Omdat ik al zo vaak gebruik heb gemaakt van jullie kennis, vind ik het hoog tijd om zelf eens een bijdrage te gaan leveren aan dit forum.
Sind 2019 ben ik eigenaar van een 2,4 L diesel T4 uit 1994 moter blok AAB. In het begin van de corona crisis heb ik deze van binnen helemaal gestript en verbouwd.
Aan de achterzijde 3 grote lades gemaakt waarvan 1 het keukentje is geworden. Zo sta je altijd mooi onder de klep te koken.
Zelf vond ik het niet z'n fijn idee dat je in de camper zelf staat te koken met vuur.
Aan de binnen zijde zit nog een groot opberg la onder het bed voor kleding en spul waar je snel bij moet. Daarnaast heb ik dan de accu ruimte gemaakt. Klein keuken blokje gemaakt met 2 kleine jerrycans zodat de kraan evt. bruikbaar is. In het la zit een elktrische koelbox en het andere kastje in gewoon opslag. het bed bestaat uit 4 delen waarvan 2 omhoog geklapt kunnen worden tot bank. Je kunt dus binnen zitten maar zou ook aan de achterzijde kunnen zitten mocht je daar goed uitzicht hebben.
Afgelopen jaren al meerdere dingen moeten vervangen (niet allemaal door mijzelf)
nieuwe radiator
Nieuw instumenten paneel
nieuwe (2de hands) wiel kasten voor (had vorige eigenaar goed weg gesmeerd)
voor de APK dit jaar was de verlicht stuk. dimlicht deed niks meer en groot licht bleef niet aan.
bleek de schakelaar stuk te zijn. (opgelost dankzij jullie)
Ook de diesel injectie pomp lekte. op de O-ring tussen het verstuiferleiding blok en de pomp zelf zeg maar.
Hier zelf een nieuwe O-ring ingeplaatst en is daar weer helemaal droog. (opgelost dankzij jullie)
Nu drupt ie alleen ook op de gashendel dus hier ook onderdelen voor besteld, hier begin ik komende week aan.
Verder wil ik de komende tijd nog:
De versnellings bak olie verversen (geen flauw idee hoe lang die er al in zit)
Vsnaar dynamo vervangen.
Stuurkogel links vervangen (APK puntje)
Koelkast plaatsen ipv koelbox (koelbox houd bier wel koel maar maakt lauw bier niet koud

Maar hoofdzakelijk wil ik iedereen bedanken die zijn kennis hier deelt. Ik heb hier al vele malen gebruik van kunnen maken en zal dat waarschijnlijk in de toekomst ook nog vaak doen
Bedankt!
Groet,
Klaas
(Zal meer foto proberen te plaatsen, max 3 blijkbaar)