Remco_T5 schreef: 25 jan 2022, 21:35
Bij mijn vorige auto's kon ik altijd eenvoudig een schema downloaden maar zo werkt dat tegenwoordig niet meer. Mijn doel is om de Zuheiser te gebruiken als standkachel zonder een kant en klaar setje te kopen.
En hoe wil je die omgebouwde zuheizer dan aansporen door als standkachel te werken?
Met andere woorden, hoe ga je die kachel aansturen?
Daarvoor zul je toch iets moeten hebben, bijvoorbeeld een klokje, een eitje, een afstandsbediening, een schakelaar.
Maar om aan zo iets te beginnen
zonder dat je het passende elektrische schema hebt van jouw bus..
Schema's kun je downloaden bij Erwin online(1), of je zoekt een leverancier op die Elsawin(2) heeft.
En dan bij (2) kost het je wat uurtjes om het programma te doorgronden..Maar heeft een enorme meerwaarde..
Succes..
Voor anderen:
begin niet aan werkzaamheden aan jouw bus zonder dat je het passende schema hebt van jouw bus!
Veelal zijn de schema's die je ergens van internet download, toch net even anders als de situatie in jouw bus..
Hoe je aan elektrische schema's kunt komen heb ik hierboven genoemd.. In Elsawin bij merk Nutzfahrzeuge kiezen.
Wagensticker bij de hand hebben, en bij type het exacte type wat er op je wagensticker vermeldt staat selecteren, bijvoorbeeld 7HC
daarna komen alle subversies die vallen onder 7HC pas vrij om te selecteren, bijvoorbeeld 7HC-131.. Motorcode lijkt me vanzelfsprekend, versnellingsbakcode ook (staan beiden vermeldt op wagensticker). Investeer er een paar uur in en je zult de enorme meerwaarde zien..
Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...