Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

hoe zit het met coulance?

vragen over de T5
Plaats reactie
karel de grote
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 jan 2007, 21:44

hoe zit het met coulance?

Bericht door karel de grote »

van de week mijn MVHL van juni 2005 naar de VW dealer in het Westland gebracht. Om de haverklap had ik geen power meer.
Moest hem maar neerzetten zodat ze er tussendoor naar konden kijken. De werkplaatst zit nml. vol tot 2e week december!
Werd gebeld dat de turbo en de motorelectronica (waarschijnlijk) kapot was.
De turbodruk was 0,1 bar te hoog zodat men zeker wist dat de auto getuned was, dan weten ze dus meer dan ik.
Men wilde 70% coulance verlenen op de € 1.200,- voor de turbo en € 1.100,-op de elektronica. Daar komt nog bij € 1.300,- arbeidsloon bij die ik helemaal zelf mag betalen of te wel ik mag minimaal € 2.000,- aftikken!

Wie van jullie was het met de aangeboden coulance ook niet eens en heeft wat kunnen regelen met Pon en hoe gaat dat dan in zijn werk?

Ik heb het probleem dat ik de auto gekocht heb bij Jan Benschop,een VW specialist in het land. De auto's worden hem geleverd door een VW dealer in Breda.
Van de beurten krijg ik geen stempels in het boekje want die heeft JB niet.
Hierdoor geen mobiliteitsgarantie mogelijk (voorzover je daar wat aan heb) en geen verlengde garantie.

Is dit de tol die je moet betalen voor het kopen van een bus buiten de officieële dealer om?
Damy

Bericht door Damy »

Ja.

En mobiliteitsgarantie werkt perfect als jij je stempels had gehad had je dat nu kunnen ondervinden...:)
P@ the T5 courier
Berichten: 205
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:07
Locatie: Somewhere on the road
Contacteer:

Bericht door P@ the T5 courier »

Het is echt heel triest, maar ik ben bang van wel.......

Dat noemen ze nu marktbescherming.

Maar als VW begint te "kwaken" over tuning, dat moeten ze dat natuurlijk wel eerst even aantonen! Gewoon lukraak roepen dat een te hoge turbodruk duidt op tuning is te kort door de bocht! Zoals algemeen bekend levert bijna elke VW diesel meer vermogen af dan in het "boekje" staat vermeld!

Desalniettemin, wens ik je heel veel sterkte in deze vreselijk donkere dagen voor kerst......
Met de allervriendelijkste groet,

P@ the T5 courier
Altijd op zoek naar het lekkerste stukje asfalt in de mooiste omgeving.
Die ook luistert naar de naam "Patrick".
Daan
Berichten: 111
Lid geworden op: 18 jan 2007, 18:56
Locatie: baarn
Contacteer:

Bericht door Daan »

als je garantie termijn is verlopen na 2 jaar heppie pech,maar ik heb ook zo iets gehad met een stempeltje met de eerste beurt 30dkm effe om de hoek bij de garage met originele onderdelen ,toen ging de stuurpomp kapot "geen garantie meer '' zeiden ze door de telefoon ,omdat er geen stempeltje in stond .wat heeft met dat te ermee te maken terwijl er wat naar de klote is.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33840
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

een stempeltje in je boekje zegt niets.
Het gaat er meer om dat de dealer alle beurten netjes in de computer verwerkt.

Een buitenlandse dealer heeft echt geen boodschap aan een boekje met stempels, maar toen hij in de computer keek, was hij veel schappelijker en hoefde mijn pa (golf 4 in Oostenrijk) niets te betalen :happy

Dus de computer is in dit geval heilig en een boekje met stempels van veel mindere waarde...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
william 108 (T5)
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 feb 2007, 18:35
Locatie: Best

Coulance

Bericht door william 108 (T5) »

Hallo Karel,

Het komt mij voor dat je voor coulance afhankelijk bent van de dealer. Als die niet wil, heb je een probleem.
Het enige dat er dan op zit is naar de geschillencommissie gaan. http://www.sgc.nl/ kijk vervolgens links op de site onder voertuigen.
Afhankelijk van het totaalbedrag dat je moet betalen, moet je een bedrag betalen om je geschil behandeld te krijgen. Momenteel duurt een uitspraak bijna 5 maanden.
Het bedrag van je rekening betaal je NIET aan de dealer, maar aan de geschillencommissie. Na de uitspraak krijg je ja of nee het bedrag of een gedeelte daarvan terug. De dealer moet bovaglid zijn, maar dat zijn alle VW dealers. Bij 100 procent gelijk betaalt de dealer ook de geschil kosten.
In de tussentijd rijd je wel in je gerepareerde auto, want de sleutels vasthouden hoort niet als je zaak bij de geschillencommisie ligt.
Ik heb enige tijd geleden hier op het forum een vraag gesteld ivm regenwater lekkage, met de bedoeling om zo vele mogelijk info te verkrijgen om maar sterk te staan bij de geschillencommissie. Helaas voor ons en gelukkig voor de hier aangemelde T5 rijders, was er niemand met hetzelfde probleem. Wij hoefden gelukkig "maar" €196,- te betalen (1/3 deel) maar daar was ik het niet mee eens. Behandeling bij de geschillencommissie zou ons nog eens €75,- kosten. Wij hebben dit niet doorgezet en zijn uiteindelijk accoord gegeaan met de dealer. Ons probleem met roest onder de deurrubbers (ook op dit forum besproken) werd door PON afgedaan als jammer dan en de dealer wilde hier ook niets mee. Nu wij niet naar de geschillencommissie zijn gegaan werd ook dit probleem onder coulance (1/3 deel betalen) oplost. De verstoorde verhouding met de dealer is nu weer herstelt gelukkig.
Zo zie je maar weer.
Ik wens je sterkte met de afhandeling van dit geschil, en ik hoop dat je met deze info iets kunt.
voorheen: een T5 wheat beige dubbel cab 131 pk diesel 6 handgeschakeld uit 2004 (T5 fotogalerij nr 108)
huidig: een Caravelle (omgebouwd naar dubbel cab) 150pk 2.0 diesel automaat uit 2021.
roni T5
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 jan 2007, 13:15
Locatie: Den Haag

Bericht door roni T5 »

Hallo Karel,
wat ik niet snap volgens jou is die jan Benschop een VW specialist die zijn auto's betrekt van VW dealer in Breda waarom gaat die dan niet repareren
die had volgens mij ook voor de stempels moeten zorgen.
nu wil dealer A.M. hem repareren maar is die diagnose daar wel juist ???dit omdat ze bij mij ook allerlei onderdelen willen verwisselen maar het vermoedelijk gewoon een aarde probleem is, mogelijk is het ook zo iets bij jou
met vriendelijke groet,
Rob
Damy

Bericht door Damy »

MM Toch vaag want wij hadden 2 bussen met roest onder de deur-rubbers (Bussen 1 3/4 jaar oud)...werd gewoon onder garantie verholpen ca 1 maand geleden en ze vertelden erbij dat het die week nog een keer was voorgekomen bij een T5 van iemand anders maar dan aan beide zijden!
Wij hadden het alleen bij de bestuurderszijde......
Plaats reactie