Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Roetfilter

vragen over de T5
Plaats reactie
eduard
Berichten: 44
Lid geworden op: 04 feb 2007, 12:53

Roetfilter

Bericht door eduard »

Na 2 maanden (!!) en het verkeerde roetfilter is er nu een afspraak dat 3 okt er een goed (?)roetfilter wordt geplaatst onder mijn T5 130 pk van 2004.
Gratis dat wel..........
Er is al veel over gepraat en gepraat maar hoe zit het nu echt?

garantie? dealer zegt de normale 2 jaar.
ervaringen? geen probleem als die dicht gaat gaan er twee klepjes open waardoor de uitlaatgassen ongehinderd de "pijp"uitgaan.
Wat is wijs te doen; mijn broer rijdt een caddy van 2005 en hem werd afgeraden een roetfilter te monteren door de VW expert.
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Bericht door vaniac »

De roetfilters die achteraf worden ingebouwd, regenereren voortdurend, mits de temperatuur van het roetfilter hoog genoeg is. Als je regelmatig op de autoweg en 80 km-wegen rijdt is de temperatuur hoog genoeg en wordt het filter "schoongebrand". Wanneer je hoofdzakelijk stadsverkeer hebt, raakt het filter na verloop van tijd verstopt en moet de dealer het filter schoonbranden.
Het brandstofverbruik blijft hetzelfde en ook de prestaties van de auto gaan niet achteruit, dit in tegenstelling tot de gesloten filtersystemen af fabriek!!!
nico 42
Berichten: 51
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:10

Bericht door nico 42 »

ik stuur hem op naar den haag heb hem, er ook onder laten zetten maar ze krijgen hem terug hoger verbruik en minder trekkracht + meer acceins dus allemaal je roet filter terug sturen naar den haag messchien worden ze dan is wakker de dieven
Plaats reactie