Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Welke remblokken?

vragen over de T4
Plaats reactie
WelkomBuiten
Berichten: 73
Lid geworden op: 17 jan 2017, 12:51

Welke remblokken?

Bericht door WelkomBuiten »

Omdat ik een versleten remblok aantrof wil ik mijn blokken bij de remmen voor vervangen. Video gekeken, werkplaatshandboek doorgebladerd en besloten dat me dat wel moet lukken. Vol goede moed naar autodoc, kenteken ingevoerd. Vervolgens krijg ik een lijst met veel verschillende blokken, volgens mij zelfs verschillende vormen, rechthoeken, boogvormig, met kleeflaag en weet ik wat nog meer.

Nu wil ik voorkomen dat ik eerst mijn blokken moet demonteren voor ik kan bestellen.

Iemand een idee wat ik moet hebben? Het is een California uit 2003, 2.5 tdi, met ABS. De bus had een indicator voor remslijtage, maar volgens mij heeft iemand die er uitgeschreven na storing.
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3695
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Welke remblokken?

Bericht door krekwakwol »

Hallo,
Je kunt bij Autodoc het beste even een mailtje sturen of als je de app hebt een chat beginnen en even vragen aan de hand van het chassisnummer, dan is de kans heel groot dat je de goede krijgt.
Succes ermee.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
WelkomBuiten
Berichten: 73
Lid geworden op: 17 jan 2017, 12:51

Re: Welke remblokken?

Bericht door WelkomBuiten »

Top, bedankt! Chassisnummer had ik nog niet aan gedacht.
Gebruikersavatar
E-volve
Berichten: 31
Lid geworden op: 31 jul 2022, 21:11

Re: Welke remblokken?

Bericht door E-volve »

Nog beter is gewoon even kijken/opmeten wat de vorm van jouw remblok is, soms kun je dat zien zonder de klauw&wiel te demonteren.
Vaak is aan de vorm van de geleidenokken, waarmee de blokken in het remzadel glijden, goed te zien wat je nodig hebt.

Zo'n chassisnummer is leuk en de kans is groter dat het klopt, maar mocht iemand ooit een paar andere klauwen van de sloop hebben gemonteerd, ben je nog niet 100% zeker.
Plaats reactie