Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Kano vervoer
Kano vervoer
Hallo,
We zijn op zoek naar een oplossing voor het volgende probleem:
We hebben een T5 met Artrion hefdak en zouden daarnaast graag een sup of kano meenemen op het dak en natuurlijk het hefdak blijven gebruiken.
Bestaat er een dakdrager die je aan alleen de linkerkant op het dak plaatst en waar een kanodrager op past?
We zijn op zoek naar een oplossing voor het volgende probleem:
We hebben een T5 met Artrion hefdak en zouden daarnaast graag een sup of kano meenemen op het dak en natuurlijk het hefdak blijven gebruiken.
Bestaat er een dakdrager die je aan alleen de linkerkant op het dak plaatst en waar een kanodrager op past?
Re: Kano vervoer
Ik zou een drager over de hele breedte laten rusten aangezien je de belasting dan over beide zijkanten verdeeld. Met een 'halve' drager heb je mijn inziens teveel druk op het midden van het dak.
Ik heb op mijn hefdak twee airlineschienen/vliegtuigrails gemonteerd waarop je makkelijk en variabel dan wat kan monteren. Dwarslat voor kano/sub beugels of dakrek wat je wil.
Ik heb op mijn hefdak twee airlineschienen/vliegtuigrails gemonteerd waarop je makkelijk en variabel dan wat kan monteren. Dwarslat voor kano/sub beugels of dakrek wat je wil.
Groet, Ronald
Re: Kano vervoer
Bedankt voor je reactie.
Nog weleen een klein detail dat er rechts een cassette luifel hangt, kan er dan nog steeds een drager over het hele dak worden gezet?
Nog weleen een klein detail dat er rechts een cassette luifel hangt, kan er dan nog steeds een drager over het hele dak worden gezet?
Re: Kano vervoer
ja maar denk dat het sowieso maatwerk zal zijn. en ook goed om even na te gaan of je atriondak daarvoor geschikt is, of en waar je kan bevestigen en wat bv nodig is aan versterking. In mijn hefdak zit er extra laminatie van aluminium tussen de polyester kwam ik achter. In ieder geval behoorlijk stabiel waar scharnieren en bevestigingen zitten.
Groet, Ronald
-
- Berichten: 2147
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
- Locatie: Utrecht
Re: Kano vervoer
Wel eens met een kajak van zeg 5m met windkracht 6 bf van opzij gereden?
Niet doen, je bent verantwoordelijk voor je lading.
Goede beugels.
Rij zelf 35 jaar rond met kajaks van 5.5 m maar wel met deugdelijke dragers.
Heb een California met dakrails, daar passen dragers in, geen idee hoe dat bij jouw dak zit
Wel eerder met zurschienen strips een dagdrager van Sherpa s Translift ( zoek op kleinanzeigen.de) op mn T4 gehad, met contra strips aan de binnen zijde.
Dak omhoog? Eerst kajaks eraf.
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
-
- Berichten: 2147
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
- Locatie: Utrecht
Re: Kano vervoer
Zoekfunctie al gevonden?
Dakdrager
Sherpa s Translift
Suc6
JB
Dakdrager
Sherpa s Translift
Suc6
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Re: Kano vervoer
Als je een set Sherpa's Translift dragers in het echt wilt zien dan heb ik nog een set te koop.
Groeten
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Re: Kano vervoer
Wederom bedankt, ik ga hier even naar kijken.
Re: Kano vervoer
Nog even wat nagelezen hier en elders.
De Sherpa’s Translift is een erg mooi systeem, maar niet geschikt voor ons doel lijkt het. Het hefdak lijkt niet stevig genoeg om iets op te plaatsen en er overheen is geen optie omdat het hefdak niet meer te gebruiken is. Dan zou er een ander hefdak in moeten, maar dat is een te groot project voor mij.
Voorlopig blijf ik met een aanhanger de kano vervoeren in de buurt en blijft hij met vakanties nog even thuis. Deze winter voldoende tijd om na te denken over een andere oplossing, misschien terug naar een opblaasbare kano of huren op locatie.
De Sherpa’s Translift is een erg mooi systeem, maar niet geschikt voor ons doel lijkt het. Het hefdak lijkt niet stevig genoeg om iets op te plaatsen en er overheen is geen optie omdat het hefdak niet meer te gebruiken is. Dan zou er een ander hefdak in moeten, maar dat is een te groot project voor mij.
Voorlopig blijf ik met een aanhanger de kano vervoeren in de buurt en blijft hij met vakanties nog even thuis. Deze winter voldoende tijd om na te denken over een andere oplossing, misschien terug naar een opblaasbare kano of huren op locatie.
