Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Bestelbusjes groot gevaar op de weg!!!

vragen over de T4
Gebruikersavatar
henkru
Berichten: 1686
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:53
Locatie: Volendam
Contacteer:

Bestelbusjes groot gevaar op de weg!!!

Bericht door henkru »

Bestelbusjes groot gevaar op de weg. Telegraaf.

door Harrie Nijen Twilhaar



AMSTERDAM, woensdag
Eigenaren van bestelbusjes zorgen op snelwegen en binnen de bebouwde kom voor levensgevaarlijke capriolen.
Bestuurders maken zich schuldig aan racepartijen, bumperkleven en rondrijden met niet vastgezette lading.
In Rotterdam deelde de verkeerspolitie afgelopen twee maanden voor dergelijke overtredingen 145 bekeuringen uit, nadat er gericht gesurveilleerd werd op bestelbusjes van o.a. bouwvakkers, installatiebedrijven en koeriersdiensten. De bonnenregen leverde ruim 12.000 euro op.
Het ministerie van Verkeer en Waterstaat onderzoekt momenteel of er verplichte snelheidsbegrenzers in bestelbusjes moeten komen. Snelheidsbeperking is onderdeel van een convenant dat oud-verkeersminister Karla Peijs in 2005 heeft ondertekend met verladersorganisatie EVO, Transport en Logistiek Nederland en Koninklijk Vervoer Nederland. De proef wordt begin volgend jaar afgerond.
De bestelbusactie in Rotterdam werd opgestart nadat er bij de regiopolitie steeds meer klachten binnenkwamen van hinderlijk en asociaal gedrag. ,,We werden niet alleen getipt door burgers die zich ergerden aan het rijgedrag, ook signaleerden we zelf dat er het nodige mis was met de bestelbusjes”, aldus politiezegsvrouw Yvette van den Heerik.

De Vereniging van Nederlandse Autoleasemaatschappijen (VNA) constateert dat veel geleasde bestelbusjes vaak geen vaste berijder hebben. ,,Daarom kunnen ze zich anoniem verschuilen achter het stuur. Wij adviseren werkgevers om een adequate rittenregistratie bij te houden”, zegt VNA-directeur Renate Hemerik. ,,Soms wordt er een pool van werkbusjes gebruikt, dan is het handig als baas om te weten wie er achter het stuur zit.”
Verladersorganisatie EVO vindt het vertekend dat bestelbusjeschauffeurs vanwege het onderzoek in Rotterdam nu de zwartepiet krijgen toegespeeld. De afgelopen jaren blijkt dat bestelautochauffeurs naar verhouding precies evenveel bekeurd worden als anderen voor te hard rijden.
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw.
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Bericht door Egbert&Manon »

Er is toch niets mis met "vlot" doorrijden :knipoog

Ze moeten de Vutters/AOWers/....enz aanpakken voor A-sociaal traaaag rijden :politie

Groetjes Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Gebruikersavatar
rob80
Berichten: 276
Lid geworden op: 17 aug 2007, 17:20
Locatie: Maasland
Contacteer:

Bericht door rob80 »

hmm.. dat gaan we toch niet echt beleven? Ik pleit dan ook voor een begrenzer in klpd auto's zolang ze niet echt op weg zijn naar iets dringends.. want die gasten rijden echt altijd als een idioot (bumperkleven, te hard..). Als ik die zo hard voorbij zie scheuren zonder signalen, dan ga ik vrolijk ook wat harder rijden. De politie geeft je immers het voorbeeld toch?

bovendien rijden lease rijders meestal harder dan normale rijders...
Gebruikersavatar
Tinus
Berichten: 1247
Lid geworden op: 12 mar 2007, 21:10
Locatie: Onder Drenthe ;o)

Bericht door Tinus »

:bifun :bifun :bifun GEVAAR!!! :bifun :bifun :bifun
T4 California Event 2.5TDI 2002
Gebruikersavatar
Gretschi
Berichten: 1395
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Westfriesland omg.Hoorn

Bericht door Gretschi »

En al die vele andere personen auto's, in een bus heb je overzicht en wat je dan allemaal ziet gebeuren????
Gebruikersavatar
Vinnie
Berichten: 703
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:22
Locatie: Westfriesland

Bericht door Vinnie »

ik rij ook in een lease bus.
eventuele bekeuringen zijn ook voor mijzelf.
maakt toch niet uit of je koopt of leased? :groteogen
Kijk niet achterom, daar heb je spiegels voor!
Gebruikersavatar
keescv
Berichten: 472
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:50
Locatie: anna paulowna

Bericht door keescv »

ik rij ook een lease van de baas en moest laatst toch echt even 30 euro inleveren omdat ik te hard had gereden.
bertje
Berichten: 67
Lid geworden op: 15 jan 2007, 11:00

Bericht door bertje »

:gekte gaat gelukkig om bestelbusjes geregistreerd op bedrijven :happy kunnen wij als priverijders ook eens een keer lachen :bifun /geen grijskenteken meer/ geen registratie :klappen
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33840
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Ik ga tegenwoordig ook op pad naar klanten,
maar ik ga daar echt niet harder voor rijden hoor...

