Afgelopen week een verhogingsset gemonteerd van het bedrijf Hess Automobile. Mooi spul. Bij het loshalen van de schokdemper rechtsvoor bleek het schroefdraad kapot te zijn. Gaat om het schroefdraad aan de bovenzijde.
De vraag is hoe dit te vervangen. Ik kan het er niet makkelijk uithalen. Zie sowieso niet of het gelast zit of niet. Mogelijk kan ik het subframe van de wielophanging 1cm laten zakken aan die kant en er een nieuw draadeind in zetten?
Hoor graag tips of andere oplossingen.
Voor de geïnteresseerden in Hess: deze gekocht omdat Seikel al een half jaar niet leverbaar was. Zelf opgehaald in Zwitserland. Ook mooie spullen voor de T5 en T6. Bij interesse kan ik foto's/meer info geven.
Foto is op zijn kant. Schroefdraad wijst naar onderen in het echt.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Bevestiging schokdemper rechtsvoor
- Frank Lorier
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 24 dec 2021, 07:55
- Frank Lorier
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 24 dec 2021, 07:55
Re: Bevestiging schokdemper rechtsvoor
Op deze het subframe in beeld met in rood het kapotte schroefdraad . De nieuwe moer er op blijft doordraaien.
- Pascal-141
- Berichten: 10863
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Bevestiging schokdemper rechtsvoor
Dat zit normaal vastgelast .
afgebroken stuk gelijk afslijpen , en vanaf onderaan uitboren . Dan een bout erin (neem wel een 10.2 of zo ) en las de kop vd bout terug vast aan bovenzijde
afgebroken stuk gelijk afslijpen , en vanaf onderaan uitboren . Dan een bout erin (neem wel een 10.2 of zo ) en las de kop vd bout terug vast aan bovenzijde
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Bevestiging schokdemper rechtsvoor
Ik heb het destijds ook op de manier zoals Pascal beschrijft gedaan. 2013, en het zit anno nu nog steeds prima. Ik
Ik heb nog wel een vlak van de boutkop af moeten slijpen. Anders krijg de de bout niet door het gat omdat de chassisbalk in de weg zit. (Af fabriek zijn het hele vlakke blindklink-boutkoppen die bij productie van het losse subframe al aan het subframe worden bevestigd.)
Ik heb toen inderdaad ook een extra sterke bout gebruikt.
Uitboren was een verschrikkelijke klus. Maar uiteindelijk met hulp van een krik wel gelukt.
Er staat >>hier<< een verslag.
Ik heb nog wel een vlak van de boutkop af moeten slijpen. Anders krijg de de bout niet door het gat omdat de chassisbalk in de weg zit. (Af fabriek zijn het hele vlakke blindklink-boutkoppen die bij productie van het losse subframe al aan het subframe worden bevestigd.)
Ik heb toen inderdaad ook een extra sterke bout gebruikt.
Uitboren was een verschrikkelijke klus. Maar uiteindelijk met hulp van een krik wel gelukt.
Er staat >>hier<< een verslag.
Had een VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 1994
>>projecten<<
>>projecten<<
- Frank Lorier
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 24 dec 2021, 07:55
Re: Bevestiging schokdemper rechtsvoor
Bedankt voor de nuttige reacties! Kan ik verder mee.
Subframe kleine stukje (1-2 cm) laten zakken aan 1 kant een goede optie om er iets beter bij te kunnen? Of een no go?
Subframe kleine stukje (1-2 cm) laten zakken aan 1 kant een goede optie om er iets beter bij te kunnen? Of een no go?
- Frank Lorier
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 24 dec 2021, 07:55
Re: Bevestiging schokdemper rechtsvoor
Gelukt zonder losmaken van subframe. Plaatje gemaakt met schroefdraad er in. Nu nog draadeind er aan laten lassen voor meer stevigheid.