Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

fietsen vervoeren IN de laadruimte

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Curtiss
Berichten: 46
Lid geworden op: 15 mei 2007, 08:15
Locatie: Drachten

fietsen vervoeren IN de laadruimte

Bericht door Curtiss »

Hi allen,

Wie heeft er een tip (foto's/ideeen) vwb het vervoeren van fietsen in de laadruimte. Ik sjor ze steeds dwars voorin (tegen de scheidingwand) vast aan de standers van de rolgordels maar dat ziet er niet erg elegant uit.

Het is een LWB, wellicht iemand die een idee heeft? Ik dacht zelf aan een carrybike drager (disseltype) op een plank die ik tussen de wielkasten vastklem oid?

Alle info is welkom

grtn, GERT - Drachten[/b]
Gebruikersavatar
J@n de fruitman
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:23
Locatie: Vijfheerenlanden
Contacteer:

Fietsen vervoeren in de laadruimte.

Bericht door J@n de fruitman »

De fietsen maak ik altijd vast met een spanband achter de 2 profielen waar de lat om lat betimmering aan is vast gemaakt. De spanband doe ik om de stuurpen en onderlangs de zadelpen schuin naar boven naar de profielen van de lat om lat betimmering. Met één spanband zet ik dus twee fietsen vast. Het lukt zo om vier fietsen mee te nemen.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

tip: let erop dat je geen deuken van binnenuit in het plaatwerk maakt.. :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
olle griese
Berichten: 1489
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:00

Bericht door olle griese »

Ik flikker ze altijd zo achterin.
Als ze op de grond liggen kunnen ze ook niet vallen.



Oja, ik zoek nog een paar knappe fietsen, die van ons beginnen wat minder te worden :bifun :bifun
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

@ Olle,
ik heb nog wel wat voor je staan :knipoog
Stuur me maar effe een mailtje....
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
olle griese
Berichten: 1489
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:00

Bericht door olle griese »

Multivan Generation schreef:@ Olle,
ik heb nog wel wat voor je staan :knipoog
Stuur me maar effe een mailtje....
Doe de bonus er maar bij dan sta ik komend weekend bij je op de stoep. :gekte
Die fietsen hebben niet erg veel haast hoor, heb dit jaar nog niet gefietst, vorig jaar wel 1 keer.............. geloof ik :bonk
Gebruikersavatar
Curtiss
Berichten: 46
Lid geworden op: 15 mei 2007, 08:15
Locatie: Drachten

Bericht door Curtiss »

olle griese schreef:Ik flikker ze altijd zo achterin.
Als ze op de grond liggen kunnen ze ook niet vallen.



Oja, ik zoek nog een paar knappe fietsen, die van ons beginnen wat minder te worden :bifun :bifun
Is dat ook de reden dat je een paar andere zoekt? Als je ze er zo in 'flikt' dan hebben ze ook wel te lijden, toch? Affijn, ik denk nog na over een oplossing, ik heb ook al iets gevonden in de tips over het vastsjorren in de laadruimte, heeft iemsnd nog van die rail liggen? Of iets vergelijkbaars?

cheers, GERT
Gebruikersavatar
Lotus 770
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:21
Locatie: Dokkum

Bericht door Lotus 770 »

hallo,

ik heb 2 kist handvatten bij de G..A gekocht en die heb ik vast gemaakt aan de verstevigingsbalk in de laadruimte met zelf tappers (niet te lang natuurlijk)
daar tussen een span bandje daarmee zet ik de zadel pen vast en klaar is klara (wilco) :jumpklap :jumpklap
:T44EVER

Groeten

Wilco
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Pas op dat je stuur en je pedalen geen deuken achterlaten in de zijkant van de carosserie :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Lotus 770
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:21
Locatie: Dokkum

Bericht door Lotus 770 »

valt wel mee de zijkant is betimmerd met triplex :happy :happy
:T44EVER

Groeten

Wilco
Gebruikersavatar
Curtiss
Berichten: 46
Lid geworden op: 15 mei 2007, 08:15
Locatie: Drachten

Bericht door Curtiss »

Ja, die van ons is ook door een interieurbouwer uit Velsen bekleed (zie ik aan de sticker) met triplex

Ik zag in de tips dat iemand sjorrail uit de lichtvaart had gebruikt, heeft iemand nog zoiets liggen wat ik kan overnemen?

cheers GERT
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

in vrachtauto's zitten ook vaak van die rails waar dan van die buizen ingeklemd worden om dozen tegen omvallen te behoeden.... bel eens met een carrosseriebouwer (en schrik) wat die dingen moeten kosten? misschien is het best betaalbaar....

Plank multiplex op de vloer met u-profiel waar band van fiets in past, zo ver mogelijk uit elkaar sjorogen op de plaat schroeven en met spanbanden de fiets rechtop houden in het u-profiel?

Of een fietsdrager voor op het dak monteren op een plaat multiplex die je dan in de auto op de vloer legt....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Curtiss
Berichten: 46
Lid geworden op: 15 mei 2007, 08:15
Locatie: Drachten

Bericht door Curtiss »

@Roger B.: Aan zoiets zit ik ook te denken, mocht ik iets fabriceren dan publiceer ik het hier tzt

Bedankt allen zover
GERT
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

die foto van dat kite-trike-je..... is dat in de buurt van Eijsden zuid limburg??


Die rails zijn inderddaad van een zeilboot...waar bij jou het oog zit hoort een katrolletje voor de fokschoot
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
m.c van den berg
Berichten: 1453
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
Locatie: Beesd

Bericht door m.c van den berg »

heb zelf een telescoopbuis van de ene kant naar de ander kant .
zitten twee schoeven met rubberdop gemonteerd waar de holle buis overheenschuift. aan die telescoopbuis heb ik 2 pinnen demonteerd{waar je gereedschap aan de muur hang} waar de stang {van het zaaldel in zit} in valt.
dus de fietsen vallen niet om ,en even een touwtje er bij vast maken anders als je op trek gaan de fietsen naar achter en missen ze de steunen .
en blijven mooi rechtop staan. kan je nog lading mee nemen ook
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
Plaats reactie