Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 gestolen

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Henk-1
Site Admin
Berichten: 4458
Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

T4 gestolen

Bericht door Henk-1 »

:alarm :alarm :politie

weer een T4 gestolen http://www.weetjewel.com/gestolen.htm

:gif :gif :gif
Groetjes webmaster Henk-1 :wjwnl VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
Gebruikersavatar
Henk Peter 856
Berichten: 777
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:04
Locatie: Nunspeet

Bericht door Henk Peter 856 »

Hoi Henk,heb het gelezen.

Ik heb gelijk kenteken en telefoonnummer opgeschreven, zodat ik het in de gaten kan houden. Vandaag op en neer van Nunspeet naar Utrecht,helaas niet gezien, best een opvallende auto , zeker de velgen maar kunnen al verwisseld zijn voor standaard velgen.
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

Daar zakt je broek toch vanaf zeg, mooie bus, ben je net klaar, hopla, weg bus, zonde. Ik hoop dat je goed verzekerd bent. ( zal alleen niet de gehele schade dekken, want de emotionele schade is onbetaalbaar)

René
Gebruikersavatar
DaSchelle
Berichten: 36
Lid geworden op: 08 mei 2007, 12:20

Bericht door DaSchelle »

Mijne is 2 weken geleden net niet gestolen.
Stond geparkeerd tov hotel waar we verbleven.
Vermoedelijk heeft het alarm ze afgeschrikt. Maar wisten blijkbaar wel waar ze mee bezig waren.

Weet niet of ik het nu moet posten ter waarschuwing want kan evengoed als handleiding gebruikt worden :bonk

Via het linker lampje van de nummerplaat verlichting kan je intern via een mooie ronde opening in het plaatwerk tot aan het klepje om de koffer van binnenuit te openen!! :alarm
Met een voorgevormde staaf heb je de klep zo open. Met een inbussleutel kom je er net niet.
Heb het zelf getest en inderdaad, in 30 seconden zit je in de bus...

Ik heb geen centrale vergrendeling op mijn achterklep, deze is altijd op slot
(halve inhoud valt er toch telkens uit als ik de klep gebruik...) :nuts

Weet nu niet of het bij elke uitvoering hetzelfde is, maar best ff nakijken en 'gaatje' dichten. Laat ook ff weten of jullie bussen hetzelfde 'gaatje' hebben of waarvoor dit normaal gebruikt wordt.
iIk vermoed centrale vergrendeling?
Bij mij gaat het in alle gavel dicht.

Foto's volgen nog ter verduidelijking, nog ff wachten, bus staat nog bij carrossier, hebben ook schroevendraaier door m'n deur geramd en halve deurklink eruit gesleurd. :huilen

Maar bus stond er nog, en al even belangerijk, m'n surfspullen ea lagen er nog in! :happy


Grtz
Gebruikersavatar
Franck846
Berichten: 1517
Lid geworden op: 15 jan 2007, 17:30
Locatie: Oosthuizen
Contacteer:

Bericht door Franck846 »

Getver,inderdaad een mooie bus,als je goed vezekerd bent kan je beter hopen dat hij niet terug komt,klinkt raar maar die !@$$%%idoten die hem stelen zullen er niet echt zachtzinnig mee om gaan,daardoor kan je met hoop schade kan worden opgescheept.
Da schelle,zou je foto's kunnen maken hoe je dat doet?kunnen wij misschien veel van leren,ikzelf ben nogal a-technisch als het om inbreken gaat :politie
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

ik vind een inbraak handleiding hier niet echt wat je noemt verstandig........

mij wil niemand vertellen hoe ik mijn haperende immobilizer kan deactiveren, maar uitgebreid vertellen hoe je een T4 openmaakt mag wel?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Bericht door Pascal-141 »

Roger B. schreef:ik vind een inbraak handleiding hier niet echt wat je noemt verstandig........

mij wil niemand vertellen hoe ik mijn haperende immobilizer kan deactiveren, maar uitgebreid vertellen hoe je een T4 openmaakt mag wel?
Daar ga ik volledig met je akkoord !

Zoiets kun je beter via mail of zo doen ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
francisco
Berichten: 819
Lid geworden op: 14 jan 2007, 19:59
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Bericht door francisco »

mooi klote!. ik hoop het beste voor ej sterkte
Campert4
Berichten: 38
Lid geworden op: 27 jun 2007, 08:10

Bericht door Campert4 »

Jongens, even rustig aan........

De genoemde methode is al jaren bekend en wordt veel gebruikt door
onze ooster buren.........

Er zijn zat auto's en modellen waar je nog sneller in kunt komen, bv
de oudere modellen VW golf (5 seconden) of peugeot (ook 5 seconden)
als ze je auto willen jatten lukt hun dat toch wel, is het die van jou niet
dan is het wel die van een ander. Deze mensen weten precies waar ze
meebezig zijn en jatten op bestelling.........

