Ik heb onder mijn T6 (bij 2017) een 7 polige contactdoos voor de aanhangerstekker
Onder mijn oude T4 zit een 13 polige
Nu heb ik.op aanhanger caravan fietsendrager ook 13 polige stekkers zitten
Ik kan atuurlijk een verloopje ertussen zetten maar zeker bij aanhanger vind ik het wel fijn dat de achteruitrij verlichting werkt.
Is het makkelijk bij een T6 de doos te vervangen voor 13 polige? Of kom ik dan in de knoop met canbus o.i.d.
Heb hier geen ervaring mee dus voor ik er aan begin eerst maar info vergaren
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Trekhaak contact doos
Trekhaak contact doos
met een T6 heb je geen stress
Re: Trekhaak contact doos
Ik ga er van uit dat er dan sowieso een nieuw kabelboompje naar die nieuwe 13-polige stekkerdoos toe moet..?
Volkswagen T4 California, 1997, 2.5 tdi 102 pk.
Volkswagen T6 Wally-van, 2025.
Volkswagen T6 Wally-van, 2025.
Waarom zouden de achteruitzichten niet werken bij een 7 polige stekker?
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SCA hefdak
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SCA hefdak
Aangezien er maar 7 aansluitmogelijkheden zitten in een 7-polige contactdoos en er normaal gesproken geen ruimte is voor een extra verbinding voor de achteruitrijverlichting (op een aanhangwagen).
En in een 13-polige stekker zit een mogelijkheid tot aansluiten van de achteruitrijverlichting (contactpool 8, zit midden boven).
Groet,
Erik
En in een 13-polige stekker zit een mogelijkheid tot aansluiten van de achteruitrijverlichting (contactpool 8, zit midden boven).
Groet,
Erik
Op deze site (en ook op heel veel andere) vind je een duidelijk verzicht van de aansluitschema's van 7- en 13-polige stekkers.
https://www.trailerplus.nl/page/aanslui ... erlichting
Voor achteruitrijlichten op de aanhanger heb je inderdaad een 13-polige stekker nodig.
Het zou mij niet verbazen als je T6 al is voorbereid voor een 13-polige aansluiting. Dat er nu een 7-polige op zit kan ook komen omdat deze vaak meegeleverd worden bij een trekhaak.
https://www.trailerplus.nl/page/aanslui ... erlichting
Voor achteruitrijlichten op de aanhanger heb je inderdaad een 13-polige stekker nodig.
Het zou mij niet verbazen als je T6 al is voorbereid voor een 13-polige aansluiting. Dat er nu een 7-polige op zit kan ook komen omdat deze vaak meegeleverd worden bij een trekhaak.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
- Multivan Generation
- Contacteer:
Het zou mij eerlijk gezegd wel verbazen als dat al wel is voorbereid. Sinds de T5 is er af-fabriek niets meer voorbereid als het niet besteld is. Gewichtsbesparing in verband met verbruik en emissies en kostenbesparing.
Je kabelboom naar binnen even volgen vanaf het 7 polige stopcontact. Loopt hij achteraan naar binnen en is hij aangesloten bij de D-stijl, dan heeft een vorige eigenaar de juiste optie aangevinkt bij de bestelling.
Loopt de kabelboom onder de auto door naar voor, en gaat die bijvoorbeeld ter hoogte van de voorstoel naar binnen? Dan is er af-fabriek niets voorbereid en kost het je een nieuwe kabel boom en wellicht ook een ander stuur apparaat.
Groeten en succes
Peter
Je kabelboom naar binnen even volgen vanaf het 7 polige stopcontact. Loopt hij achteraan naar binnen en is hij aangesloten bij de D-stijl, dan heeft een vorige eigenaar de juiste optie aangevinkt bij de bestelling.
Loopt de kabelboom onder de auto door naar voor, en gaat die bijvoorbeeld ter hoogte van de voorstoel naar binnen? Dan is er af-fabriek niets voorbereid en kost het je een nieuwe kabel boom en wellicht ook een ander stuur apparaat.
Groeten en succes
Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Aftermarket voertujg specifieke kabelbonen sluit je ook gewoon aan in de D stijl tussen de plug van je kabelboom en die van je achterlicht. Je takt dan gewoon af. Bij mijn T5 dan
Maar bij de T6 niet zo te zien. Handleidingen voor voertuigspecifieke sets geven aan alles naar voren inbouwen en aansluiten.....
https://www.rameder.nl/trail-tec-elektr ... 351-1.html
Maar bij de T6 niet zo te zien. Handleidingen voor voertuigspecifieke sets geven aan alles naar voren inbouwen en aansluiten.....
https://www.rameder.nl/trail-tec-elektr ... 351-1.html
Groet, Ronald