Goedemorgen,
Mijn achterdiff. maakt een zingend geluid met gas loslaten. Olie inhoud is goed en ik heb de olie ook nog vervangen voor de zekerheid. Geen verschil. Kan dit een pignon lager zijn of moet ik aan iets anders denken. Heeft het nog zin om een teflon toevoeging te doen ?, of wordt het een revisie danwel een ander diff. op te zoeken? Het is een 2.5 TDI 102 pk Syncro
Grt Dennis
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Vw t4 syncro achter differentieel
Re: Vw t4 syncro achter differentieel
Hoe is de staat van je visco? En de bandenslijtage? Klinkt ook alsof je diff onder continue spanning kan staan. Dat zal je hebben bij verharde visco of ongelijke slijtage aan de banden.
oh zingen bij gas loslaten.... misschien eens kijken met endoscoop via een van de pluggen naar slijtagebeeld op kroonwiel?
Revisie of ander diff is misschien een keuze van beschikbaarheid of hoe snel je het gemaakt wil hebben. Ik denk dat je voor reparatie gewoon je cardan kan verwijderen, aandrijfassen eruit en zonder diff als 2wd rijden totdat je ander goed diff hebt of gereviseerd. Even goed bekijken bevestiging astap achter in wielhuis. Bij de T3 syncro vooraan moest je aandrijfas splitsen en de homokineetbehuizing met astap laten zitten.
oh zingen bij gas loslaten.... misschien eens kijken met endoscoop via een van de pluggen naar slijtagebeeld op kroonwiel?
Revisie of ander diff is misschien een keuze van beschikbaarheid of hoe snel je het gemaakt wil hebben. Ik denk dat je voor reparatie gewoon je cardan kan verwijderen, aandrijfassen eruit en zonder diff als 2wd rijden totdat je ander goed diff hebt of gereviseerd. Even goed bekijken bevestiging astap achter in wielhuis. Bij de T3 syncro vooraan moest je aandrijfas splitsen en de homokineetbehuizing met astap laten zitten.
Groet, Ronald
Re: Vw t4 syncro achter differentieel
Ronald , bedankt voor de reactie, visco is nog ok. Korte bochtjes gaan goed zonder knarsen. Banden zijn 5 mm plus/min 0,5 mm en worden af en toe gewisseld.
Goed idee om via een plug de tandwielen te bekijken , ga ik proberen van de week. Grt Dennis
Goed idee om via een plug de tandwielen te bekijken , ga ik proberen van de week. Grt Dennis