Hallo. We zijn lekker op pad met onze camper. Maar op zonnige dagen begint de hoeveelheid warmte die door de voorruit naar binnenkomt wel erg vervelend te worden.
Weet iemand of er voor onze 1999 T4 nog goed IR glas te verkrijgen is? Ik kan met enig zoeken niet direct een antwoord vinden.
Groeten,
Ruurd
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
IR-Glas / Warmtewerende voorruit
IR-Glas / Warmtewerende voorruit
Carthago camper 'Puffin'
T4 2.5 TDI, 1999
T4 2.5 TDI, 1999
- Multivan Generation
- Contacteer:
Re: IR-Glas / Warmtewerende voorruit
7D0 845 099AA blauwe warmtewerende voorruit met zonneband en ingewerkte voorruit antenne
7D0 845 099 T blauwe warmtewerende voorruit met zonneband
Groeten Peter
7D0 845 099 T blauwe warmtewerende voorruit met zonneband
Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Ik heb 1 keer mijn voorruit door zo'n warmtewerende ruit laten vervangen. Ik vond het verschil erg klein moet ik zeggen kwa warmte. Dus verwacht geen wonderen.
En toen die vooruit wegens steenslag moest worden vervangen, kreeg ik van mijn verzekering alleen de waarde van een standaard ruit vergoed. Omdat, aldus de verzekeraar, de bus oorspronkelijk met een standaard ruit de fabriek had verlaten

En toen die vooruit wegens steenslag moest worden vervangen, kreeg ik van mijn verzekering alleen de waarde van een standaard ruit vergoed. Omdat, aldus de verzekeraar, de bus oorspronkelijk met een standaard ruit de fabriek had verlaten
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SCA hefdak
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SCA hefdak
Dank voor de info - jammer. Ik had de hoop dat het een flink verschil zou maken.chv schreef: 12 aug 2025, 00:45 Ik heb 1 keer mijn voorruit door zo'n warmtewerende ruit laten vervangen. Ik vond het verschil erg klein moet ik zeggen kwa warmte. Dus verwacht geen wonderen.
En toen die vooruit wegens steenslag moest worden vervangen, kreeg ik van mijn verzekering alleen de waarde van een standaard ruit vergoed. Omdat, aldus de verzekeraar, de bus oorspronkelijk met een standaard ruit de fabriek had verlaten![]()
![]()
Carthago camper 'Puffin'
T4 2.5 TDI, 1999
T4 2.5 TDI, 1999
- gcSunrader
wij hebben een "winter" buitenhoes aangeschaft. we zijn nog niet in omstandigheden gekomen om te gebruiken maar warmte aan de buitenzijde weren of absorberen Houde het raam wat koeler 
G(een)Roet(jes) Winand
Love to ride Up North in Summer and Winter
Love to ride Up North in Summer and Winter