De T4 de recentelijk is gejat is "onverkoopbaar" in Nederland (of je moet
hem in onderdelen verkopen) deze gaat lekker naar het buitenland.......
En waarschijnlijk rijdt hij daar zo rond in dezelfde staat, deze landen trekken
zich niks aan van een andermans bezit en ELLENDE.........
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

Campert4 schreef:Jongens, even rustig aan.................
Ja, zal ik aan denken als jij een keer komt vertellen dat je bus is leeggehaald, of voor joyriding gejat is (omdat ie zo makkelijk open bleek te gaan, zo hadden de vandalistjes op internet gelezen)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Fred-15
Berichten: 1183
Lid geworden op: 13 jan 2007, 13:25
Locatie: Almere 0612039470

Bericht door Fred-15 »

Roger B. schreef:
Campert4 schreef:Jongens, even rustig aan.................
Ja, zal ik aan denken als jij een keer komt vertellen dat je bus is leeggehaald, of voor joyriding gejat is (omdat ie zo makkelijk open bleek te gaan, zo hadden de vandalistjes op internet gelezen)
Ja ja mannen.

Je kan het natuurlijk op allerlij manieren opvatten , ik denk dat het verhaal
over hoe snel is je T4 weg een aandeel kan zijn om te zorgen dat je zelf je T4/5 wat minder snel kan laten open maken tegen de dieven , b.v.b het gat achter het kenteken plaat te gaan dicht maken ? ik zie dit als een bruikbare tip om wat aan de inbraak preventie te doen van je T4/5 i.p.v. het dievengilde te helpen.
Alle opties om zo snel mogelijk een auto te stelen kan je gebruiken de dief
lukt het dan niet meer om je bus te stelen om dat wij hier de gaten dichten voor hun.
Dus ik zie het als een optie om de dief voor te zijn.
wie het onkruid in zijn eigen tuintje wied ziet de rotzooi bij zijn buurman niet
Gebruikersavatar
m.c van den berg
Berichten: 1453
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
Locatie: Beesd

Bericht door m.c van den berg »

hallo jongens heb toch nog een vraag hier over.

Dat gat is dat ook van toepassing op bus met deuren of alleen achterklep.
Is voor mij onduidelijk.

gaarne jullie medewekening :klappen

veel sterkte van wie de bus is gestolen, en zeker sterkte in je portomonee. kos weer €,'s
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
Gebruikersavatar
Henk Peter 856
Berichten: 777
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:04
Locatie: Nunspeet

Bericht door Henk Peter 856 »

Hoi, een dief is volgens mij niet te stuiten. Je kunt preventief een alarm erop zetten om af te schrikken, volgens mij helpt dat ook niet altijd.
Even snel op een auto ambulance zetten en er zo mee wegrijden wordt volgens mij veel toegepast.

Grenscontrole lijkt mij een goed middel om dieven af te schrikken.
Gebruikersavatar
annoyingthing
Berichten: 366
Lid geworden op: 17 jan 2007, 09:19
Locatie: Voorne-Putten ZH

Bericht door annoyingthing »

Gisteren in de polder hier bij Hellevoetsluis een schitterende zilvere T4 zien staan met een pools kenteken erop...vandaag kijken we hier is er weer 1 gestolen...dus als een speer terug gereden en gekeken of die er nog stond...nada dus.

Bij navraag aan de boer daar blijk die wagen daar al 2 weken te staan ..dus dat was niet de gestolen T4 helaas.

Enne da schelle...ben toch wel blij dat je deze tip geplaatst hebt morgen gelijk dat gat afdichten :groteogen

We blijven opletten maare vrezen met vrezen :huilen

Grtz Eric & Jeannette
Fred-15
Berichten: 1183
Lid geworden op: 13 jan 2007, 13:25
Locatie: Almere 0612039470

Bericht door Fred-15 »

Henk Peter 856 schreef:Hoi, een dief is volgens mij niet te stuiten. Je kunt preventief een alarm erop zetten om af te schrikken, volgens mij helpt dat ook niet altijd.
Even snel op een auto ambulance zetten en er zo mee wegrijden wordt volgens mij veel toegepast.

Grenscontrole lijkt mij een goed middel om dieven af te schrikken.
Hoi Henk Peter.
Grens kontrole waar ?? grenzen weer dicht doen ?? alle douanebeampten weer aan de grenzen zetten en deze alle auto's laten kontroleren op diefstal drugs en dergelijke ?? ja dan zijn we weer terug naar af he.

Even snel een auto op een ambu zetten ja dat zou kunnen maar als je eerst zorgt dat dat al moeilijk word dan lukt dat niet .
Om mee te beginnen eerst je wielen naar uiterst rechts of links draaien en dan een goed stuurslot er op dan heeft men al een probleem.
Dus nooit je auto weg zetten met de wielen recht uit dat scheeld al een heleboel.

De meeste mensen hebben sportvelgen onder hun bus zitten zet aan de stuurzijde een zwaar motorfiets slot door de velg heen (je moet nooit vergeten het ding los te halen anders hebbie zelf een probleem) dan heb je het de dieven al zeer moeilijk gemaakt.
En zo zijn er nog veel meer van die simpele dingen om diefstal te vermoeilijken.
wie het onkruid in zijn eigen tuintje wied ziet de rotzooi bij zijn buurman niet
Plaats reactie