Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Transporter t4 ombouwen naar camper.

vragen over de T4
Plaats reactie
goudthe
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 okt 2007, 17:06

Transporter t4 ombouwen naar camper.

Bericht door goudthe »

Hallo,

Vraag: Ik ga mijn t4 transporter met airco van 2003 ombouwen naar camper. Het interieur en hefdak van een andere camper heb ik al aangeschaft. Wie kan mij helpen aan de volgende informatie; kan de extra kachel aangesloten worden op het bestaande systeem?
Of moet er een climatronic ingebouwd worden met aansluitingen voor de kachels.Wie weet een adres waar het hefdak gemonteerd kan worden?
Groetjes Theo
Gebruikersavatar
jan517
Berichten: 108
Lid geworden op: 21 jan 2007, 00:04
Locatie: brummen
Contacteer:

Bericht door jan517 »

ik heb geen antwoord op je vragen, maar heb je ook rekening gehouden met de BPM, indien je een grijs kenteken hebt, geldt niet voor geel kenteken.

succes met ombouw
grtzz Jan
stip
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 feb 2007, 20:30

Bericht door stip »

de kachel van de camper wordt aangestuurd door het bedieningspaneel hefdak (middenvoor bovenin)
Deze werkt dan ook via de tweede accu.
Dak heb ik zelf ingebouwd.
Wel wat handigheid en Lef vereist.
Tips nodig dan hoor ik het wel.

mvg

mark
Gebruikersavatar
JMJ
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 feb 2007, 14:46
Locatie: Zeeland

kachel

Bericht door JMJ »

Hoi, ik heb zo'n zogenaamde stand kachel. Die heeft een eigen thermostatje net als in de huiskamer eigenlijk. Als je die aanzet en het wordt te koud dan trekt de kachel een beetje stroom uit de tweede accu onder de voorstoel en draait vervolgen op diesel. Dit staat volledig los van de auto.

Groet, Jeroen
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

Kun je mij alvast wat tips e.d. geven mbt het plaatsen van een hefdak, heb nu rederlijkerwijs al aardig wat spullen verzameld. Nu nog hefdak netjes losnemen van het oude dak. Alles schoonmaken en dan plan van aanpak hebben/maken. Dus, alle tips zijn van harte welkom.

René
erk
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 okt 2007, 09:08
Locatie: arnhem

Hefdak...

Bericht door erk »

K, ben zelf bezig met hetzelfde. Moet alleen nog ff bus kopen he he... Hierdoor kwam ik bij SCA op de site, die hebben een prima handleiding. Als jou dak van een ander merk is Reimo ofzo kan je dit volgens mij grofweg aanhouden.
Bij deze


grfoeten
erk
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 okt 2007, 09:08
Locatie: arnhem

de link

Bericht door erk »

goudthe
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 okt 2007, 17:06

Bericht door goudthe »

[quote="stip"]de kachel van de camper wordt aangestuurd door het bedieningspaneel hefdak (middenvoor bovenin)
Deze werkt dan ook via de tweede accu.
Dak heb ik zelf ingebouwd.
Wel wat handigheid en Lef vereist.
Tips nodig dan hoor ik het wel.

mvg

mark[/quote

Mark bedankt,
Alles komt uit een orginele westfalia camper dus ook de kabelboom ik heb wel het bediengingspaneel gezien en nog veel meer aansluitingen
Maar door de tijd wil ik een climatronic aan sluiten als dat kan.
Als je nog foto,s hebt over de klus deze zijn welkom
Tweede accu zit er ook bij
Wij houden kontakt.
Groetjes Theo.
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Bericht door Egbert&Manon »

Berrie en Rene schreef:Kun je mij alvast wat tips e.d. geven mbt het plaatsen van een hefdak, heb nu rederlijkerwijs al aardig wat spullen verzameld. Nu nog hefdak netjes losnemen van het oude dak. Alles schoonmaken en dan plan van aanpak hebben/maken. Dus, alle tips zijn van harte welkom.

René
Nou snap ik het, hefdak komt op je T4.
Ik dacht dat die op je caravan kwam!
:bonk :bonk :bonk

Groetjes Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
goudthe
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 okt 2007, 17:06

Bericht door goudthe »

Berrie en Rene schreef:Kun je mij alvast wat tips e.d. geven mbt het plaatsen van een hefdak, heb nu rederlijkerwijs al aardig wat spullen verzameld. Nu nog hefdak netjes losnemen van het oude dak. Alles schoonmaken en dan plan van aanpak hebben/maken. Dus, alle tips zijn van harte welkom.

René
Hallo,
Berrie en Rene ik moet nog beginnen , de bus heb ik 4 jaar geleden nieuw gekocht .En het zelf gemaakte interieur zit er nog in, dus ik heb nog werk zat, ik maak wel een foto
reportage van het geheel en dat zet ik wel op wjw.nl
Veel succes.
Groetjes Theo.
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

Ik heb me dak inmiddels in mijn garage liggen en ben druk bezig met het netjes demonteren van de onderdelen. Ik ben ondertussen ook diverse foto's aan het maken. Houd ons web-log maar in de gaten, ik ga (proberen) er een mooi onderwerp van te maken.

René
Plaats reactie