bij het wassen van mijn bus zag ik pas dat de kitnaadjes die de T4 óók heeft (net als zijn voorganger de T3) een beetje droog aan het worden zijn.
zijn die kitnaadjes bij de T4 net zo problematisch als bij de T3?
wat zijn jullie ervaringen?
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
kitnaadjes
- Pascal-141
- Berichten: 10688
- Lid geworden op: vr jan 12, 2007 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: kitnaadjes
Nee , bij de T4 zijn de naden al veel beter t.o.v. de T3
My current cars:
T3 doka Syncro Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: kitnaadjes
Is het niet zo dat het naadje linksachter tussen de twee achteraf ramen va boven naar beneden wel een bekende roest veroorzaker is?
Daar zie je vrij regelmatig roestvorming bij de T4.
Ik heb dat naadje een tijd geleden vervangen toen het begon te scheuren en ik de roestduivel dacht te zien. Is erna (gelukkig) niet verder gegaan maar ik hou hem in de smiezen!
Verder inderdaad geen bekende plekken die ik weet.
Daar zie je vrij regelmatig roestvorming bij de T4.
Ik heb dat naadje een tijd geleden vervangen toen het begon te scheuren en ik de roestduivel dacht te zien. Is erna (gelukkig) niet verder gegaan maar ik hou hem in de smiezen!
Verder inderdaad geen bekende plekken die ik weet.
Re: kitnaadjes
De naad van de C-stijl is inderdaad zeker bij de eerdere bouwjaren (grofweg bouwjaar ‘92 tot ‘98) een berucht roestprobleem.
Kit bijhouden is verstandig, maar zelfs als je niets ziet kan het zijn dat er in de plaatwerkranden al flinke roest aan het ontstaan is.
Hierboven zie de de beruchte C-stijl van boven in doorsnede. Links is de buitenkant. Door de L vorm van de verbinding in het plaatwerk (nb; in een verstevigingskoker daardoor onbereikbaar. ) is hier nooit roestpeventie bij de naad gekomen. Daarom én door het puntlasproces kan hier gewoon vocht tussen het plaatwerk komen en daarna ook roest. Zie je roest aan de buitenzijde ben je eigenlijk altijd te laat.
Tot zover het lesje C-stijl bestuurderszijde.
Kit bijhouden is verstandig, maar zelfs als je niets ziet kan het zijn dat er in de plaatwerkranden al flinke roest aan het ontstaan is.
Hierboven zie de de beruchte C-stijl van boven in doorsnede. Links is de buitenkant. Door de L vorm van de verbinding in het plaatwerk (nb; in een verstevigingskoker daardoor onbereikbaar. ) is hier nooit roestpeventie bij de naad gekomen. Daarom én door het puntlasproces kan hier gewoon vocht tussen het plaatwerk komen en daarna ook roest. Zie je roest aan de buitenzijde ben je eigenlijk altijd te laat.

Tot zover het lesje C-stijl bestuurderszijde.
