Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

overzicht zekeringen in T5-GP na 2010

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33815
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

overzicht zekeringen in T5-GP na 2010

Bericht door Multivan Generation »

Soms wordt je wel eens moe van die vragen..
Help: welke zekering is er voor..... (vul maar in)

Heb nu een overzicht online gezet wat als een basisuitgangspunt gezien kan worden.

Ja, je kunt verschillen hebben, dat komt door uitrustingsniveaus en opties!
Mocht je echt specifiek voor jouw bus willen hebben dan kun je dat via Erwin online tegen betaling (en nog heel veel meer informatie) downloaden.
Dat is zeker de moeite waard. :toppie

www.eldiape.com/downloadmap/zekeringenkast.zip

en een andere bron die handig kan zijn is deze:

http://www.eldiape.com/downloadmap/zeke ... rzicht.pdf

Misschien kunnen mensen hun voordeel hiermee doen..

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Panadero
Berichten: 87
Lid geworden op: 15 jul 2015, 20:37

Re: overzicht zekeringen in T5-GP na 2010

Bericht door Panadero »

Top!
Hartelijk dank Peter!
Groet, Marcel
T6.1 California Coast 4M
Gebruikersavatar
marrcel
Berichten: 330
Lid geworden op: 21 apr 2021, 14:40
Locatie: 023

Re: overzicht zekeringen in T5-GP na 2010

Bericht door marrcel »

Toch even een ervaring delen over zekeringen vinden. Er brandde namelijk een signaal lampje voor lamp stuk.
Toch maar eens uitgestapt en beide achterlichten deden het niet. De leeslampjes deden het laatst ook al niet. De lampjes en de aansluitingen waren wel in orde.
Dus ik pak mijn Sicherungsbelegungen pdf voor een T5.2 van TXboard er bij. In de beschrijving vond ik niets over achterlichten/schlussleuchte. Wel de positie van SC17 met een tekening en beschrijving van bordnetzsteuergerat en handschufachleuchte. Er ontbraken nogal wat zekeringen in mijn bus. Soms logisch omdat ik de voorzieningen niet allemaal heb.
Zie: https://tx-board.de/threads/sicherungen ... 5-2.53018/

Maar met het hierboven geplaatste pdf door MvG Peter (dank!) vond ik eindelijk pas de MX3 en MX4 schlussleuchte wel en dat mogelijk SC17 zekering de dader kan zijn. Want die staat in serie. Kortom ik heb de oplossing kunnen vinden maar de informatie bevond zich in 2 verschillende documenten. En nu doen mijn leeslampjes voor het ook weer. Tevreden gevoel. :yes
Maar toch knaagt het dat ik aan boord op papier geen bruikbare zekering tekeningen heb. Het is een zoekpartij. Nu lukt dat mij thuis wel, maar off-line in Schotland niet. Ik dacht even, zou ik misschien toch een T5.1 hebben omdat het een Kombi betreft? En die kon ik weer niet vinden op het TX-board. toch jammer.

ps
De link van je Eldiape downloads werkte bij mij niet. Ik vond alleen T4 informatie.
T5gp L2H1 Kombi 2012 caac 6bak, h&r 28/30 Antirolstangen, 210W solar, 220Ah agm, 2kW autotherm.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33815
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: overzicht zekeringen in T5-GP na 2010

Bericht door Multivan Generation »

Ik gaf de directe link.
Het klopt dat er op mijn site niets over de T5 staat.

Dus als je via mijn navigatiemenu gaat zoeken, dan vind je het niet.
Heb dit als extra service direct verlinkt.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie