Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T3 met nieuwe apk door rdw

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus.Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Camino

T3 met nieuwe apk door rdw

Bericht door Camino »

Ben de trotse bezitter van t3 en nieuw op dit forum. Heb hem vorige week aangeschaft een zg kastenwagen. Een t3 met verhoogd dak en hoge zijdeur. Van 84 dus belastingvrij. Ik was in de veronderstelling dat een keuring door het rdw toch enige garantie voor de staat zou zijn, niet dus de vloer van het cabinedeel was een grote gatenkaas. Nu heb ik een perfecte hobbylasser dus daar kom ik wel uit.
Er ligt een 1900benzinemotor in op gas. Nu wil ik de tank graag op een andere plek, liefst ergens onder de auto eventueel in de vorm van 2x een ringtank.is er iemand die hier ervaring mee heeft, en mag dat zomaar.
De demper van de uitlaat is lek en ik heb een nieuwe demper, of de pijpen vanaf het spruitstuk dan ook vernieuwd moeten worden weet ik niet.
Groet Sees
SyncRoon

Re: T3 met nieuwe apk door rdw

Bericht door SyncRoon »

Welkom, wanneer je vloer al een gatenkaas is dan schept dat niet veel hoop dat het voor de rest mee gaat vallen. 90% van de roest bij een T3 zit van binnenuit, dat wat je ziet aan de buitenkant is dus maar een fractie van wat je kan aantreffen....

Bij hoog dak is de dakgoot een kwetsbaar deel. Als je daar roest onder de kit hebt kan je hoogdak zelfs bijna 'los' op de bus staan. Verder roest achter je raamrubber(s) is veelal nieuwe sponningen inlassen. Dan de nadenroest en dorpels etc. Komt allemaal van binnenuit.

Wat LPG betreft als dit al op kenteken staat kan je wel wat aanpassen. twee tanks kan maar opletten dat als je die aansluit dat ze eigenlijk altijd parallel staan. Wil je ze echt afzonderlijk kunnen gebruiken moet je ze van een apart ventiel voorzien in de leiding naar de verdamper. Anders hevelt je ene tank terug in de andere tank. Je kan maar 1 ringtank plaatsen onder de neus waar normaal je reservewiel zit. Ik had daar een 55L. Enige waar je op moet letten is dat je voldoende afstand tot het wegdek hebt en dat je aan de APK eisen voldoet o.a. roestbescherming en montage etc. Ik had naast de ringtank een ø 20 cm tank van 24 liter in de lengte tussen de wielen. Als je geen watertanks onder de bus hebt kan je daar dus ook 2 tanks L/R kwijt.

voorbeeld; https://www.gaskutsche.de/lpg_schwabinger.php

regels; https://lpg-handboek.rdw.nl/
Groet, Ronald
Camino

Re: T3 met nieuwe apk door rdw

Bericht door Camino »

Bedankt voor de info, mijn lasser heeft er wel enige strubbelingen mee gehad, omdat het bestaande plaatwerk verzinkt was maar alles is inmiddels dicht en in de epoxy gezet. Langs de ramen en dak niets van roest of gebobbeld lakwerk ,ook de rest van de bodem zonder diepe roest. Hij is van 84, dus ws een van de eerste met verzinkte carrosserie.
Groet Sees
Plaats reactie