Vrolijk kerstfeest voor iedereen.
Helaas merk ik dat mijn bus meer olie gaat drinken dan dat zijn baasje bier drinkt.
In 3 dagen tijd ruim een liter bijgevuld en 400 kilometer gereden. 2010 BiTdi 180 pk.... Ik heb me inmiddels ingelezen in het probleem. Mijn huidige kilometerstand is 283000 kilometer. deze motor zit er nu net 100.000 kilometer in...
Mij werd altijd verteld dat de zuigerveren het probleem waren maar dat is slechts een symptoom. De kombikoeler in mijn bus eindigt op een A dus de boosdoener is gevonden.
Diagnose moet nog officieel gesteld worden maar met dit verbruik ga ik uit van het ergste.
Nu lees ik hier het forum enorm goeie verhalen over JB autoservice uit Dievenbrug. '' afstand is geen probleem '' is in deze toch wel een klein ding... bijna 190 kilometer enkele reis vanaf mijn huisje...
Zijn er andere bedrijven in de regio Den-Haag die eenzelfde goeie tovenaars zijn net zoals Jos? Ik ben op zoek naar iemand die mij de diagnose kan bevestigen, een offerte op kan maken voor revisie van motor ( ruilmotor mag ook ), de turbo controleert op speling, een nieuwe kombikoeler type D monteert en alle werkzaamheden eromheen kan uitvoeren van A tot Z.... Met andere woorden. ik breng de bus en als die klaar is kom ik hem weer halen

Graag hoor ik ook wat jullie kwijt waren voor de revisie.
Ik heb geen garantie, bus is bijna 12 jaar oud en reparatie moet uit eigen zak betaald worden helaas.
Ik heb even overwogen om de bus met kapotte motor de handel in de zetten maar 3500 a 4000 euro zijn bedragen die mij niet aanspreken.. geld voor een nieuwere bus is er niet, althans de bussen zoals ik ze graag zie beginnen bij 26.500 ex btw... als particuliere koper bijna niet te behappen. En dan de hamvraag wat koop je voor dat geld? wat mankeert er aan de bus.....
Ik ben dan goedkoper uit mijn bus te laten maken en op te rijden.
Ik hoor graag jullie ervaring met de reviseer goeroe's die we in Nederland hebben .
Dank allen voor de reacties alvast
Ted