Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Aircopomp kapot in frankrijk… vw t4 multivan 151 pk

vragen over de T4
Plaats reactie
klaasenanita

Aircopomp kapot in frankrijk… vw t4 multivan 151 pk

Bericht door klaasenanita »

Beste allemaal, vanuit een warm frankrijk, gorges du vetdon een probleem melding.
Airco is er mee gestopt. Frictieschijven maken steeds contact en alles wordt erg warm. Afgesleept door depannage naar garage. Nergens tijd voor reparatie en de anwb laat ons redelijk in de steek. Denk er aan een snaar te plaatsen en dan zo de airco te omzeilen… maar welke moet ik hebben. Ik weet het niet, wie weet het wel. We staan nu met de rug ten de muur met ons gezin al 4 dagen. :huilen
krekwakwol

Re: Aircopomp kapot in frankrijk… vw t4 multivan 151 pk

Bericht door krekwakwol »

Balen voor jullie, maar idd een kortere snaar plaatsen en de aircopomp overslaan lijkt me de beste optie.
Of even bij een lokale garage informeren, met google translate kun je een eind komen.
Als je een dikker stuk touw kunt vinden, zou je die er om kunnen leggen om de lengte van de snaar op te meten.
De lengte van de v-snaar wordt in milimeters weergegeven en de breedte ik denk 13mm.
Maar als je hier even bouwjaar en motortype plaatst, kunnen we even kijken of er een uitvoering zonder airco is, dan zou die snaar warschijnlijk wel.passen en kan de garage die voor je bestellen en misschien mag je een stuk gereedschap lenen om zelf de snaar te monteren.
Als ik me niet vergis gaat het spannen met de dynamo.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Multivan Generation
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Spannen van de multiriem bij een T4 2.5 TDI gaat met de multiriem spanner, die je een beetje kunt ontlasten met een grote waterpomptang of bahco.

De lengte van de riem kun je vinden op het forum, is al vaker langsgekomen.. met airco is het 2213mm
Zonder airco dus veel korter.
Hoe de loop dan moet worden, daarvan zijn ook tekeningetjes op het forum..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
krekwakwol

Bericht door krekwakwol »

Sorry, ik dacht dat het om een v-snaar gang. Dat is wel een lange snaar.
Idd dan Peter zijn advies even volgen.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Multivan Generation
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie