Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

van gewoon naar MF stuurwiel (5.1)

vragen over de T5
Plaats reactie
WesselH
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 sep 2022, 13:43

van gewoon naar MF stuurwiel (5.1)

Bericht door WesselH »

Ik krijg binnenkort een mooie T5.1 in bezit. Het enige nadeel aan de bus is dat hij nogal karig / optieloos is aangekleed. Ik zou graag het basic stuurwiel willen vervangen voor een multifunctioneel stuurwiel en dan ook gelijk cruisecontrol willen installeren.

Ik kwam op het forum al een boel berichten tegen van mensen die in een pre-facelift een T5.1 of T6 stuur wilden installeren, of een stuur uit een ander VW model in een transporter. Hoop gedoe met kabeltjes, stekkertjes en dingen die nét niet helemaal lekker werken. Dat is niet mijn plan.

Ik kwam bij een sloper een MF stuurwiel met airbag en stuurkolomschakelaars met CC uit een een 5.1 tegen en vroeg me af of dat wel redelijk plug en play gaat worden of dat er dan alsnog kabels of stekkertjes aangepast of toegevoegd moeten worden?

dus concreet mijn vraag: als ik een origineel MF stuurwiel en stuurkolomschakelaar met CC uit een T5.1 wil installeren op een T5.1 die deze opties fabrieks af niet had, heb ik dan nog meer nodig dan alleen die onderdelen?

Als er bijvoorbeeld nog een bepaald stukje kabelboom nodig is kan ik wellicht aan de sloper vragen of die die er bij kan doen.

alvast bedankt!

groeten, Wessel
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: van gewoon naar MF stuurwiel (5.1)

Bericht door Beckontheroad »

Welkom,
Misschien nog verder lezen? Zijn er ook diverse geweest met een T5 GP (5.1) ...
Suc6, als t lukt laat je het weten?

Groet,
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Angelo-anneveld
Berichten: 845
Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22

Re: van gewoon naar MF stuurwiel (5.1)

Bericht door Angelo-anneveld »

Je bent dan ten alle tijden nog een kabel set nodig.

Kan je ook prima zelf maken doe ik ook altijd
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33765
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: van gewoon naar MF stuurwiel (5.1)

Bericht door Multivan Generation »

En als je pech hebt, dan heb je ook nog een andere BCM body control module nodig.
Dat hangt af van welke versie je nu hebt.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
WesselH
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 sep 2022, 13:43

Re: van gewoon naar MF stuurwiel (5.1)

Bericht door WesselH »

Bedankt voor jullie reacties!

Ik ga due onderdelen gewoon bestellen dan. Kom ik tijdens het ombouwen vast nog wel een of meer uitdagingen tegen, maar makkelijker dan met onderdelen van een andere T5GP gaat het sws niet worden lijkt me.

Zal t.z.t. hier laten weten hoe het gegaan is!
Plaats reactie