-
- Berichten: 2147
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
- Locatie: Utrecht
Re: Kano vervoer
heldere conclusie ;)
De daken van VW zijn weliswaar minder valk/ plat, maar wel stevig.
Andere daken wel eens gezien, maar indruk idd dunner waardoor minder stabiliteit.
Dan is een aanhanger een oplossing, als je tijdens kamperen direct je dak wil kunnen heffen.
Suc6
JB
De daken van VW zijn weliswaar minder valk/ plat, maar wel stevig.
Andere daken wel eens gezien, maar indruk idd dunner waardoor minder stabiliteit.
Dan is een aanhanger een oplossing, als je tijdens kamperen direct je dak wil kunnen heffen.
Suc6
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Re: Kano vervoer
Ik ben voor mijn austops dak wel geïnteresseerd in een kano voorziening met vliegtuig rails. Gedachte is twee rails op het dak en twee onderkant dak. De zeekanos wegen 30kg per stuk. Dat vind ik wel een beetje spannend.
Zijn er eigenlijk wel dwarsdragers die op die rails passen?
Zijn er eigenlijk wel dwarsdragers die op die rails passen?
T5gp L2H1 Kombi 2012 caac 6bak, h&r 28/30 Antirolstangen, 210W solar, 220Ah agm, 2kW autotherm.
Re: Kano vervoer
Gewoon even meedenken.
Bij o.a. Poptop kan je voetjes kopen die je aan de zijkant van het hefdak monteert, althans bij een T4. Daar kan je dan klassieke dakdragers op zetten.
Geen idee of ze ook voor een T5 zoiets hebben...
Bij o.a. Poptop kan je voetjes kopen die je aan de zijkant van het hefdak monteert, althans bij een T4. Daar kan je dan klassieke dakdragers op zetten.
Geen idee of ze ook voor een T5 zoiets hebben...
-
- Berichten: 2147
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
- Locatie: Utrecht
Re: Kano vervoer
https://www.vanworx.eu/de/zurauge-fur-zurschiene.htmlmarrcel schreef: ↑12 sep 2023, 07:46 Ik ben voor mijn austops dak wel geïnteresseerd in een kano voorziening met vliegtuig rails. Gedachte is twee rails op het dak en twee onderkant dak. De zeekanos wegen 30kg per stuk. Dat vind ik wel een beetje spannend.
Zijn er eigenlijk wel dwarsdragers die op die rails passen?
Hier strips/rails, zijn ook bouten met een platte kop die erin kunnen, waarop je je transportsystemen kunt vastzet.
Heb dat gedaan met een Translift op een T4 Reimo dak.
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Re: Kano vervoer
Dank Arnold. Mijn gedachte is om op de cargo rails dakdragers te bevestigen. Ik vermoed dat ik zelf bestaande dakdragers moet aanpassen. Dit heb ik nog niet eerder gezien.
T5gp L2H1 Kombi 2012 caac 6bak, h&r 28/30 Antirolstangen, 210W solar, 220Ah agm, 2kW autotherm.
Re: Kano vervoer
frontrunner heeft loadbars/dakdragers die je op hun 'rails' kan plaatsen.
dakdragers; https://www.frontrunneroutfitters.com/n ... -bars.html
ze hebben ook diverse oplossingen voor kano/kayak/sub die je denk ik wel op de drager kan monteren (in ieder geval op een dakrek)
bij Kurierbedarf kan je eigen dakdrager samenstellen voor op de rails. https://www.kurierbedarf.com/Zubehoer-f ... tentraeger
Ik heb van die RVS voeten tussen een 25mm vliegtuigrails en het frontrunner dakrek. Beide voor mij betrouwbare leverancier en degelijk materiaal. (alhoewel de stalen boutjes van frontrunner ik vervangen heb door RVS A4)
dakdragers; https://www.frontrunneroutfitters.com/n ... -bars.html
ze hebben ook diverse oplossingen voor kano/kayak/sub die je denk ik wel op de drager kan monteren (in ieder geval op een dakrek)
bij Kurierbedarf kan je eigen dakdrager samenstellen voor op de rails. https://www.kurierbedarf.com/Zubehoer-f ... tentraeger
Ik heb van die RVS voeten tussen een 25mm vliegtuigrails en het frontrunner dakrek. Beide voor mij betrouwbare leverancier en degelijk materiaal. (alhoewel de stalen boutjes van frontrunner ik vervangen heb door RVS A4)
Groet, Ronald