschil
Dit is ABSOLUUT een misvatting van je...................

Het feit dat je dit (belachelijk hoge) tarief betaald wil nog niet zeggen dat je je inrichting van je auto mag veranderen.

Het is absoluut verboden om daar iets aan te veranderen...........
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

mmm,
als je een enkele cabine met schot rijdt of een enkele cabine zonder schot, of een enkele cabine zonder schot met rondom ramen maakt voor de RDW, zo lijkt me , geen verschil.
Blijft namelijk op kenteken een enkele cabine.

Voor het andere: daar ga je denk ik geen passagiers al rijdende op vervoeren, dus kun je het ook als lading zien, wel vaste lading ja, maar dat is omwille van de veiligheid he :knipoog

Blijft toch een enkele cabine..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
the sandman
Berichten: 914
Lid geworden op: 26 jun 2007, 20:27
Locatie: bij Zwolle

Bericht door the sandman »

citaat adri 626 :Het is absoluut verboden om daar iets aan te veranderen...........
dat zecg ik je kunt de inrichting van je bus dubelecabine of 2 zitter of personenvervoer niet veranderen. als je dus een bed achter in zet verander je NIET je inrichting van je bus.. je maakt NIET van een b.v. dubbele cabine eruit voor een bed erin!!er veranderd niets aan je inrichting dus hoef je de bus niet opnieuw naar de rdw te brengen voor een keuring. gr the sandman
Vriendelijke, Groeten
" The Sandman 835 "
Gebruikersavatar
JAN 751
Berichten: 201
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:22
Locatie: Stede Broec

Bericht door JAN 751 »

Ik heb ook een bus met enkele cabine, is geleverd zonder tussenschot maar ik heb er later toch een ingezet omdat die grote ruimte anders niet warm te stoken is in de winter. Ook heb ik er regelmatig in geslapen tijdens nachtvissen , ik zet er dan gewoon een goede stetcher in. daarvoor kan je prima terecht in een hengelsportzaak veel keus in maten en vaak niet duur.

Groet Jan
Harm
Berichten: 333
Lid geworden op: 06 jul 2007, 21:19
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Harm »

Mijn T4 was een enkele cabine met metalen tussenschot. Het tussenschot heb ik eruit gehaald en nu ook nog aan beide kanten schuiframen laten plaatsen. Dit heb ik vantevoren telefonisch bij het RDWgevraagd en dit was totaal geen probleem.

Dit met het vaste bed was ik de gehele tijd ook al van plan maar het kwam niet in me op dat dit eventueel een probleem zou kunnen opleveren.
Kan het zijn dat de RDW er geen probleem mee zou hebben maar bijvoorbeeld de belastingdienst wel?
Gebruikersavatar
Peter 887
Berichten: 2455
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:58
Locatie: Westfriesland Tel.nr. 0631671329

Bericht door Peter 887 »

Mag je bij een dubbele cabine je tussenschot eruithalen?
T4 2.8 VR6 LWB
Het leven is een feest,maar je moet zelf de slingers ophangen.

El groeto uit Sjikago
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Bericht door matje86 »

ja als je de banken er ook uit haalt,met de bevestigings punten, en de bus laat herkeuren
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Harm
Berichten: 333
Lid geworden op: 06 jul 2007, 21:19
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Harm »

Ik heb vanmorgen eens telefonisch bij de RDW geïnformeerd naar wat en hoe.

De RDW zelf heeft totaal geen probleem met een vast bed maar wel gezegd dat de Douane er waarschijnlijk wel een probleem mee heeft.
Als je een bed inbouwd wordt het technisch gezien een camper en is het geen grijs kenteken auto meer (ondanks dat je aan geen enkele voorwaarde voor een camper voldoet, dit ook niet hebt aangevraagd en ook niet het belastingvoordeel voor campers hebt). Je moet dan alsnog de BPM betalen. Geadviseerd werd om eens mijn situatie met de douane te bespreken om te zien wat nog wel mag.

Helaas ligt de website van de doane momenteel plat en is dus geen enkele info beschikbaar.
Gebruikersavatar
Dennis 449
Berichten: 2034
Lid geworden op: 14 jan 2007, 09:55
Locatie: Westfriesland (vezelf)

Bericht door Dennis 449 »

Klik eens op de link onder mijn foto !!!!

Ik heb het nog niet nagevraagd, maar begreep van een kennis die zelf politieagent is en ook een soortgelijke inrichting heeft, dat er geen problemen zijn. Hij heeft een dubbele bodem over de hele breedte en lengte tot de achterwand van de dubbele cabine gemaakt over de wielkasten en daaronder losse bakken gezet.

In principe is de vlakke laadvloer toch ook een bedbodem of zie ik het verkeerd?

Ik heb een enkele cabine korte wielbasis met houten tussenwand naar de laadruimte. Ook vanwege de warmte in de winter.
Groeten
Dennis 449
Team West
Afbeelding
:wjw sinds september 2003
Klik hier voor meer over mijn Transporter
Enjoy yourself, it's later than you think
Gebruikersavatar
bobbie
Berichten: 32
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:36

Bericht door bobbie »

volgens mij gaan we allemaal voorbij aan het feit dat je bij een dubbelcabine grijs kenteken de laad ruimte moet voldoen aan vastgestelde afmetingen .Volgens mij is daar geen sprake meer van als je de laad vloer gaat verhogen d.m.v. bijv.een dubbele laadvloer/vast bed enz. . Kan me vergissen maar zou om een berg narigheid en hele dure bekeuringen van de belastingdienst te voorkomen me wenden tot de instantie die het absoluut zou moeten weten . De belastingdienst. :klappen
Suc6 Bobbie
never drive faster than your angel can fly
Plaats reactie