Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T5 signaal ( auto rijdt)

vragen over de T5
Plaats reactie
Wingamm-T5
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jan 2018, 23:21

T5 signaal ( auto rijdt)

Bericht door Wingamm-T5 »

Hoihoi, is er een signaal als de T5 rijdt? zelf heb ik een T6 en als ik bijvoorbeeld achteruit rij gaat de recirculatie aan. Dat wil il ook maken als de auto stil staat. (de oude T5 ruikt minder fris als ik stil sta in de file :lach )
ronald tdi
Berichten: 1627
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: T5 signaal ( auto rijdt)

Bericht door ronald tdi »

Ik snap je even niet

Recirculatie?
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3691
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: T5 signaal ( auto rijdt)

Bericht door krekwakwol »

Hij wil dat de kachelunit automatisch in recirculatiestand gaat, als de snelheidsmeter geen pulsen meer geeft, dus als de bus stil staat.

Zodat er bij stilstand in de file geen uitlaatgassen aangezogen worden.

Maar heb je geen lekkage bij je uitlaat spruitstuk wat je ruikt bij stilstand of file rijden?
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
ronald tdi
Berichten: 1627
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: T5 signaal ( auto rijdt)

Bericht door ronald tdi »

Op die fiets.
Dus bij stilstand en/of achteruit rijden dat de lucht uit de auto wordt gezogen..

Zelf heb ik het niet, het valt mij ook niet op.
Bij "vreemde" geuren doe ik de klep dicht.
Zoals bij hoge temperaturen de airco aan en de klep dicht, dan hoeft het minder te koelen dan van buiten af.

Net wat krekwakwol schrijft lekkage in/bij de motor.
Wingamm-T5
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jan 2018, 23:21

Re: T5 signaal ( auto rijdt)

Bericht door Wingamm-T5 »

Bovenstaande klopt helemaal, gelukkig is t spruitstuk/turbo pakking niet lek. (Getest in t donker met lamp) Wel is het roetfilter verwijdert en uitgeschakeld waardoor de T5 weer lekker ouderwets ruikt. Het probleem is dat de uitlaat onder de bodem vsn de camper zit en bij stilstaan uitlaatgassen onder de auto naar voren komen. Is T6 gaat de recirculatie aan bij ruitensproeier of achteruitrijden dus heb de hoop dat ik eenvoudig de recirculatie knop kan aansturen. Zelf was ik even aan het puzzelen om het snelheid signaal om te zetten om een relais te sturen maar kwam daar nog niet helemaal uit. Hoor graag tips.
Plaats reactie