Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Camper ventilatie
Camper ventilatie
Hallo WJW'ers
Ik lees op de Site van Ventje de slogan " ‘s Nachts frisse lucht via het actieve ventilatiesysteem " en je ziet op de achtergrond foto iets van een constructie op de aller achterste stijl zitten.
Heeft iemand hier zoiets wel eens gezien? en of weet hoe dit werkt?
Ik lees op de Site van Ventje de slogan " ‘s Nachts frisse lucht via het actieve ventilatiesysteem " en je ziet op de achtergrond foto iets van een constructie op de aller achterste stijl zitten.
Heeft iemand hier zoiets wel eens gezien? en of weet hoe dit werkt?
Never get so busy making a living you forget to make a life
-
Re: Camper ventilatie
Foto?
JB
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
ja precies dat is hem, bedankt
Nu is dit geen antwoord op jouw vraag maar…..met het hefdak omhoog heb je toch ventilatie genoeg in de camper?
-
+1
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Niet iedereen slaapt altijd met het hefdak open. Maar dan heb je natuurlijk nog altijd ramen die (een stukje) open kunnen. Als die ventilatie actief is dan betekent dat volgens mij dat het ook stroom verbruikt en misschien wel geluid maakt. Ik heb iets dergelijks nog nooit gemist.
Hoe de ventilatie van Ventje werkt wordt helaas nergens op de site vermeld en aan de foto is weinig te zien, wel ventilatiesleuven maar niets van een bediening of aan/uit knop.
Hoe de ventilatie van Ventje werkt wordt helaas nergens op de site vermeld en aan de foto is weinig te zien, wel ventilatiesleuven maar niets van een bediening of aan/uit knop.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
In dit filmpje zie je op 5:25 dat de ventilatie elektrisch werkt.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
- Multivan Generation
- Contacteer:
-1
Als wij het hefdak open hebben en verder niets, bedplank wel naar beneden,
Dan zien wij in de ochtend toch behoorlijk wat condens druppels op het aluminium profiel waar het tentdoek ingeschoven zit. Ook met de ventilatie sleuf bovenin helemaal open.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
slapen gebeurt zeer regelmatig met het hefdak gesloten, we hebben inderdaad wel wat ventilatie door de voorramen op een kier te zetten.
Dit is in voor of na seizoen of bv. in Ierland wel voldoende maar in de zomer in zuid Frankrijk niet toereikend.
dus was benieuwd naar de oplossing van Ventje, is in ieder geval elctro-mechanisch, maar zuigt die bijvoorbeeld de buitenlucht aan naar binnen.
of zuigt die juist de lucht naar buiten.
en is het geluid een zacht verfrissend briesje of een tropische storm waar je dekbed van omhoog komt.
misschien zelf maar is op onderzoek bij Ventje
Dit is in voor of na seizoen of bv. in Ierland wel voldoende maar in de zomer in zuid Frankrijk niet toereikend.
dus was benieuwd naar de oplossing van Ventje, is in ieder geval elctro-mechanisch, maar zuigt die bijvoorbeeld de buitenlucht aan naar binnen.
of zuigt die juist de lucht naar buiten.
en is het geluid een zacht verfrissend briesje of een tropische storm waar je dekbed van omhoog komt.
misschien zelf maar is op onderzoek bij Ventje
- krekwakwol
Nu wel in het goede topic.
Als je een schuifruit hebt zou je een framepje kunnen maken waar een speedcomfort in past en deze in de open schuifruit plaatsen. Wel zo dat deze niet van buiten af verwijderd kan worden.
Deze werken ook op 12 volt. En zijn volgens de site fluisterstil.
Als je een schuifruit hebt zou je een framepje kunnen maken waar een speedcomfort in past en deze in de open schuifruit plaatsen. Wel zo dat deze niet van buiten af verwijderd kan worden.
Deze werken ook op 12 volt. En zijn volgens de site fluisterstil.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
helaas geen schuifruit, maar denk wel aan zoiets.
vraag me alleen af of Ventje ergens buitenlucht vandaan haalt of alleen maar rond blaast net als de heater
gr
Wout
vraag me alleen af of Ventje ergens buitenlucht vandaan haalt of alleen maar rond blaast net als de heater
gr
Wout
achterin onderaan in je zijwand zit de ontluchting naar buiten (achter de bumperhoek) Daar zal die heen blazen of lucht vandaan halen?
Groet, Ronald
Ik had patent moeten aanvragen.
Onze kussens liggen bij de d-stijl. Ik had de grijze kapjes er uit om draden te trekken. Toen kwam ik op het idee om frisse lucht van onder de bus te halen. Echter ik heb er (nog) geen ventilator in gezet. Ik hoopte op een natuurlijke trek. Veel ervaring heb ik er nog niet mee opgedaan. Maar een afzuiging op een plek die geen geluid maakt zou mijn voorkeur hebben.
Recent heb ik ook portierraamroosters. Als die nu (met hefdak dicht) een beetje venturi maken dan ontstaat er misschien een trek. Allemaal kww.
Onze kussens liggen bij de d-stijl. Ik had de grijze kapjes er uit om draden te trekken. Toen kwam ik op het idee om frisse lucht van onder de bus te halen. Echter ik heb er (nog) geen ventilator in gezet. Ik hoopte op een natuurlijke trek. Veel ervaring heb ik er nog niet mee opgedaan. Maar een afzuiging op een plek die geen geluid maakt zou mijn voorkeur hebben.
Recent heb ik ook portierraamroosters. Als die nu (met hefdak dicht) een beetje venturi maken dan ontstaat er misschien een trek. Allemaal kww.
T5gp L2H1 Kombi 2012 caac 6bak, h&r 28/30 Antirolstangen, 210W solar, 220Ah agm, 2kW autotherm.
Zo bezien op foto's op de Ventje site is dat inderdaad op jouw manier opgelost
ik heb zelf even er ondergelegen en moet te doen zijn lijkt me zo.
de zijwind vangers die ik gebruik voldoen verder bijna prima en denk dat via de achter oplossing met ventilatoren zoals Arnold laat zien het perfect
zou maken, eventueel met een traploze toeren regeling.
ik wil in ieder geval wel kiezen om de circulatie er onder uit te blazen en via de ramen aan te zuigen, ivm de uitlaat van de heater en de gas ontluchting
die daar zit.
ik heb zelf even er ondergelegen en moet te doen zijn lijkt me zo.
de zijwind vangers die ik gebruik voldoen verder bijna prima en denk dat via de achter oplossing met ventilatoren zoals Arnold laat zien het perfect
zou maken, eventueel met een traploze toeren regeling.
ik wil in ieder geval wel kiezen om de circulatie er onder uit te blazen en via de ramen aan te zuigen, ivm de uitlaat van de heater en de gas ontluchting
die daar zit.