Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Bedrijfsauto opnieuw kop van jut

vragen over de T4
Plaats reactie
Jan M
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mar 2007, 10:52

Bedrijfsauto opnieuw kop van jut

Bericht door Jan M »

Kwam onderstaand bericht vandaag tegen op de EVO-site.
Worden we weer gepakt door de overheid?!?!

Bedrijfsauto opnieuw kop van jut
Het kabinet heeft een nieuwe manier bedacht om de bedrijfsauto zwaarder te belasten: de komende vijf jaar gaat de motorrijtuigenbelasting voor bestel- en vrachtauto's elk jaar omhoog. EVO, TLN en KNV hebben hierover een brandbrief gestuurd aan de fractievoorzitters van de Tweede Kamer.
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Bedrijfsauto opnieuw kop van jut

Bericht door frank884 »

Jan M schreef:Kwam onderstaand bericht vandaag tegen op de EVO-site.
Worden we weer gepakt door de overheid?!?!

Bedrijfsauto opnieuw kop van jut
Het kabinet heeft een nieuwe manier bedacht om de bedrijfsauto zwaarder te belasten: de komende vijf jaar gaat de motorrijtuigenbelasting voor bestel- en vrachtauto's elk jaar omhoog. EVO, TLN en KNV hebben hierover een brandbrief gestuurd aan de fractievoorzitters van de Tweede Kamer.
Dat ze maar mooi hetzelfde betalen als particulieren !!!
ze rijden op de zelfde weg en ook met dezelfde auto,
en vaak nog 3 tot 4x zoveel kilometers per jaar.
kan het gemiddelde bedrag wat omlaag als hun ook de bijdrage leveren die ze
horen te leveren, en betalen de particulieren wat minder!!.
Ed V.

Bericht door Ed V. »

Bedankt Frank ... ik rij op die weg om m,n brood te verdienen en jij ? je bent nog zuur omdat je geen voordeel meer hebt waarschijnlijk.
Ach ik moet het weer doorrekenen naar m,n klant dus uiteindelijk betaald de particulier het weer aan de ondernemers terug :lach
Jimbo
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 jan 2007, 23:55

Bericht door Jimbo »

Ik vind het niet erg dat ik meer zou moeten betalen, eigenlijk slaat het grijze verhaal ook nergens op. Het is om de ondernemer tegemoet te komen maar of die zzp'er nu waker ligt van die paar euro wegenbelasting meer. Anders is het met de bpm die terug te vorderen is. Dat is een heleboel. Dat is ook precies de reden waarom ik maar blijf wachten met het aanschaffen van een andere bus. Straks heb ik hem net gaat het grijze kenteken weg, kan ik het schot er weer uitslopen en een restand bpm betalen :muur blijf maar twijfelen.
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Bericht door frank884 »

Ed V. schreef:Bedankt Frank ... ik rij op die weg om m,n brood te verdienen en jij ? je bent nog zuur omdat je geen voordeel meer hebt waarschijnlijk.
Ach ik moet het weer doorrekenen naar m,n klant dus uiteindelijk betaald de particulier het weer aan de ondernemers terug :lach
Ik rijdt ook op de weg om mijn brood te verdienen, maar dan in een vrachtwagen.....
(en als je het toch aan je klant kunt doorberekenen dan is het voor de ondernemer toch geen probleem!!)

Het feit dat als het zelfde busje over dezelfde weg rijdt, diegene die toevallig
een bedrijf of maar voor 10% bedrijfsmatig gebruikt daar veel minder voor hoeft te betalen als diegene die toevallig een gezin heeft wat niet in een golfje past, dat is niet terecht, ==gelijk product gelijke prijs==.
(laat ik nog in het midden dat ik 20.000/jaar rijdt, waarvan maar 14000 in dit land) en een ondernemer doorgaans veel en veel meer.
Heb ik het ook nog niet over het bpm voordeel, en de btw teruggave, wat
de "ondernemers"ook nog als voordeel hebben, tov
de andere weggebruikers.
Plaats reactie