Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Dichting tussen oil pick-up en oliepomp 2.5tdi
Dichting tussen oil pick-up en oliepomp 2.5tdi
Dag iedereen
Ik heb een oliepomp pakking die lek is op een vw t4 2.5tdi ajt 88pk van 2002. Daarvoor heb ik de febi 36341
Maar wat ik niet vinden kan is het ringetje tussen de pick-up en de pomp. Het obscure VAG 01M323255 of N90989501 komt soms in beeld, maar dat zou dan ook het ringetje zijn uit een aandrijfas uit een heel andere wagen. Lastig
Weet iemand wat past?
Mvg
Kristof
Ik heb een oliepomp pakking die lek is op een vw t4 2.5tdi ajt 88pk van 2002. Daarvoor heb ik de febi 36341
Maar wat ik niet vinden kan is het ringetje tussen de pick-up en de pomp. Het obscure VAG 01M323255 of N90989501 komt soms in beeld, maar dat zou dan ook het ringetje zijn uit een aandrijfas uit een heel andere wagen. Lastig
Weet iemand wat past?
Mvg
Kristof
Re: Dichting tussen oil pick-up en oliepomp 2.5tdi
Elring 877.280 komt ook soms in beeld, maar dat zou dan weer voor een t5 zijn. Dit is ook geen ring maar een metalen plaatje in de stijl van de pakking tussen pomp en blok . Ik heb ook wel eens een Engelsman zo'n plaatje, maar dan van karton zien gebruiken op YouTube...
Eigenlijk is het origineel een simpel rubber ringetje
Eigenlijk is het origineel een simpel rubber ringetje
- krekwakwol
Als je de oude nog hebt,zou je naar een automaterialen zaak kunnen gaan, die hebben vaak wel een assortiment o-ringen, wellicht zit de juiste er tussen.
Ik heb zelf bij een oldtimer evenement voor 10 euro eens een complete doos met vele maten gekocht, erg makkelijk.
Ik heb zelf bij een oldtimer evenement voor 10 euro eens een complete doos met vele maten gekocht, erg makkelijk.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Als je de onderdelen online catalogus naziet is het een 26.5 x 2 O-ring. Afbeelding laat een ovale pakking zien maar in de beschrijving staat O-ring met de maat. Bij de 2.5TDI in T5 laat het wel een O-ring zien en in de beschrijving is het 20x3.15 dus kleiner en dikker.
dit vind ik namelijk; 034115427C Is denk ik geen 'normaal' slijtdeel dat je makkelijk bij webshops vind. Vraag gewoon bij de dealer of groothandel als parts-point of LKQ.
dit vind ik namelijk; 034115427C Is denk ik geen 'normaal' slijtdeel dat je makkelijk bij webshops vind. Vraag gewoon bij de dealer of groothandel als parts-point of LKQ.
Groet, Ronald
- Multivan Generation
- Contacteer:
Gewoon de metalen pakking origineel van VW bestellen en monteren en zo ook met de gevraagde ring.longboy schreef: 01 aug 2025, 15:52 Dag iedereen
Ik heb een oliepomp pakking die lek is op een vw t4 2.5tdi ajt 88pk van 2002.
Je verspeelt nu zoveel tijd met alternatieven zoeken, en die tijd had je wellicht beter voor andere (nuttiger) zaken kunnen gebruiken. Bijvoorbeeld om te bekijken of de nokjes niet uitgesleten zijn van de oliepomp en of een nieuwe oliepomp monteren wellicht, ook gelet op je huidige kilometerstand, ook een goed idee is/raadzaam.
Just my two cents..
Groetjes en doe er je voordeel mee.
Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
-
T4Twin0182
Reactie voor peter:
Wanneer kun je stellen dat de nokjes van de oliepomp versleten zijn? Is dit eventueel ook te meten d.m.v. het meten van de oliedruk?
Indien men de oliepomp wilt vervangen welk merk raad je dan aan? Bijv mahle/meyle/vaico o.d..
Wanneer kun je stellen dat de nokjes van de oliepomp versleten zijn? Is dit eventueel ook te meten d.m.v. het meten van de oliedruk?
Indien men de oliepomp wilt vervangen welk merk raad je dan aan? Bijv mahle/meyle/vaico o.d..