Lekker relaxed op cruise control met een vaartje van 110 km/u.
Maar het uitzicht ik wel minder als in mijn bus..
Ik zit zowat met mijn reet op de grond...


Maar wel superzuinig en zeer weinig uitstoot :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
erikt4
Berichten: 204
Lid geworden op: 05 mei 2007, 23:12
Locatie: maarssen

Bericht door erikt4 »

zo moeten die klojos is aanpakken die altijd vlak voor je schieten omdat ze te beroerd zijn om achter een bus in te voegen.
erik
van alles wat ik in mijn leven ben kwijtgeraakt,mis ik mijn verstand het meest
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Bericht door hendrikus »

moet wel zeggen dat ik niet echt gecharmeerd ben van die ''bouwvakkers '' bussen die s'middags allemaal zo snel mogenlijk naar huis willen. Inhalen waar het net niet kan, omdat de bus niet snel genoeg is eigenlijks. Zijn veelal bouwvakkers en straten makers die dit goed kunnen ( naar mijn mening ).

Maar om nu alle bussen een snelheids begrenzer te verplichten is ook wel wat. Pak je dus ook eventuele gehandicapten mee
T4 2.5TDI 88pk 1999
Gebruikersavatar
keescv
Berichten: 472
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:50
Locatie: anna paulowna

Bericht door keescv »

hendrikus schreef:moet wel zeggen dat ik niet echt gecharmeerd ben van die ''bouwvakkers '' bussen die s'middags allemaal zo snel mogenlijk naar huis willen. Inhalen waar het net niet kan, omdat de bus niet snel genoeg is eigenlijks. Zijn veelal bouwvakkers en straten makers die dit goed kunnen ( naar mijn mening ).

Maar om nu alle bussen een snelheids begrenzer te verplichten is ook wel wat. Pak je dus ook eventuele gehandicapten mee
mmm ik ben wel geen bouwvakker ,mare doe jij nooit iets stouts in het verkeer.

heilige boontjes zijn er helaas niet in de wereld
Fred-15
Berichten: 1183
Lid geworden op: 13 jan 2007, 13:25
Locatie: Almere 0612039470

Bericht door Fred-15 »

Hoi.

Ik denk dat de particulier die met een bestel auto rijd er van
verschoont blijft, het gaat dacht ik alleen maar om bedrijfs auto's
die op naam staan van bedrijven.

Bij ons in het bedrijf hebben we zo'n 600 auto's deze zijn allen voorzien
van een black box en worden elke dag gecontroleerd op ongeregeld
heden heb je te hard of raar gereden dan krijg je van de baas een
waarschuwing 70 = 70 , 80 = 80 en de top = max 100 de prent die je
gezien of ongezien hebt gekregen mag je dus zelf betalen.

Dit systeem moeten ze verplicht invoeren voor alle bedrijven ,
maar ja de vracht wagens mogen ook niet sneller dan 80 Kmh
en die rijden ook bijna allemaal veel te snel meer dan 95 Kmh
terwijl deze ook voor zien zijn van een box ?
en daar doen ze nagenoeg niets aan als jij met 120 langs een flitspaal
rijd waar je maar 100 mag dan heb je wel de prent maar de meneer de
trucker gaat er met 100 / 105 langs en die krijgt niets.
Daar moeten ze ook is wat aan gaan doen.
wie het onkruid in zijn eigen tuintje wied ziet de rotzooi bij zijn buurman niet
Pamol
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 mei 2007, 23:12
Locatie: Capelle a/d IJssel

Bericht door Pamol »

Verbeter de wereld en begin vooral bij een ander, dat is het eerste wat mij te binnen schiet bij het lezen van deze verhalen over slecht rijdende A.O.W ers en vutter s om maar te zwijgen over die asociaale bouwvakkers en straat makers , iedereen heeft het gedaan maar zelf rijden ze altijd even netjes en vooral ZEER goed!! Ik vind het om kots misselijk van te worden . groeten van Pamol
Gebruikersavatar
maartent5
Berichten: 262
Lid geworden op: 17 mar 2007, 16:16

Bericht door maartent5 »

En iedereen vind natuurlijk van zichzelf dattie een goede chauffeur is :bonk

En als je een beetje rondkijkt zie je maar bitter weinig mensen die rijden zoals het echt moet (en staat beschreven in het wetboek).......
Plaats reactie