Hallo,
Mijn aanjager deed het eerst nog op stand 3 (en 4) na wat rook en stank alleen nog op stand 4.
Ik heb de weerstand vervangen en even getest. De aanjager doet het nu wel goed, maar de nieuwe weerstand gaat ook roken. Of ben ik dom geweest en had ik hem eerst helemaal moeten inbouwen omdat hij zo koelt?
Frank
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
(nieuwe) weerstand aanjager rookt
-
Re: (nieuwe) weerstand aanjager rookt
Frank, ik weet het niet zeker maar het klinkt wel aannemelijk omdat deze in het luchtkanaal hangt. Dat is waarschijnlijk niet zonder reden.
Groeten Remco (T5 GP 2013, CCHA)
- krekwakwol
Eerst weer inbouwen en testen, mocht hij dan nog stinken, mogelijk draait je aanjagermotor dan wat zwaar, daardoor is waarschijnlijk je weerstand ook kapot gegaan.
Aanjager motor verwijderen en checken, misschien kun je de lagertjes schoonmaken en met een drupje dunne olie of grafietpoeder smeren, als dat niet helpt, aanjagermotor compleet vervangen.
Zo draait mijn aanjagermotor al weer 3 jaar probleemloos
Aanjager motor verwijderen en checken, misschien kun je de lagertjes schoonmaken en met een drupje dunne olie of grafietpoeder smeren, als dat niet helpt, aanjagermotor compleet vervangen.
Zo draait mijn aanjagermotor al weer 3 jaar probleemloos
Laatst gewijzigd door krekwakwol op 06 jul 2024, 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Vervang je aanjager motor ook maar, anders blijft hij weerstanden vreten. Weerstand moet gemonteerd zijn in verband met de koeling!
Vw T5 GP 2.0 180-pk 10-2010 highline
VW Kever 1679cc bj 1959
Fiat 500s 2015
Berini eitje M13 +/-1955
VW Kever 1679cc bj 1959
Fiat 500s 2015
Berini eitje M13 +/-1955
- krekwakwol
En voor de mensen die denken huh, aanjager?
De aanjagermotor is het zelfde als kachel/ventilatormotor, deze zit onder het dashboard aan de bijrijders kant.
Daar zit ook de weerstand.
De aanjagermotor is het zelfde als kachel/ventilatormotor, deze zit onder het dashboard aan de bijrijders kant.
Daar zit ook de weerstand.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
- Multivan Generation
- Contacteer:
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...