- Multivan Generation
- Contacteer:
Goed kijken naar beschadigingen en meten kan ook.
Maar werkt met een veer aan de binnenzijde.
Bij kilometerstanden boven de 300.000 zou ik hem sowieso vervangen voor een originele Volkswagen.
Want waarom zou je er een risico mee willen nemen voor de besparing van een paar euro's.
En als alles toch helemaal open ligt dan liever dat maar één keer.
Zo en nu ga ik weer verder met vakantie vieren op Kungsleden trail.
Plezier en succes met je afwegingen en werkzaamheden.
Maar werkt met een veer aan de binnenzijde.
Bij kilometerstanden boven de 300.000 zou ik hem sowieso vervangen voor een originele Volkswagen.
Want waarom zou je er een risico mee willen nemen voor de besparing van een paar euro's.
En als alles toch helemaal open ligt dan liever dat maar één keer.
Zo en nu ga ik weer verder met vakantie vieren op Kungsleden trail.
Plezier en succes met je afwegingen en werkzaamheden.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Wat mij wel verbaast is dat je daar bereik hebt om het forum te volgen. Op mijn trektochten door die regio had ik geen spatje bereik. Of overnacht je in hutten met internetverbinding?Multivan Generation schreef: 03 aug 2025, 10:28 Zo en nu ga ik weer verder met vakantie vieren op Kungsleden trail.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Met een satelliet telefoon moet het daar ook wel lukken om verbinding te krijgen met de bewoonde wereld.
Groet,
Erik.
Groet,
Erik.
Ik denk niet dat Peter een satelliet telefoon zal meeslepen is in zijn rugbagage
.
Daarbij: kun je met zo'n telefoon ook browsen?
Daarbij: kun je met zo'n telefoon ook browsen?
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SCA hefdak
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SCA hefdak
Dank voor de reacties
Ik heb het idd bij de dealer kunnen vinden
Maar er is nog een o-ring dingetje, en daarmee kon de dealer me niet helpen. Mijn auto is een ajt, en ik ben eigenlijk de acv gewend. Om het Carter van de acv los te halen demonteer je eerst de rechtse aandrijfas. Makkelijk. Bij de ajt moet je "de trompet" los halen van de bak. Deed ik ook, maar op die trompet zit ook een o-ring; de 098321183. Vw maakt die niet meer. Ik kan hem bestellen voor een stuk van mijn arm in Amerika, dan is trump al blij met het inhalen van het handelsoverschot, maar volgende week moet ik met het ding op reis, en moeder de vrouw hangt me als we thuis op een o ringetje moeten zitten wachten
Iemand een suggestie hoe ik daar aan kom?
Ik heb het idd bij de dealer kunnen vinden
Maar er is nog een o-ring dingetje, en daarmee kon de dealer me niet helpen. Mijn auto is een ajt, en ik ben eigenlijk de acv gewend. Om het Carter van de acv los te halen demonteer je eerst de rechtse aandrijfas. Makkelijk. Bij de ajt moet je "de trompet" los halen van de bak. Deed ik ook, maar op die trompet zit ook een o-ring; de 098321183. Vw maakt die niet meer. Ik kan hem bestellen voor een stuk van mijn arm in Amerika, dan is trump al blij met het inhalen van het handelsoverschot, maar volgende week moet ik met het ding op reis, en moeder de vrouw hangt me als we thuis op een o ringetje moeten zitten wachten
Iemand een suggestie hoe ik daar aan kom?
En tijd verprutsen, tjah, is dat niet een beetje wat een mensenleven is? Tijd verprutsen, elk op haar/zijn eigen manier, tot het ophoudt?
Ik weet dat als ik die o-ring niet snel vind, dat het voor mij volgende week al ophoudt... en ik heb nog zoveel tijd in gedachten om te verprutsen
Hier lijkt hij op voorraad te zijn: https://allradbus.com/produkt/dichtsatz ... augdiesel/
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
- krekwakwol
Als je de maat van die o-ring nu eens plaatst hier?longboy schreef: 06 aug 2025, 14:32 Ik weet dat als ik die o-ring niet snel vind, dat het voor mij volgende week al ophoudt... en ik heb nog zoveel tijd in gedachten om te verprutsen
Misschien is het dan sneller opgelost dan je verwacht.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008