Hoi,
Na wat gehannes kwam ik erachter dat er een relais 147 geplaatst moest worden...Dus de airco slaat nu wel en koelt geweldig.
Een ander probleem of althans wat zich nu voordoet, is dat de koelventilator meteen aanspringt als ik de airco aanzet. ook als ide bus nog koud net gestart. Hij gaat ook uit zodra ik de airco uitzet.
Dus de vraag nu is dit de normale werking van de airco...
Hebben jullie dit ook, kan ik er vanuit gaan dat dit de normale werking is?
Dus airco koud bij een koude motor , springt de ventilator meteen aan en bij airco uit , gaat de ventilator ook meteen uit. TRouwens van de 2 ventilatoren gaat er ook 1 aan..
groeten
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Airco geplaatst en werkt...vraag werking Airco
- krekwakwol
Re: Airco geplaatst en werkt...vraag werking Airco
Fijn dat het nu werkt, maar waarom plaats je de oplossing van je probleem weer in een nieuw topic.
En de vraag over je koelfan past daar ook bij.
Dus even een tip om het overzichtelijker te houden voor je zelf en voor anderen, plaats het bijelkaar in één topic.
Dus even een tip om het overzichtelijker te houden voor je zelf en voor anderen, plaats het bijelkaar in één topic.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Ik heb het idee dat je ook nog iets met relais 140 moet doen. Kijk maar eens in T4-wiki bij 'relais 147' en 'relais 140'. Op een of andere manier werken deze twee samen bij het in- en uitschakelen va de airco.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Door al het haastwerk en overzicht vondt ik het even zo makkelijker. Maar dit was een nieuw probleem nadat de airco pomp werkt.krekwakwol schreef: ↑26 jul 2024, 09:22 Fijn dat het nu werkt, maar waarom plaats je de oplossing van je probleem weer in een nieuw topic.
Het was ook meer een vraag of de airco op deze manier werkt.
Dus als de auto nog koud is of bij een nieuwe dag, dat de koelventilator meteen aanspringt als ik de airco aanzet...Hebben andere t4 dat ook...
Ik heb inmiddels nieuwe kachelweesrtanden gehaald en een sensor... maar ik zie dat ik volgens t4 wiki misschien aan een ander sensor kan liggen. G62 op de motor...
Ze zitten er allebei erop... maar ga nog een sensor proberen te vervangen... en ik heb nog een extra 140 liggen... even omwisselen... kijken wat ie doet..
Zo beetje alles vervangen.. merkte wel op dat de nieuwe kachelweerstanden ervoor zorgen dat beide koelventilatoren aangingen. 1 tje was blijkbaar kapot..Dus hij koelt nu nog beter...
Alleen nog steeds de vraag of dit de normale werking is...op T4 wiki zie ik dit niet duidelijk staan. Het beste vindt als ik even een ander T4 busje zie met airco en de werking ervan... maar zo in de buurt is er niemand...
Dus als je het knopje AC drukt, dan ook meteen de koelventilatoren aanspringen en bij uitzetten van de airco, de koelventilatoren ermee stoppen...
Alleen nog steeds de vraag of dit de normale werking is...op T4 wiki zie ik dit niet duidelijk staan. Het beste vindt als ik even een ander T4 busje zie met airco en de werking ervan... maar zo in de buurt is er niemand...
Dus als je het knopje AC drukt, dan ook meteen de koelventilatoren aanspringen en bij uitzetten van de airco, de koelventilatoren ermee stoppen...
Ik begrijp niet veel van de airco, maar heb even een ander auto kunnen charteren, maar blijkbaar springen de koelventilatoren meteen aan als je de airco aanzet en ook weer uit als de motor koud is. Ik dacht dat het vertraagd zou gaan of als de temperatuur wat hoger zou liggen.. op t4 wiki lees ik hier ook niet veel en mijn Duits ook niet sterk.