Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Fietsendrager met lift op een T4 Buscamper

vragen over de T4
Plaats reactie
DirkLammers

Fietsendrager met lift op een T4 Buscamper

Bericht door DirkLammers »

Al eerder schreef ik over mijn T4 probleem met de fietsendrager op de trekhaak. Nu vraag ik of iemand ervaring heeft met het monteren van een fietsendrager met (eventueel elektr.) lift. Kan zo'n ding gemonteerd worden op de achterklep? "Men" zegt "de scharnieren kunnen het gewicht niet aan". Is dat werkelijk zo? Wie kan daar iets over vertellen. Of waar vindt ik informatie over de mogelijkheden van die achterklep.
J vd Pal

Re: Fietsendrager met lift op een T4 Buscamper

Bericht door J vd Pal »

Gewone fietsendrager kan op de achterklep, sterker nog Westfalia leverde fietsendragers voor op de achterklep. Mochten 4 vier fietsen op met een totale massa van 60 kg. De meest stabiele is de zogeheten "Logo" fietsendrager, daar is veel over te vinden op het forum. Ik heb er nog eentje te koop als u interesse heeft.

Een fietsendrager met lift voor op de achterklep heb ik nog nooit gezien. Ik verwacht dat deze constructie te zwaar wordt.
Groeten

Jasper

2002 California Event ACV Reflex Silver
SyncRoon

Bericht door SyncRoon »

DirkLammers schreef: 22 aug 2025, 14:58 Al eerder schreef ik over mijn T4 probleem met de fietsendrager op de trekhaak.
Je hoeft voor hetzelfde 'probleem' geen nieuw bericht aan te maken. Je had gewoon in je vorige bericht verder kunnen vragen. In dat vorige bericht zie ik nergens wat uw probleem met fietsendrager op de trekhaak mag zijn. Dus waarom niet op de trekhaak?
Groet, Ronald
Kire

Bericht door Kire »

Precies! En voor op de trekhaak is een fietsdrager met lift te koop: https://www.bol.com/nl/nl/p/pro-user-fi ... ontent=txl
En zijn nog een paar fietsdragers met lift, maar die zijn voor vaste montage aan de (eventueel versterkte) achterwand van een camper of caravan.

Groet,

Erik.

p.s. https://www.anwb.nl/fiets/accessoires-u ... ger-kiezen
Plaats reactie