Ik maak al lang gebruik van dit forum maar helaas niet actief lid.
toch heb ik momenteel een uitdaging.
ik ben in een 2.4d (AAB uit 1994) een 2.5tdi (AJT uit 1999) aan het knutselen.
De bus is een originele Syncro en behoud daardoor mijn eigen versnellingsbak. (ik heb eventueel wel de sensor om de snelheid uit te lezen)
Vraag 1.
Ik vind diverse schema's online over bussen met de AJT motor maar de kleurcoderingen komen niet overeen met de kabelboom die ik heb.
in de bijlagen heb ik een lijstje opgesteld met de kleuren die de cabine binnenkomen achter de zekeringskast.
Weet iemand wat het juiste schema zou moeten zijn?
Vraag 2.
Moet ik de tellerunit vervangen om de motor te laten werken of kan de motor ook werken zonder de tellerunit?
Startblokkering en de sleutel heb ik (die bij de ECU hoort). Ik weet dus niet of dit iets met de tellerunit te maken heeft.
alvast bedankt voor de informatie

oja, voor de geïnteresseerde, Het betreft de brandweer Westerbork bus. Ondertussen wel een beetje minder herkenbaar.
https://www.weetjewel.com/t4_brandweer.htm