Op de camping in Frankrijk kregen wij "pech" met de T5 camper: we stonden buiten de auto, de auto was op slot en de sleutel lag op het dashboard (ik kan het uitleggen...). We hebben ANWB europadekking dus de ANWB gebeld. Ik gaf het kenteken door en kreeg toen als antwoord: "ik zie dat u een camper heeft en geen dekking heeft voor camperhulp in het buitenland. Ik breng nog in dat we steeds zijn geholpen (vorig jaar nog, weliswaar in nederland) maar kreeg als reactie: ja we hebben de voorwaarden dit jaar aangescherpt en voor hulp in het buitenland moet je nu een campertoeslag betalen. Dat kon niet nu worden afgesloten dus einde verhaal... Probleem is natuurlijk dat de wegenwachtabonnementen op naam staan en niet voertuiggebonden zijn. En dus is er ook geen persoonlijke benadering geweest over deze wijziging. Daar sta je dan als trouw wegenwachtlid sinds 1993...
Gelukkig hebben we ook een NKC camperverzekering en die bood uitkomst (en niet voor het eerst): binnen een uur had een ingeschakelde garagist met een setje lopers de deur weer open en konden we verder.
Dus: let op dat je de camperoptie hebt voor je vw camperbusje als je voor pechhulp afhankelijk bent van de Europadekking vd Anwb.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Let op ANWB campertoeslag bij pech in buitenland
Let op ANWB campertoeslag bij pech in buitenland
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >500.000km
Citroen CX turbo2 1986
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >500.000km
Citroen CX turbo2 1986
Re: Let op ANWB campertoeslag bij pech in buitenland
Dat geld ook voor je caravan of aanhanger of auto met daktent (!) en zakelijk dat je een ander abonnement of extra supplement moet hebben. Ik heb in het begin van die wijzigingen elke keer discussie gehad of de hulp particulier of zakelijk (zzp) was. De bus was prive en reed ik zakelijk op km vergoeding. Zakelijk ANWB maakt het niet uit wie er rijd. Dit staat op kentekenen en niet op naam. Ondanks dat ben ik toch elke keer geholpen.
Groet, Ronald
- Multivan Generation
- Contacteer:
goede tip en reminder freek 
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Wij kwamen vaak nog wel weg met een discussie over of het over een ‘auto’probleem ging (start niet, lekke band) of een ‘camper’probleem (huishoudbatterij laat niet, dieselkachel kapot, dat soort dingen), maar de laatste keer (paar jaar terug met een ‘auto’probleem in Schotland) lukte dat niet meer: de Wegenwachtservice was onverbiddelijk.
Reden voor ons om na meer dan 30 jaar het Wegenwachtabonnement op te zeggen.
Reden voor ons om na meer dan 30 jaar het Wegenwachtabonnement op te zeggen.
Met vriendelijke groet,
Bart & Marga
T5 California 2.5 TDI 4Motion 01-2008, VB luchtvering, MT zonnepaneel
Bart & Marga
T5 California 2.5 TDI 4Motion 01-2008, VB luchtvering, MT zonnepaneel