Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
(Opgelost)Bruine stekker? Kabelboom airco in motorruimte
(Opgelost)Bruine stekker? Kabelboom airco in motorruimte
Waar is de bruine stekker voor in de motorruimte. Zie plaatje halverwege de kabelboom is er een bruin stekkertje. waar moet deze op?
heeft de nummer 357 910 754 A
Kabels:
Blauw/rood
Zwart/wit
Blauw/groen
ZWart/Geel
heeft de nummer 357 910 754 A
Kabels:
Blauw/rood
Zwart/wit
Blauw/groen
ZWart/Geel
Laatst gewijzigd door MiNiER op 26 jul 2024, 01:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Bruine stekker? Kabelboom airco in motorruimte
Wat voor motor heb je? Kan best zijn dat de kabelboom verschilt per motorversie.
De T4 waar ik airco ingebouwd heb had een 2.5 TDI 102pk, en de kabelboom hierboven die ik gebruikt heb komt ook uit een 2.5 TDI.
De T4 waar ik airco ingebouwd heb had een 2.5 TDI 102pk, en de kabelboom hierboven die ik gebruikt heb komt ook uit een 2.5 TDI.
Yep zelfde motor
Ik het hele systeem destijds zelf uitgebouwd, dus wist gelijk waar wat hoorde.
Vanwaar je vraag? Bezig met airco inbouwen?
Als je de kabelboom in de motorruimte hangt, zit er dan geen passende tegenstekker in de buurt?
Vanwaar je vraag? Bezig met airco inbouwen?
Als je de kabelboom in de motorruimte hangt, zit er dan geen passende tegenstekker in de buurt?
Nee helaas niet. De motor is vervangen en daar zat geen airco in. Nu achteraf inbouwen, maar ik denk dat het een sensor is dat die in de koelvloeistofbuizen zaten
Even in je oude posts zitten bladeren, heb je nog omgebouwd van automaat naar handbak?
Die kabelboom is niet specifiek voor de airco trouwens, maar wel specifiek voor de auto. Dus afhankelijk van de opties en uitvoering is de kabelboom ook weer anders.
Wat gebeurt er als je de connector niet aansluit?
Die kabelboom is niet specifiek voor de airco trouwens, maar wel specifiek voor de auto. Dus afhankelijk van de opties en uitvoering is de kabelboom ook weer anders.
Zo ver ben ik er nog niet.. maar vanavond of morgen gaat dat ook gebeuren. Dus even afwachtenMarkV schreef: ↑20 jul 2024, 13:32 Even in je oude posts zitten bladeren, heb je nog omgebouwd van automaat naar handbak?
Ik kan geen schema vinden van de koelbuizen
Wel heb ik nog een foto kunnen vinden op internet...
Wel heb ik nog een foto kunnen vinden op internet...
- krekwakwol
Als je op deze site je bus zoekt en op engine kijkt, krijg je ook je hele koelsysteem in beeld.
https://volkswagen.7zap.com/en/rdw/
Succes ermee!
Succes ermee!
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
- René
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Bruine stekker is voor sensor uitschakeling airco bij aanwezige en gebruikte trekhaak.
Om koelproblemen te voorkomen.
René
Om koelproblemen te voorkomen.
René
Ja top… deze zocht ik. Nou kn ik ook de aansluitingen en de extra sluitingen zien. Dankkrekwakwol schreef: ↑20 jul 2024, 19:36 Als je op deze site je bus zoekt en op engine kijkt, krijg je ook je hele koelsysteem in beeld.
Succes ermee!
Trekhaak? Dus als ik wat zwaar materieel op de trekhaak, heeft de bus moeite en gaat de airco uit..dus deze meet de koelvloeistoftemperatuur en schakeld de airco uit bij zware belasting op de trekhaak.
Dank voor de info.. denk dat ik er nooit op gekomen was